Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muutokset kuukautisissa

Vierailija
20.02.2015 |

Kuukaitiseni ovat olleet normaalit koko ikäni, mitä nyt joskus kierto heitellyt. Vuodon määrä ollut normaali.

Tänä vuonna kahdet kuukautiset, molemmat tosi runsaat, isoja verihyytymiä. Super plus -tamponia vaihdan kahtena ekana päivänä 3h välein ja se on "täynnä". Ennen käytin Regular..

Mitä tämä tarkoittaa? Vai olenko tullut keski-ikään? Olen 32.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovuloimattomat kierrot yleistyy iän myötä, ja kaikilla niitä on joskus. On mahdollista että nuo erityisen runsasvuotoiset kierrot on olleet sellaisia. 

Itselläni on myös kolmekymppisestä alkaen silloin tällöin tullut äärimmäisen runsaita menkkoja, mutta enpä ole siitä sen enempää välittänyt.

Vierailija
2/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä ollut kaikki ovulaation oireet molempina kuukausina, paljon limaa parina päivänä ja kova kiima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kystia, myoomia, polyyppeja, vaihdevuodet, endometrioosi. Tässä mun runsaiden kuukautisten taustalla olleet syyt vaihdevuosia lukuun ottamatta.

Vierailija
4/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet 32v??

Vierailija
5/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:38"]

Eikö vaihdevuodet korreloi kuukautisten alkamisen kanssa, eli aikaiset kuukautiset ja myöhemmät vaihdevuodet? Minulla alkoi 11-v. Samoin äidilläni, jolla oli kuukautiset lähes 50-vuotiaaksi asti.. Siihen on kuitenkin minulla vielä 17vuotta matkaa...

[/quote] Enpä tiedä, olen kuullut saman kyllä..

Vierailija
6/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, jos ne klöntit on sikiön palasia

Vierailija
7/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:12"]

Vaihdevuodet 32v??

[/quote]

Kyllä. Vaihdevuodet voivat alkaa jo tuolloin vaikka harvinaistahan se on.

Vierailija
8/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samaa, lisäksi rintani ovat tosi turvonneet ovulaatiosta menkkoihin asti, kasvaa lähes kuppikoon verran.. olen kyllä lihonut/rasvoittunut sen jälkeen kun lopetin karppauksen, varmaan aiheutin hormonihäiriön itselleni..

Vierailija
9/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:47"]

Minulla samaa, lisäksi rintani ovat tosi turvonneet ovulaatiosta menkkoihin asti, kasvaa lähes kuppikoon verran.. olen kyllä lihonut/rasvoittunut sen jälkeen kun lopetin karppauksen, varmaan aiheutin hormonihäiriön itselleni..

[/quote] sen siitä saa

Vierailija
10/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:47"]

[/quote] minua kiinnostaa, tuleeko karppausbuumista kansanterveyteen haittoja pitemmällä aikavälillä

Vierailija
11/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä runsaammat kuukautiset ovat seurausta jostain lähestyvästä muutoksesta kuten vaihdevuosista. Itelläni kierto muuttui järkyttävän runsaaksi, kun kävin sterilisaatiossa. En oikein ymmärrä, miten mekaaninen toimenpide vaikuttaa hormonaalisesti.Tosin olen kohta nelikymppinen, joten ehkä ne vaihdevuodetkin lähenevät hiljalleen.

Vierailija
12/12 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaihdevuodet korreloi kuukautisten alkamisen kanssa, eli aikaiset kuukautiset ja myöhemmät vaihdevuodet? Minulla alkoi 11-v. Samoin äidilläni, jolla oli kuukautiset lähes 50-vuotiaaksi asti.. Siihen on kuitenkin minulla vielä 17vuotta matkaa...