Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten hämäävät profiilikuvat

Vierailija
19.02.2015 |

Kun aloitin korkeakoulun, liityin ryhmämme facebook-ryhmään. Aloin selata mielenkiinnosta luokkalaistemme facebook-profiileja, enkä ollut tunnistaa puoliakaan! Yhden ryhmäläisemme osasin yhdistää hänen facebookkiinsa vasta kun joku merkitsi hänet kuvaan, jossa hän näyttää itseltään. Kaikissa muissa nettikuvissa hänellä on todella vahva meikki, ei silmälaseja, hiukset laitettu ja kuvia on muokattu rankalla kädellä. Olen nähnyt häntä useasti vapaa-ajalla ja koulussa, ja hän on aina ilman meikkiä, hiukset ponnarilla ja rillit päässä.
Monet ryhmäläiseni ovat myös lihoneet kuvien ottamisesta jopa useita kymmeniä kiloja, tai rajaavat ja muokkaavat itsensä hoikemmiksi kuvissa.
Miksi ihmeessä pitää antaa itsestään netissä erilainen kuva? Eikö kuvien olisi tarkoitus olla tunnistettavia? Ymmärrän bilekuvat joissa ollaan pynttäydytty, mutta näillä ihmisillä kaikki kuvat ovat tunnistamattomia. Mua ainaki hävettäisi laittaa nettiin posekuvia kun livenä kulkisin täysin eri näköisenä aina. Ymmärrän senkin että koulussa ollaan ilman meikkiä yms. Mutta en ole ikinä nähnyt näitä henkilöitä sen näköisenä kuin kuvissa. Mikä idea tässä on?
Niin ja vaikka otsikossa lukee naiset, kyllähän miehetkin tätä voivat harrastaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun työkaveri on just tollanen etten tunnistais facebook kuvista ellen tietäis :D

Vierailija
2/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aittanut profiilikuvakseni sellaisen, jossa omasta mielestäni olin nättinä. En väitä sitä koskaan uusimmaksi otokseksi itsestäni. Eikö jokainen halua nähdä itsensä nättinä? Moni käyttää myös pelkkää logoa, piirroshahmoa tai valokuvaa vaikka kukasta, eli ei tarvitse olla tunnistettavan näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Facebookissa profiilikuvana kissani kuva. En ole kiinnostunut esittelemään omakuviani pitkin nettiä. Toki vähän hymyilyttää jos vastaan tulee tällaisia tyyppejä, jotka postaavat kuviaan Faceen, ja esiintyvät kaikissa niissä lähes tunnistamattomaksi pynttäytyneinä, mutta ei kai tuo ongelma ole jollet treffipalvelua käytä?

Vierailija
4/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä on melko vanha kuva edelleenkin facebookissa profiilikuvana. En näytä ihan samalta enää, koska sairaus on muuttanut ulkonäköäni. Lisäksi minulla on yksi toinen syy siihen, miksi en ole vaihtanut profiilikuvaa uudempaan. 

Vierailija
5/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:59"]

Mulla on Facebookissa profiilikuvana kissani kuva. En ole kiinnostunut esittelemään omakuviani pitkin nettiä. Toki vähän hymyilyttää jos vastaan tulee tällaisia tyyppejä, jotka postaavat kuviaan Faceen, ja esiintyvät kaikissa niissä lähes tunnistamattomaksi pynttäytyneinä, mutta ei kai tuo ongelma ole jollet treffipalvelua käytä?

[/quote]

Nimi taisi olla selkeästi Facebook, ei yourcatbook...

Vierailija
6/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:13"]

[/quote]

[/quote]

Ei se ole myöskään YourFaceBook. Naama se on kissallakin. ohis

Vierailija
7/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa sinne persereiän kuvan, sen jos joku tunnistaa niin silloin on jo hyvä tuttu.

Vierailija
8/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus näitä parikymppisten ongelmia.

Vierailija
9/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa laittaa jonku lemmikin kuva tai muuta mis ei oo omaa naamaa. "Ku en kehtaa levitellä omaa naamaa pitkin nettiä etten oo itserakas", yks fb proffakuva ei oo paljoo ja siinki voi olla lemmikin kans. Mut tää mielipide ei oo sääntö, joteb turha vinkua et "laitan mitä haluun!" Öö, joo?

Vierailija
10/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko "ruma" luonnontilassa ja tavallisessa arjessa, mutta hieman laitettuna ihan nätti. Kyllä mä ainakin laitan itestäni mielestäni näteimmän kuvan, vaikka se ei sitä mun normiarkea täysin kuvastaisikaan. Eikä kuva siinä mielessä ole huijaamista, että välillä tosiaankin olen nätimpänä :) Tutut varmasti tajuaa että kuva otettu parhaimpana hetkenä, ja tuntemattomille aivan sama.

Vierailija
11/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] onhan jollakin lapsensa kuva  vaikka "pitäisi" olla oma

Vierailija
12/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin matkoilla ja tutustuin yhteen uuteen harrastusaktiiviin facebookin kautta, juteltiin siis siellä ja hoidettiin asioita poissaollessani. Kun palasin ja piti tavata tyyppi livenä, en tunnistanut häntä kahvilassa koska hän oli noin 40 kiloa painavampi kuin profiilikuvista olisi voinut päätellä...oli hieman noloa tuijottaa hölmönä kun hän tuli juttelemaan

Vierailija
13/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, erityisen törkeetä toi on deittipalveluissa! Et annetaan täysin erilainen kuva omasta ulkonäöstä.

Vierailija
14/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi sinusta profiilikuvan pitää esittää henkilöä itseään jollei henkilö itse halua kuviaan internetissä julkaista? Minä ymmärrän tuollaisen vaateen esim. treffiseuraa hakiessa ja ymmärtäisin sen Facebookissakin, jos sen ainoa käyttötarkoitus olisi vain ja ainoastaan yhteydenpito tuttujen kanssa. Mutta jos henkilö käyttää Facebookia vaikkapa vain seuratakseen joitain ryhmiä tai kirpparijuttuihin? Miksi silloin pitää väenvängällä olla esillä juuri se oma kasvokuva?

Vierailija
15/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki pinnallinen on feikkiä, lehteen ei pääse ilman kokovartalophotoshoppia ja ihmiset tavoittelevat täydellisyyttä. Naisille (ja miksei miehillekkin) tulee ulkonäköpaineita ja itsetunnon kohottajana toimii nätit kuvat itsestään. Nykyään on helppoa 'photoshopata' kuviaan nettisivuilla ja kännyköillä. Kuvia otetaan myös yläviistosta, jotta silmät näyttäisivät suuremmilta ja kasvot pienemmiltä, tämän takia jotkut näyttävät hoikemmilta.
En ole itse mikään pyhimys, olen sortunut samaan. Nyt profiilikuvanani on kuva, joka tuli vahingossa, mut se näyttää hyvältä, ei feikiltä, mutta ihan nätiltä ja minulta.
P.S Olethan kirjoittaja nähnyt julkkiksia ilman meikkiä? Osa ovat luonnon kauniita, mutta osaa ei kunnolla tunnista.

t.N21

Vierailija
16/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä kuvaton.com/browse/33971/antti2.jpg

Vierailija
17/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä tota. Siis kuvien muokkaamista, itsensä laittamista ihan erinäköiseksi kuin oikeasti on.. Tottakai itsekkin valitsen profiilikuvaksi kaikista edustavimman otoksen itsestäni, jossa juuri sattuu tukka olemaan kivasti, hymy on kaunis (eikä se sama vaivaantunut kuin mulla on yleensä kuvissa) jne. Joillakin reilusti ylipainoisilla tytöillä/naisilla on usein sellaisia profiilikuvi joissa näkyy vaan kasvot ja hartiat, ja jotka on otettu sellaisesta kulmasta että näyttävät tosi hoikilta. Totuus sitten yllättääkin :D Kyllä mä pyrin suht itseltäni näyttämään kaikissa kuvissani 

Vierailija
18/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeävät läskejään. Huono itsetunto?

Vierailija
19/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan en halua tunnistettavaa kuvaa itsestäni facebookiin. Kuvan on kuitenkin oltava asiallinen töiden takia. Kuvaani ei ole käsitelty mitenkään ja olen siinä nättinä aurinkolasit päässä, naamassa hyvä meikki. Kuvani on siis aikamoinen konpromissi, mutta ei tunnistettava. Juuri kuten haluan.

Vierailija
20/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se kuvien laittelu ei olekaan mitään informatiivista toimintaa "näytän muuten tältä" , kun kaikki jotka tyypin tuntevat, tietävät kyllä, miltä hän näyttää. Ei sitä tarvitse valokuvasta katsoa.

Kävin tänään asiakkaana yrittäjällä, jota en ollut tunnistaa hänen nettisivujensa kuvasta. Siinä hän oli siisti ja laitettu, livenä meikitön. En kokenut tulevani petetyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi