Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen siirtänyt kännykän kuvat tietsikalle, miksi vieraiden ihmisten kuvat näkyy?

Vierailija
20.02.2015 |

Siirsin siis oman kännykkäni kuvia tietokoneelle, ja niiden mukana siirtyi valtava määrä kuvia ihmisistä, joiden yhteystiedot ovat minulla Viberissä (Whatsappin kaltainen sovellus, jolla pystyy soittamaan ilmaisia puheluita ja lähettäämään tekstareita. Suurin osa henkilöistä lähes tuntemattomia (tyyliin lapsen koulukaverin vanhemmat ym.), heidän yhteystietonsa siirtyvät automaattisesti Viberiin, jos numeronsa ovat kännykän muistissa.) Siis mitä v****a?

Kyseiset kuvat eivät näy minulla Viberissä, en ainakaan onnistunut niitä löytämään. En halua niitä kuvia, eikä ne kiinnosta minua pätkääkään, mutta haluan tietää, miksi ne siirtyi ja näkyykö minun kuvani samalla tavalla?

Onko kellään kokemusta tästä, ja onko kyse pelkästään Viberissä olevista kuvista vai kaikista kännykän muistissa olevista kuvista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin whatsapissa vastaanotettu kuva jää laitteen kuvakansioon talteen ja siirtyy koneelle.

Vierailija
2/3 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä palveluissa yhteystietoihin on lisätty tuo kuva jonka käyttäjä on tietoihinsa lisännyt. Kuva siirtyy sitten samalla kun numero, osoite ym. Et saa niitä poistettuakaan, kun ne ovat sen yhteystiedon yhteydessä. Oletko varma että kuvat ovat koneellasi, vai hekeeko kone ne verkosta kun käytät palvelua? Nämä kuvayiedostos ovat kooltaan aika pieniä, eipä niillä oikein konettaan saa tukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkronointi, tuo saatanan keksintö :D Onhan se perseestä kun kuvat joita ei haluaisi muiden nähtäville, siirtyvät kaikki tallennusvaiheessa. Nokia Lunia 900 ainakin siirtää kaikki filmirullalle ja siellä saattaa olla kuvia, ihmisestä riippuen, joita ei haluaisi kenenkään muiden silmille nähtäväksi ja siellä ne ovat filmirullatiedostossa.

Samoin jos olet hyväksynyt synkronoinnin eri palveluiden välillä, niin kaikki menee jakoon! Tämä ei koske pelkästään kuvia, vaan asiakirjoja jne. Kannattaa miettiä mitä sen laitteen kanssa on valmis tekemään ja opetella, ettei tule ikäviä ja noloja yllätyksiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan