Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulkaas joku uskovainen nyt selittämään

Vierailija
19.02.2015 |

Uskotteko te ihan vakavissanne noita raamatusta vedettyjä "totuuksianne"?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:48"]

[/quote]

"Tulkaas joku" :))

Vierailija
2/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattua voidaan selittää monella eri tavalla. Siitä kai nuo riitelevät. Eli eri ryhmillä on eri totuudet. sinun pitäisi tarkentaa, mitä tarkoitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Selittikö tämä tarpeeksi?

Vierailija
4/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovainen, mutta olen varma että he ovat uskonsa kanssa täysin tosissaan. Ihmisellä on geneettinen tarve uskoa asioihin, jotka ylittävät järjen rajat. Mikään muu ei selitä sitä, että vuosituhannesta toiseen kaikissa kulttuureissa enemmistö uskoo olemattomiin. Sitten on meitä, joilta tuo uskontogeeni puuttuu. Emme koskaan pysty ymmärtämään enemmistön uskoa.

Vierailija
5/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:50"]

Raamattua voidaan selittää monella eri tavalla. Siitä kai nuo riitelevät. Eli eri ryhmillä on eri totuudet. sinun pitäisi tarkentaa, mitä tarkoitat.

[/quote]No jos on olemassa yksi totuus, niin ei se ole tulkinnanvarainen. :D Se joko on tai ei ole, mutta ei sitä voi ruveta omin päin selittämään omanlaisekseen. Ei siinä ole mitään tolkkua. Ihan sama asia kuin minä rupeaisin nyt selittämään, että tuo parvekkeellani pyörivä talitiainen on koko luomakunnan Jumala ja sitä pitää muidenkin palvoa.

Siinä on yhtä paljon järkeä.

Vierailija
6/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaikkea. Uskon sanasta sanaan sen mikä on itselleni edullista. Muuten suhtaudun tekstiin hieman kriittisesti ja soveltaen.

Vierailija
7/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo monet rakkauteenkin eikä sitä tunnetta voi fyysisesti nähdä.

Vierailija
8/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:54"]

En kaikkea. Uskon sanasta sanaan sen mikä on itselleni edullista. Muuten suhtaudun tekstiin hieman kriittisesti ja soveltaen.

[/quote]Noniin, tässähän se tiivistyykin koko uskonperusta. "Se mikä itseä hyödyttää".

Mites se menikään.. "Ihminen on luonut Jumalan omaksi kuvakseen, eikä niin päin että Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen"

Vierailija
9/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläh

Vierailija
10/19 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja en käytä aikaani (turhuuteen) eli en selitä yhtään mitään. Uskoni ei ole sinulta pois.

Vierailija
11/19 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Miksi kysyt?

Vierailija
12/19 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinne on kirjattu aikansa lakeja, tapoja ja tapahtumia. On eri ohjeita ja opetuksia. Miksi niitä ei saisi uskoa? Koska ne ovat vanhoja? Niitä pitää soveltaa. Ei saa kivittää ketään vuonna 2025.

Raamattua pitää tulkita siinä ajassa ja kulttuurissa, missä sitä luetaan. Mitä tarinoita kukin pitää totena, vaihtelee. Kukin uskoo mihin tykkää.

Ateisteilla näyttää olevan pakkomielle tulkita raamattua äärikristittyjen oppien mukaan. Höllätkää vähän pipoa. 

Vierailija
13/19 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoo monet rakkauteenkin eikä sitä tunnetta voi fyysisesti nähdä.

Kyllä se kuvantamisessa näkyy.

Vierailija
14/19 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun kannata yrittääkään ymmärtää, kun se on kuin oma maailmansa. Sinun siis täytyy olla uskossa jotta ymmärtäisit.

Vierailija
15/19 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 16:48"]

[/quote]

"Tulkaas joku" :))

Usko kiinnostaa.

Vierailija
16/19 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon. Olin vielä pari vuotta sitten niin kuin sinä, ja sitten alkoi asioita tapahtua.

Aiemmin naureskelin tyhmille uskovaisille ja sitten tajusin, että olinkin itse ollut se tyhmä. Melkoinen herätys monellakin tavalla.

Vierailija
17/19 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen, mutta olen varma että he ovat uskonsa kanssa täysin tosissaan. Ihmisellä on geneettinen tarve uskoa asioihin, jotka ylittävät järjen rajat. Mikään muu ei selitä sitä, että vuosituhannesta toiseen kaikissa kulttuureissa enemmistö uskoo olemattomiin. Sitten on meitä, joilta tuo uskontogeeni puuttuu. Emme koskaan pysty ymmärtämään enemmistön uskoa.

Eikä sillä ole väliä kunhan annatte kaikkien uskoa kuten uskovat.

Vierailija
18/19 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te niin heille.

Saa suorittaa, ap. Maailmasta tulee parempi paikka.

Vierailija
19/19 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sillä ole väliä kunhan annatte kaikkien uskoa kuten uskovat.

OK. Mutta vastapainoksi sitten minä saan vaatia että se muiden usko ei vaikuta minun elämääni millään tavalla. Ei tapoihin, lakeihin, normeihin, mistä saa puhua ja mitä saa arvostella samoin perustein kuin muutakin ihmisten käyttäytymistä. Jos minä pilkkaan jumalaa niin tulkoon jumala eikä uskovat haastamaan minut oikeuteen.