Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita supermaistajia? Miten pärjäätte juhlissa?

Vierailija
20.02.2015 |

Tarkoitan nyt lähinnä juomapuolta. Itse en tykkää kahvista yhtään, tumma kahvi on ihan liian kitkerää ja maito + kahvi yhdistelmä haisee kuvottavalta. Teetä tykkään juoda, mutta usein sitä ei ole tarjolla, joten kohteliaisuudesta on pakko ottaa kahvia.

Sitten jos mennään vähän kosteampiin juhliin, niin viineistä en myöskään tykkää, niissäkin on liian voimakkaan kitkerä maku. Makeita kuohuviinejä pystyn juomaan, mutta nekin tökkivät vähän. Myös drinkit ovat vaikeita koska en tykkää mistään mihin on sekoitettu viinaa, koska maistan viinan vaikka sitä olisi juomassa ihan minimaalisen vähän, enkä kestä vahvan viinan makua ollenkaan. Pehmeät liköörit maistuvat sekä sellaiset drinkit joissa käytetään maustettuja alkoholeja (esimerkiksi salmaria).

Olut on jo hajultaan niin vastenmielistä, etten voi kuvitellakaan juovani sitä. Myös hienommat siiderit ovat yleensä liian kitkeriä makuuni.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:07"]

:D Luulin että ap on kaltaiseni intohimoinen kulinaristi joka maistaa ruoka eritavalla kuin muut, analysoiden tasapainoa ja harmoniaa, mutta paljastuikin että hän on aikuinen lapsi! Ei tule se ekana mieleen sanasta "supermaistaja".

[/quote]

Totta. Makuaisti on jäänyt lapsen tasolle jos kaiken pitää olla todella sokerista ollakseen hyvää.

[/quote]

Luetko viestejä ja ymmärrätkö lukemastasi yhtään mitään? Esim. nro 4 nimenomaan sanoi, että häntä häiritsee liika makeus. Se, että olet supermaistaja ei tarkoita, että olisit nirso tai että makuaistisi olisi lapsen tasolla!

[/quote]

Jos lukisit tuon lainaamani viestin huomaisit että siinä puhutaan aloitusviestin kirjoittajasta.

[/quote]

Onko ap sanpnut tykkäävänsä vain makeista ruoista tai juomista?

Vierailija
22/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen supermaistaja (on testattu). Tykkään todellla paljon erilaisista ruoista ja saan ihan suunnatonta mielihyvää tietyistä jännittävistä mauista. Jos ruoassa ei ole mitään kiinnostavaa (esim. perus makaronilaatikko), en pidä siitä erityisemmin, mutta voin kyllä syödä ja juoda lähestulkoon mitä vaan. En sano millekkään yök, mikään ei ole pahaa, mutta monet jutut on vähemmän hyviä kuin toiset. Ja aika usein liian makeita tai suolaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ tuliset jutut on kuin ilotulitus suussa :) ihan mahtavaa!

Vierailija
24/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vee, ai ihan testattu. No onko mitään turhempaa kuultu. Miljoonat ihmiset näkee nälkää, hei. Että kehtaatte jauhaa nystyröistänne. Provo kai tää oli, ja vastas tarkotustaan, kun mäin kiihdyin.

Vierailija
25/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin voi aivan hyvin viedä tuliaisiksi sellaista juotavaa (alkoholia) mistä itse pitää. Voit tarjoutua vaikka tekemään boolin, ja sitten vaan änkeät sinne keittiöön sitä tekemään, jos juhlatilaisuus on sopiva boolille. :)

Itse en pidä juhlien tarjottavista, koska allergioistani tehdään aina niin iso numero. Vien siis aina itsekin jotain juhlapöytään vähin äänin, tai sitten menen juhliin juuri syöneenä. Koska juhlia järjestävät usein tutut ihmiset, tiedän mitä on tarjolla missäkin ja missä ei. Esimerkiksi ensi viikonloppuna menen hautajaisiin, ja tiedän, että siellä ei tasan ole mitään mitä voisin syödä, koska hautajaisten järjestäjä on sitä mieltä, että allergiat ovat turhanpäiväistä höpönhöpöä ja ihan hyvin voin syödä mitä vaan jos vain vähän yritän. Niinpä menen sinne vatsa täynnä, omat voileivät mukana. Kun tulee se hetki että paljastuu että koko ruoka perustuu tälläkin kertaa jollain lailla lähes kokonaan vehnäjauhoon, voin sitten kuitenkin syödä niitä omia eväitäni. Ihmiset ei kiinnitä siihen sen suuremmin huomiota jos siitä ei tee mitään numeroa.

Vierailija
26/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin että supermaistajat ovat makujen guruja jotka nauttivat laadusta ja huippuunsa hiotuista aromeista mutta ap onkin vain nirso :D voi ei miten noloa. Hirveä myötähäpeä tuli

Vierailija
27/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho tälle mun outoudelle on nimityskin :O En myöskään nimittäin pysty juomaan kahvia tai viiniä, maistuvat niin kamalan kitkerälle, ja alkoholijuomat yleensä myös pahalle. En koe silti olevani nirso sillä ruokien suhteen mulla on aika vähän inhokkeja: hapankaali on jotain ihan hirveää ja liian tulista ei voi syödä kuin kyyneeleet silmissä ja nenä vuotaen. Sen sijaan tykkään kyllä mm. homejuustoista, joista moni ei tykkää. Myös oliivit, sienet, katkaravut yms. monien inhokit on mun suosikkeja myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi