Miten voi lisätä rasvaa kasvisruokavalioon?
Olen sekasyöjä, mutta joinain päivinä haluan vaihtelevuuden takia syödä vain kasvisruokaa. Onhan se ekologisempaa ja hyvääkin. Ongelma on se, että mulla tulee tosi nopeasti nälkä uudestaan, jos en saa tarpeeksi rasvaa. Syön kyllä pähkinöitä ja avokadoa, mutta muussa ruoassa ei sitä rasvaa oikeen ole. Proteiinia saan riittävästi Kyse ei ole mistään lihavan lihansyöjän valituksesta (painoindeksini on 17). Eli se rasva olisi ihan tarpeen. Neuvokaa tunaria kasvisruoassa!
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:02"]
Oliiviöljy? Rypsiöljy?
[/quote]
Käytä öljyä ruoanlaitossa. -ap
Ei rypsiöljyä!! Voi, oliiviöljy. Riippuu ruoasta, lisää kermaa, juustoa jne..?
Myös siemenet ovat rasvaisia. Pähkinöitä on mielestäni helppo lisätä melkeinpä kaikkiin ruokiin. Tai ihan oliiviöljyä.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:04"]
[/quote]
Maitotuotteet ei sovi mulle. -ap
Idiootti. Lorauta ruokaan rasvaa. Typerä kysymys. Friteeraa vaik porkkanoita.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:04"]
[/quote]
Kasvisruokaa ei voi tehdä lisäämällä siihen voita, kermaa tai juustoja, erityisesti jos aikoo ylipäätään tehdä sitä ekologisuuden ja vaihtelun vuoksi. Muuten ihan hyvä vinkki.
Öljyjä vaan reippaasti ruuanlaittoon mukaan, helppo lisä kun on 100% rasvaa.
Auttaisi, jos ap kertoisi hiukan minkälaisia ruokia tekee, ja millä budjetilla. Esimekiksi kastikkeisiin ja keittoihin voi lorauttaa soijakermaa tai oliiviöljyä. Paistetussa ruoassa on enemmän rasvaa kuin keitetyssä. Siemeniä voi käyttää. Flora on vegaanista, sitä paksusti leivän päälle.
Vähän kyllä tökkii keksiä, kun itse tulen täyteen jo kourallisesta pähkinöitä :D Syön lähes pelkästään vegaanista ja mieluiten kypsentämätöntä ruokaa, ja elimistö on tottunut kevyeen ruokaan.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 23:54"]
Auttaisi, jos ap kertoisi hiukan minkälaisia ruokia tekee, ja millä budjetilla. Esimekiksi kastikkeisiin ja keittoihin voi lorauttaa soijakermaa tai oliiviöljyä. Paistetussa ruoassa on enemmän rasvaa kuin keitetyssä. Siemeniä voi käyttää. Flora on vegaanista, sitä paksusti leivän päälle.
Vähän kyllä tökkii keksiä, kun itse tulen täyteen jo kourallisesta pähkinöitä :D Syön lähes pelkästään vegaanista ja mieluiten kypsentämätöntä ruokaa, ja elimistö on tottunut kevyeen ruokaan.
[/quote]
Mahdollisimman edullista. Olen opiskelija. Olen aika nirso ruoan suhteen, joten en käytä levitteitä. Harvoin edes leipää syön. Ehkä joku kauravalmiste kerman korvaamiseksi voisi olla hyvä. Teen usein pataruokia ja muhennoksia. Soijaa en halua syödä, koska sen viljely on niin vastuutonta. Käytän jo paljon öljyjä, pähkinöitä ja siemeniä. Katsotaan, tottuisko maha tällaiseen ruokavalioon. Haluisin useamminkin syödä kasvisruokaa. Pelkään vaan, että laihdun entisestään. Kiitos kaikille vinkeistä! -ap
Syöt alkupalaksi Grillikylkeä. Ja sitten voit syödä pääruuaksi vaikka Ituja.
Oliiviöljy? Rypsiöljy?