Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit! Kysymys soijasta

Vierailija
18.02.2015 |

Olen päättänyt kokeilla vegaaniruokavaliota ja luopua lihasta kokonaan. Käytättekö paljon esimerkiksi soijarouhetta viikossa? Jopa päivittäin? Olen aika "addiktoitunut" lihankaltaiseen ruokaan, eli tykkään kun lautasella on vaikka jauhelihapihvi + peruna + salaattia, joka päivä, joten onko soijan käyttäminen turvallista päivittäin? Olen ollut siinä uskossa, että soijarouhe on hyvin riittoisaa ja sitä ei tarvitse montakaan kymmentä grammaa, sillä se taitaa turvota keitettäessä.

Asiallisia vastauksia, kiitos..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
2/5 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan vege, en vegaani. Mutta soijaa käytän, rouhe on tosi riittoisaa ja helppoa käyttää, sitä tulee kotona enimmäkseen käytettyä. Turvallisuutta en ole pohtinut sen enempää, kun en jokapäivä käytä. Mä en pidä lihasta, joten sen syvällisemmin en asian korvaamista en ole ajatellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/5 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijasta on melko ristiriitaista tietoa liikkeellä mutta itse olen käyttänyt monessa muodossa ja ihan huoletta, ei sitä niin paljon ympäri maailman syötäisi jos se tappaisi. Soijarouhetta on tosi helppo käyttää juurikin lihan sijasta, aivoillekin helpompaa totutella kasvisruokaan kun se ruskeaksi värjätty rouhe muistuttaa jauhelihaa ulkonäöltäänkin :) Aloita käyttö kuitenkin varovasti, pienillä määrillä, vaikka itse olen syönyt kaikenlaisia papuja kauan, vatsalla vei jostain syystä hetken aikaa tottua teksturoituun soijarouheeseen. Muista kuitenkin monipuolisuus proteiinin lähteissä, soijarouheen lisäksi tofu, pavut ja linssit ovat helppoja käyttää kastikkeissa ja padoissa.

Vierailija
5/5 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä papuja. Niissäkin on lihamainen koostumus. Soija on epäekologista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan