Onko sokerin syönnin lopettamisessa hyötyä?
Kommentit (31)
Mitäs jos tykkää syödä hedelmiä? Eikös nekin pilaa hampaita, kun sisältävät hedelmäsokeria?
Verensokeri ei heilahtele, joten ei tarvi syödä niin usein. Sokerin pois jättämällä alkoi riittää vain kolmekin ateriaa päivässä. Ennen piti syödä aina 5 kertaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:59"]
Just luin artikkelin sokerista, jossa todettiin, että se on ihmiselle täysin myrkkyä.
Ite jätin sokerin pois 1kk sitten. Olen laihtunut, iho paljon parmpi, tukka paremmassa kunnossa ja paljon muutakin :)
Ja ikää mulla 16v. Kaverit naureskelee tälle mun sokerilakolle. Naurakoot ne vaan, minä olen sitten tulevaisuudessa terveempi aikuinen :)
[/quote]
Miten sokerittomuus voi näkyä husten kunnossa kuukaudessa?
[/quote]
Eivät rasvoitu/hilseile niin paljon?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:54"]Kiinnostaa tietää, mitä hyötyä?
[/quote]
On todelka paljon. Varsinki näiden gluk-fruktsiirappimössöjen välttäminen, uudet tutkimukset mitä tekee paljon
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:59"]
Just luin artikkelin sokerista, jossa todettiin, että se on ihmiselle täysin myrkkyä.
Ite jätin sokerin pois 1kk sitten. Olen laihtunut, iho paljon parmpi, tukka paremmassa kunnossa ja paljon muutakin :)
Ja ikää mulla 16v. Kaverit naureskelee tälle mun sokerilakolle. Naurakoot ne vaan, minä olen sitten tulevaisuudessa terveempi aikuinen :)
[/quote]
Miten sokerittomuus voi näkyä husten kunnossa kuukaudessa?
Miten sokeri muka liittyy makuaistiin? Söin itse maustamatonta ruokaa aina, vaikka sokeria vedin kaksin käsin. Sokerin syöminen lisää ainakin minulla halua syödä, eli karkkipäivinä mikään ruoan määrä ei riitä. Jatkuvasti jääkaapilla.
Muutamia parannuksia omalla kohdalla, siis myös piilosokerin karsimisella ja viljojen minimoinnilla:
- parantuneet veriarvot
- selkäkivut poistuneet
- iho ei oireile pahasti
- hiivatulehdukset kadonneet
- paino pudonnut
- turvottava olotila poistunut
Voi olla, että osa on yhteisvaikutusta, osa jomman kumman minimoinnista. En näe mitään syytä lisätä niitä enää ruokavaliooni.
itselläni ei kyllä ihossa mitään eroa, vaikka ollut ilman sokeria monta vuotta
Vasta oli uutisissa kirjoitus lääkäristä, joka leikkaa sydämen ohitusleikkauksia, johtuen sepelvaltimotaudista ja ateroskleroosista. Lääkärin mielestä (jonka mielipidettä alkaa tukea erilaiset tutkimukset) tätä tautia aiheuttaa eniten sokeri, ei kolesteroli. Mies selitti että sokeri pitää kehossa yllä kroonista tulehdustilaa joka mahdollistaa plakin kertymisen suoniin. Ja joka johtaa sitten tukkeumiin, sydönkohtauksiin ja ohitusleikkauksiin. Että semmosta.
Lisäksi valkoinen käsitelty sokeri ei kuulu ihmisen luontaiseen ruokavalioon. Sokerit tulevat hedelmistä, marjoista ja ym. Elimistö ei varsinaisesti tarvitse sokeria mihinkään joten kyllä se on ylimääräistä ravintoa joka lähinnä aiheuttaa vahinkoa. Liiallinen käyttö aiheuttaa verensokerin heittelyitä, hidastaa haavojen paranemista, on pahasta hampaille, kertyy yleensä ylimääräiseksi rasvaksi kehoon, vanhentaa ihoa ja paljon muuta. Parempi olisi jos sokerin käytön pystyisi jättämään minimiin. Pitkällä aikavälillä keho kiittää.
T. Lääkäri