Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luteaalivaihe pituus lasketaan?

11.09.2006 |

Siis jos plussaan ovistestillä kp 16 (eli ovulaatio on kp 17) kierron pituus on 28, niin onko luteaalivaiheen pituus 11 vai 12 vrk eli lasketaanko ensimmäinen kuukautispäivä mukaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lekuri sanoi, että ensimmäinen oikea vuotopäivä on jo kk päivä, eli jos kk alkaa heti " kunnolla" on se jo kuukautispäivä. Mietitkö päivää sen vuoksi, että onko luteaalivaiheesi tarpeeksi pitkä? Itselläni oli ennen myös n. 11 pv ja lääkäri oli sitä mieltä, että pitäisi riittää. Oli kylläkin tk lääkäri joka ei aluksi edes tajunnut

Vierailija
2/5 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viesti lähti itsekseen kesken kaiken!

.. eli siis, lääkäri ei ensin edes tiennyt, miten lämpöjen pitäisi mennä ovista bongaillessa, joten pidin hänelle oppitunnin :o) jonka jälkeen hän alkoi selvitellä asiaa ja seuraavalla käynnillä jo tiesi paljon enemmän...

Mutta mikäli mietityttää, hankkiudu labraan hormonistatustestiin, siinä selviää melko monta asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jo lapsettomuushoidoissa ja olen nyt 4 kiertoa syönyt Clomifenia. Kun puhuin gynelleni (jonka hoidossa asian tiimoilta olen), että luteaalivaihe vaikuttaa lyhyeltä, hän sanoi, että luteaalivaiheen on oltava vähintään 12 vrk että raskaus voisi alkaa.

Eli nyt on siis epäily keltarauhastoiminnan puutteesta. Nyt en tiedä onko se lut.vaihe ollut 11 vai 12 vrk, mutta ilmeisesti 11, jos kk päivää ei lasketa mukaan...

No lääkäri varmaan osaa kertoa kun seuraavan kerran menen vastaanotolle.

Vierailija
4/5 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan osaa kertoa, mulle lääkäri on sanonut, että 11 pv pitäisi olla riittävä, mutta sehän perustuu nimenomaan siihen, että ehtii tarpeeksi erittyä hormonia, jotta alkio pystyy kunnolla kiinnittymään ja kuten tiedämme hormonituotanto on kaikilla niin yksilöllistä, että... Vaikka kyllä ymmärrän, että jos on kova " kuume" ja paljon jo yritystäkin takana, haluaa varmaan tietää kaikki asiat, jotka voivat raskautumiseen vaikuttaa. Käyppä täälläkin kertomassa sitten, mitä lekuri vastasi, olisi kiva tietää. Mulle kun taisi olla tk lääkäri, joka tämän sanoi...

Tsemppiä ja toivotaan parasta!

Vierailija
5/5 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa seuraavassa kierrossa Clomifen 100g annostuksella, lisäksi Prejnyl- injektio ja Lugesteron- keltarauhastuki isolla annoksella 200mg 3 kertaa päivässä.