Vaatemerkit, jotka maksavat paljon !
Nyt tuli mieleen, toisesta ketjusta.
Jos ostaa ( mielestäni) todella kalliita vaateita .
Onko ne jotenkin parempia ,
vai ostetaanko niitä siksi, että muut näkevät hintalapun vaatteelle ?
Esim onko Balmain-tuotemerkiltä vaatteet parempia ?
Kommentit (15)
Tuota mietin minäkin ..
Mistä tiedän, ettei ole tehty jossakin lapsityövoimalla ??
Areenassa oli katsottavissa ohjelma verta, hikeä.. vaateteollisuudesta, oli aika rankkaa katsottavaa kuinka jokin t paidan vuoksi jotku joutuvat kärsimään.
Jos , siis jos laittaisin useamman satasen johonkin vaatteeseen haluaisin tietää kyllä sen taustoista vähän enemmän kuin nyt tiedän.
Tietäneeköhän vauva-palstalaisetkaan kalliita vaatemerkkejä jotka on eettisesti valmistettuja.
No tuosta kyseisestä Balmanin vaateista ei pika vilkaisulla löytynyt mitään tietoa.
Historiaa kylläkin ja että on tehnyt yhteistyötä H&M kanssa.
Maksan kyllä hieman enemmän vaatteista ja kengistä yms, mutta en maksa merkistä.
Maksan laadusta, kunnollisesta työstä, hyvistä materiaaleista, ajattomista kauniista ja tyylikkäistä malleista.
Kyllähän sen nyt käteen tuntee ja silmä näkee minkälaista materiaalia on käytetty, näkee työn jäljen.
Katson aina myös saumaan ommellun tuoteselosteen, sen lapun siellä vaatteen sisällä saumassa. Käytetyn materiaalin, hoito-ohjeet jne.
En osta halpaketjuista, niistä ei saa mitään kunnollista. Laatu on mitä on ja mallinsa ja muotonsa menettäviä riepuja ei kannata ostaa. Kalliimmaksi se tulee ostaa joka kuukausi uutta kuin kerralla kunnollista ja maksaa sen kalliimman hinnan ja pitää vaatetta pitkään.
Sitä paitsi onhan se melko huvittavaa kanniskella laukkuja joissa kissankokoisin kirjaimin jokin tavaramerkki tai vaatetta jossa se koreilee rinnuksissa aitiopaikalla. Sellainen käy ehkä vielä teineille kun pitää olla samanlainen kuin muutkin ja joukosta erottumine on kauhistus.
Itselläni on valtaosaan ihmisistä verrattuna vähän vaatteita mutta kaikki harkiten ostettu. Samoin kengät ym.
Et sinä minun paitani hintalappua näe etkä merkkiäkään vaan itse tiedän että se on esim. Uniglon kasimiria.
Jos kirpparilla on 20 vuotta käyttöä kestänyt ja hyvänä pysynyt vaate niin siinä on sulle laatutakuuta enemmän kuin missään kalliissa vaatteessa ja hintakin yleensä siinä 1-15e kpl.
Nämä "puolihyvät" laatuvaatteet eivät monesti kauaa kestä eli laatu on yhtä sattumanvaraista kuin halvoissa.
Yleinen vitsihän meni ennen niin että tarjoustalon farkuista ei pääse eroon kulumallakaan kun oikein harmitti kun ne ei hajoa koskaan eikä saa tekosyytä ostaa "parempia" tilalle.
On tilanteita jossa mikään vaate ei kestä, vaikka pyörällä kaatuminen ym..
Näin olleen elämäntavoista riippuen on järkevämpää ostaa vain kohtuuhintaisia vaatteita, että voi ostaa toisen jos vaate hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä minun paitani hintalappua näe etkä merkkiäkään vaan itse tiedän että se on esim. Uniglon kasimiria.
"Uniglon kasimiria"
:D :D
Parempi yritys ensi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Maksan kyllä hieman enemmän vaatteista ja kengistä yms, mutta en maksa merkistä.
Maksan laadusta, kunnollisesta työstä, hyvistä materiaaleista, ajattomista kauniista ja tyylikkäistä malleista.
Kyllähän sen nyt käteen tuntee ja silmä näkee minkälaista materiaalia on käytetty, näkee työn jäljen.
Katson aina myös saumaan ommellun tuoteselosteen, sen lapun siellä vaatteen sisällä saumassa. Käytetyn materiaalin, hoito-ohjeet jne.
En osta halpaketjuista, niistä ei saa mitään kunnollista. Laatu on mitä on ja mallinsa ja muotonsa menettäviä riepuja ei kannata ostaa. Kalliimmaksi se tulee ostaa joka kuukausi uutta kuin kerralla kunnollista ja maksaa sen kalliimman hinnan ja pitää vaatetta pitkään.
Sitä paitsi onhan se melko huvittavaa kanniskella laukkuja joissa kissankokoisin kirjaimin jokin tavaramerkki tai vaatetta jossa se koreilee rinnuksissa aitiopaikalla. Sellainen käy ehkä vielä teineille kun pitää olla samanlainen kuin muutkin ja joukosta erottumine on kauhistus.
Itselläni on valtaosaan ihmisistä verrattuna vähän vaatteita mutta kaikki harkiten ostettu. Samoin kengät ym.
No, temppareissa pisti silmään yksi pariskunta, jolla oli kissankokoisin kirjaimin joku vaatemerkki / tuotesarja rinnuksissa.
Mutta kannattaako maksaa persaukisen 400 e jostain hupparista ?
Vierailija kirjoitti:
Aiotko ostaa vaatemerkin?
En nyt vaatemerkkiä pysty ostamaan 😊.
Mutta eihän sitä tiedä vaikka lapselle laittaisin, mutta vakavasti ottaen noi ”merkkivaatteet ” on ylihintaisia,
Ellei minulle voi joku perustella, sitä minulle toisin.
Kasimir rukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uniglon kasimiria"
:D :D
Parempi yritys ensi kerralla.
Kas kun ei uniglon pyhimystä.
Miellän jonkun Pradan ja Chanelin kalliiksi ehkä. Tommy Hilfiger, Gant jne. keskitasoa, ei kallista.
Nanson ja noshin vaatteet on laadukkaita ja ne pystyy jäljittämään .
Hintavia, muttei järjettömän hintaisia.
Ne hintavat merkit on parempia joita av-mammat eivät tunne. Sen sijaan Mikael korssit ja muu massa "luksus" tulee samasta lapsityötehtaasta kuin halppiksetkin, mutta maksaa enemmän.