Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko huomanneet,että ne vanhemmat joiden lapset eivät ole

Vierailija
18.02.2015 |

...mitenkään erityisiä, kehuvat lapsiaan kaikkein eniten?

Ja joo, jokainen on omalla tavallaan erityinen, en nyt tässä tarkoita sitä. Mutta kun on näitä vanhempia, jotka _jatkuvasti_ ylistävät lapsiaan ja nostavat heidät jollekin jalustalle, ja odottavat että muutkin ihailevat heitä vaikka lapset eivät olisi mitenkään kovin söpöjä tai kauniita. Tai erityisen aurinkoisia tai poikkeuksellisen lahjakkaita jossain asiassa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep minun äitini oli juuri tuollainen..

Vierailija
2/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:41"]...mitenkään erityisiä, kehuvat lapsiaan kaikkein eniten?

Ja joo, jokainen on omalla tavallaan erityinen, en nyt tässä tarkoita sitä. Mutta kun on näitä vanhempia, jotka _jatkuvasti_ ylistävät lapsiaan ja nostavat heidät jollekin jalustalle, ja odottavat että muutkin ihailevat heitä vaikka lapset eivät olisi mitenkään kovin söpöjä tai kauniita. Tai erityisen aurinkoisia tai poikkeuksellisen lahjakkaita jossain asiassa.
[/quote]no sul ei oo omia lapsia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Esim. Fb:ssä yksi hehkuttaa 5-v:n piirustuksia, jotka ovat parempia mihin minä kykenisin. Huippuja! Toinen iloitsee lapsensa harrastustaidoista, jotka ovat ilmiömäisiä. Eli kehuvat aiheesta.

Vierailija
4/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tiedostan että lapseni ei ole millään tavalla lahjakas eikä kovin söpökään. Siksi en kehu vaan haukun vain kamalaksi tampioksi ja rumaksi.

Onks ny hyvä mieli?

Vierailija
5/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta päivää!

Vierailija
6/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tarkoitti varmaan sellaista älytöntä ihan liiallisuuksiin menevää kehumista, tyyliin, että lapsen kakkakikkarekin on niin hieno ja taidokkaasti pungerrettu... Tällaiset äidit ovat erityisen ärsyttäviä fb-kavereita. Joka päivä hehkutusta siitä, miten heidän lapsensa on niin erinomainen ja taitava. Kiva, jos näin on, mutta yleensä nämä äidit kilpailevat muiden äitien kanssa. Esimerkki kaverini kokemasta tilanteesta: "Meillä kävellään jo! Kontataanko teillä vielä? On kyllä, ihanaa, että oma lapsi on niin kehittynyt!" 

Vierailija
7/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just tulossa sanomaan samaa kuin 7. Minä oli lukevinani joskus "lapsitaiteilijasta", jota siteerattiin neroksi. Todellisuudessa lapsen taiteilijavanhemmat pönkittivät omaa egoaan myymällä tätä nerona, vaikka tämä teokset eivät olleet kummoisia. Tai mitä nyt pienet lapset osaa käsillään levittää värejä paperille. Tokihan vanhemmat suhtautuvat lapsiinsa aina terveen narsistisesti, mutta sitten kun se menee liiallisuuksiin...

Vierailija
8/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu on. Yksi tuttuni kertoilee kuinka hänen 5-vuotias janoaa lukea ja kirjoittaa ja samalla on äärimmäisen lahjakas taiteellisesti ja loihtii muulle perheelle illallisia. Kun itse tuota tyttöä näen, niin ihan tavallinen kiva pikkutyttö se on, ei mikään virtuoosi.

Vierailija
9/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on, että vanhemmat kehuvat lasta ja vahvistavat hänen itsetuntoa? Omat vanhempani eivät koskaan kehuneet minua, ikinä en osannut tehdä mitään oikein, en tuntenut olevani kaunis, enkä mitenkään tuntenut olevani erityinen. Itsetunto oli ensimmäiset 25 vuotta huono, joka vaikutti ammatinvalintaan, miessuhteisin ja ties mihin muuhun. Omaa lasta tulen varmasti kehumaan ja jos huomaa hänen olevan jossain lahjakas, niin takuulla annan hänen kuulla siitä.

Vierailija
10/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:41"]...mitenkään erityisiä, kehuvat lapsiaan kaikkein eniten? Ja joo, jokainen on omalla tavallaan erityinen, en nyt tässä tarkoita sitä. Mutta kun on näitä vanhempia, jotka _jatkuvasti_ ylistävät lapsiaan ja nostavat heidät jollekin jalustalle, ja odottavat että muutkin ihailevat heitä vaikka lapset eivät olisi mitenkään kovin söpöjä tai kauniita. Tai erityisen aurinkoisia tai poikkeuksellisen lahjakkaita jossain asiassa. [/quote]no sul ei oo omia lapsia

[/quote]

Kyllä ap:lla on omia lapsia, mutta ap ei odota että muut ihailevat hänen lapsiaan. Näen myös, että etenkin toinen on eräässä asiassa ihan lahjakaskin, ja tottakai kehun häntä hänelle itselleen tai miehelleni, mutta eipä mulla ole mitään tarvetta fb:ssa julistaa kuinka lahjakas lapseni on, tai muutenkaan ylistää, tai edes mainita hänen lahjoistaa muille perheen ulkopuolisille. Kyllä he huomaavat sen ihan itsekin jos ovat huomatakseen.

Ja tarkotan tosiaan sellaisia vanhempia, jotka on kokoajan työntämässä lapsiaan valokeilaan tyyliin: "Näytä nyt kaikille Ella miten sä tanssit hauskasti tän biisin tahtiin!" Ja sit äiti laittaa jonkun musiikin soimaan, ja Ella 2v hytkyy vähän ujosti musiikin tahtiin. Ja sit äiti odottaa että muut ihailee Ellaa. Ja tällaista samanlaista esitystä KOKOAJAN joka asiasta.

Vierailija
11/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:26"]Mitä pahaa siinä on, että vanhemmat kehuvat lasta ja vahvistavat hänen itsetuntoa? Omat vanhempani eivät koskaan kehuneet minua, ikinä en osannut tehdä mitään oikein, en tuntenut olevani kaunis, enkä mitenkään tuntenut olevani erityinen. Itsetunto oli ensimmäiset 25 vuotta huono, joka vaikutti ammatinvalintaan, miessuhteisin ja ties mihin muuhun. Omaa lasta tulen varmasti kehumaan ja jos huomaa hänen olevan jossain lahjakas, niin takuulla annan hänen kuulla siitä.
[/quote]
Kehua saa, mutta liiallisesta kehumisesta voi olla haittaakin. Yksi lapsi on alkanut vanhempien ylistyksestä suht rasittavaksi kehumalla myös itse itseään. Ikää 5v. Esim "minullapas on näin hieno piirustus kun minä olen paras piirtämään".

Vierailija
12/12 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta on hyvä kehua jos aihetta on. Itse olen aina pitänyt koulunkäyntiä tärkeänä ja oon rohkaissut, kehunut, iloinnut, palkinnutkin. Loistavaa tulosta on tullut.