Tottuuko kaljan makuun, jos juo väkisin?
Viinanjuonti ei siis ole ongelma, sitä menee varmaan liikaakin. Myös siideri maistuu aina kun olen rahoissa.
Nyt en kuitenkaan ole rahoissa ja kalja on selvästi halvinta alkoholijuomaa Suomessa. Hinnassa eroa kirkkaaseen ei nyt tavattoman paljon tule, mutta kuitenkin jonkun verran jos laskee, että lantritkaan eivät ole ilmaisia.
Suurin ero tulee kuitenkin panteista. Kaljalaatikosta saat pantteina takaisin 3,60 Euroa. Jos juot vastaavan määrän viinaa, saat maksimissaan 40 senttiä pantteina takaisin (2x 0,5 pulloa 40% vodkaa)?
Kaljasta saa siis yhdeksän kertaa enemmän takaisin pantteina ja kaljan hinnan huomioiden, joka seitsemäs laatikollinen on käytännössä ilmainen. Ainakin Nobelander on niin "halpaa", että tuohon päästään, muissakin merkeissä hyvin lähelle.
Kalja on kuitenkin pahaa. Sitä pystyy pakastinkylmänä juomaan 5-6 tölkkiä, mutta sitten alkaa tökkimään. Oppiiko sen makuun jos vaan juo väkisin?
Kommentit (42)
Itsellähän ei mene kuin korkeintaan yksi alas, jos sekään. Ihan normaalia on että rupee 5-6 jälkeen tökkimään. Itse en tosin koskaan tottunut kahviinkaan.
Kyllä varmaan tottuu, mutta eniten säästöä syntyy, jos jättää alkoholituotteet kokonaan kauppaan.
Kyllä se nousuissa rupee maistumaan.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:30"]
Onko pakko juoda mitään?
[/quote]
On. Tästä ei edes keskustella.
Kaljaa pitäisi oppia juomaan koska on on ylivoimaisetsi halvin tapa kännätä.
Tottuu siihen. Nyt vaan reippaasti harjoittelemaan!
Minä en ole tottunut. Minulla ei tosin ole pakkomiellettä juoda halvinta mahdollista, vaan juon sitä mikä on mielestäni hyvää.
Juo ekat pari ruoan kanssa, kyllä se sitten alkaa ilman ruokaakin maistua!
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:30"]
Onko pakko juoda mitään?
[/quote]
On. Tästä ei edes keskustella.
Kaljaa pitäisi oppia juomaan koska on on ylivoimaisetsi halvin tapa kännätä.
[/quote]
Uusavuttomat eivät osaa tehdä kiljua eikä keittää pontikkaa...
Tottuu siihen. Itse opiskeluaikoina totesin olevan paljon halvempaa baarissa ja kotona juodessa. Aloin juomaan väkisin ja nyt menee hyvin alas. Ei edelleenkään ole suurinta herkkua, mutta tekee joskus ihan mieli.
.
Eli siitä se lähtee, pikku hiljaa juot väkisin ja todellakin nousuissa alkaa maistumaan.
Ei hyvänen aika. Hanki apua itelles.
Jos säästäisit niitä vähiä rahojasi ja kallisarvoista maksaasi ja olisit vaikka juomatta:D jos ei kerran kuus tölkkiä riitä...
Mä juon tosi vähän alkoholia, ja lähes kaikki ne tökkii. Vain omenalonkeroa voin juoda. Kaikki muu saa yökkäämään. Kaljat, siiderit, viinat (paitsi jos lantrinkia on niin paljon ettei viina maistu, mutta silloin se onkin jo yhtä tyhjän kanssa lisätä sitä ollenkaan), viinit.. kaikki on pahaa :D
ja sitä lonkeroa saatan ostaa kerran kuussa päkin, ja ne kuusi tölkkiä saan juotua kuukauden aikana.
Joskus, noin 2-3 kertaa vuodessa lähen ihan iltaa istumaan ystävien kanssa, ja tekee tiukkaa se päkki juoda illassa. Se on kyllä hyvää, mutta tulen ihan ähkyyn. Ikää mulla vasta 24.
Tottuu siihen, mutta koitappa sen jälkeen totutella pois, ei käykkään välttämättä yhtä helposti.
Kai siihen tottuu koska en minä ainakaan muista että olisin nuorena tykkännyt oluesta. Nykyään pidän oluesta ja mikään ei ole kesäkuumalla terassilla tai rannalla niin hyvää kuin jääkylmä olut. Mutta jos juo monta niin sitten se ei ole hyvää vaan alkaa maistua tiskivedeltä.
Ymmärrän että joku juo pari kolme Olutta.
Mutta miten joku pystyy juomaan vaikka 10 kaljaa!
Eikö siitä saa jo jonkun Vesipöhön?
Eikö se nestemäärä ala jo hölskyä päässä asti?
olen 15 ja voin helposti juoda 10 kaljaa. Mikä nössö sä oot?
Tottuu, kun tarpeeksi kauan totuttelee.
Jaahas, pätkivä netti näköjään kusi koodin viestin taustalla ja tuli tuollainen köntti ulos. Kai tuosta selvää silti saa.