Mies uhkaa viedä vauvan pois minulta - voiko?
Perheessä ei päihdeongelmaa. Mies töissä. Minä vauvan kanssa kotona ja olen pois töistä. Olen ollut koko ajan vauvalle lähin huoltaja. En enää imetä. Vauva voi hyvin ja neuvolassa kaikki ok. Mies uhkaa viedä vauvan pois ja muuttaa vauvan kanssa kahdestaan muualle. Voiko mies tehdä näin? Voidaanko vauva ottaa pois vain miehen puheiden perusteella? Miehestä en sovi vanhemmaksi, koska hormonit heittelee.
Kommentit (42)
Miks et sovi huolehtimaan lapsesta? Onko joku kunnon syy?
Tuollaisella uhkailu on väkivaltaa. Pyydä apua vaikka neuvolasta.
Yrittääkö mies pelotella sinua tuolla?
Teillä ei muutenkaan taida olla asiat kunnossa jos mies tuollaisella uhkailee...
Tajuaako mies että joutuisi itse hoitamaan vauvan?
Jos et ole vaaraksi lapselle niin ei häntä viedä pois. Älä huoli.
Ole yhteydessä neuvolaan ja kerro, että mies uhkailee tällaisella. Pyydä, että asia kirjataan ylös ja pyydä neuvoja tilanteeseen. Se suojaa sinua, jos mies yrittää alkaa satuilla sinne jotain. Kuulostaa kyllä pahalta, lähtökohtaisesti en keksi mitään tilannetta jossa sinun olisi järkevää jäädä suhteeseen, jossa toinen uhkailee vauvan viemisellä. Sille ei ole mitään hyvää selitystä.
Miten miehesi mielestä "hormonien heittely" ilmenee käytännön tasolla?
No jos tuo "hormonien heittely" näkyy sinusta niin, ettet pysty huolehtimaan vauvasta - siinä tapauksessa mies saattaa saadakin yksinhuoltajuuden. Jos mies vain uhkailee ja kaasuvalottaa tuolla asialla, ei onnistu.
Mies ei voi yksipuolisesti vaihtaa lapsen osoitetta, eli ei voi virallisesti muuttaa pois vauvan kanssa. Jos yrittää, voit estää sen. Tämä myös toisinpäin, et voi vauvan kanssa muuttaa noin vain pois, vaikka se tässä tapauksessa parasta olisi. Jos toinen tuollaisella uhkailee. Jos mies ehtii omat kirjansa muuttaa muualle, olet lähi, koska asut samassa vauvan kanssa. Ja noin pientä lasta ei kyllä helposti määrätä isälle. Jos mies noita uhkailuita laittaa viesteilläkin, pidä ne tallessa. Turvakotiin voitte mennä, jos tilanne kärjistyy.
Kenen mies, kenen vauva? Ja muista että olet edelleen maho luuska :)
No ei tietenkään voi. Sinun sen sijaan kannattaa nyt miettiä hyvin vakavasti pois muuttamista. Ei oikein kuulosta terveeltä tiollainen uhkailu. Tiedän erään tapauksen, jossa mies uhkaili nuorta äitiä, että lapsi otetaan huostaan. Miehellä olikin toinen nainen kierroksessa, ja tähän mennessä niitä naisia on ollut useita. Muutaman kanssa mies lisääntyi, mutta sitä ensimmäistä huostaanottoa ei koskaan tapahtunut.
Onhan lapsia viety jopa ulkomaille ja mies palaa Suomeen. Kyseessä on vaan julmasta kostosta. Ei rakkaudesta lasta kohtaan.
Onko sun mies suomalainen?
toisissa kulttuureissa lapsi kuuluu isälle.
Ensiksi yhteys neuvolaan kuten yllä neuvottiinkin. Lisäksi kävisin myös tk-lääkärillä, syynä vaikka unettomuus tai stressi, ja lääkärissä kerro tilanteestasi ja huolistasi. Lääkärillä on velvollisuus kirjata asia muistiin.
Kolmanneksi ala valmistella eroa miehestä.
Nyt sinun pitää kovettaa itsesi vaikka tuntuu varmasti paskalta. Keräät näyttöä miehen sekoilusta. Kirjallisesti. Kaikki nyt ylös.
Ja yhteydenotto neuvolaan, turvakotiin tai sosiaalitoimistoon jos sitä kautta tulee lähete. Nekin jäävät sinne ylös. Ole nyt itse aktiivinen, ole aina asiallinen ja koita välttää suuria tunnekuohuja vaikka varmasti v...ttaakin.
Hormonien heittely sinänsä vauvan äidillä on normaalia. Keho ja mieli toipuvat. Miehesi on idiootti ja henkisesti väkivaltainen.
Miksi esittää julman uhkauksen? Vauva tehty ilman rakkautta? On " tehty" alle vuosi sitten!
lll kirjoitti:
Kenen mies, kenen vauva? Ja muista että olet edelleen maho luuska :)
Tämä on yhtä pistämätön logiikka, kuin naisen haukkuminen huoraksi, ellei anna. Jaa toki lisää näitä viisauksia 😂
Ei voi. Noin pientä lasta ei määrätä oikeudessa eroon ensisijaisesta huoltajastaan, johon lapsi on kiintynyt. Kyse lapsen edusta, ei vanhemman mielipiteestä.