Työttömät töihin! Töitä on!
Avoimien työpaikkojen määrä on kasvanut viidenneksellä vuodentakaisesta. Töitä siis on.
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1424231735647.html
Nyt se perse ylös sieltä penkistä ja yhteisen hyvän eteen tekemään töitä ja maksamaan veroja tälle valtiolle!
Kommentit (12)
Työttömiä on melkein puoli miljoonaa, työpaikkoja avoinna alle 20000. Typerämmänkin ap:n pitäisi kyetä tuosta jotain päättelemään järkevästi.
Jos avoimien työpaikkojen määrä kasvaa ja työttömien määrä kasvaa, ei tuolla asialla voi olla muuta yhteyttä kuin ihmisten haluttomuus tehdä töitä. Ei Suomea sillä tavalla nosteta, että ihmisiä ei kiinnosta tehdä töitä.
T:ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:44"]
Jos avoimien työpaikkojen määrä kasvaa ja työttömien määrä kasvaa, ei tuolla asialla voi olla muuta yhteyttä kuin ihmisten haluttomuus tehdä töitä. Ei Suomea sillä tavalla nosteta, että ihmisiä ei kiinnosta tehdä töitä.
T:ap
[/quote]Työttömien määrä lisääntyy siis siksi, ettei ihmisillä ole halua työskennellä? Johan pölvästi vitsin murjaisit.
Mitä jos työnantaja ei palkkaa minua, vaikka olen lähettänyt hakemuksen?
Mieluummin loisin sossussa kuin menen orjaksi systeemille. -mies29 -
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:42"]
Työttömiä on melkein puoli miljoonaa, työpaikkoja avoinna alle 20000. Typerämmänkin ap:n pitäisi kyetä tuosta jotain päättelemään järkevästi.
[/quote]
Työttömien lisäksi töitä hakee myös moni opiskelija, vanhempainvapaalla oleva, työllistämiskursseilla ja - töissä oleva. Sekä lisäksi moni määräaikaisissa tai osa-aikatöissä oleva jne. Eli töitä vailla olevien ja töitä hakevien määrä on paljon suurempi kuin työttömien. Onhan piili työpaikkoja kun, mutta vähintään yhtä paljon on edellä mainittuja piilotyöttömiä. Itsekään en ole tällä hetkellä työtön, mutta hänen töitä kuitenkin.
Menen hanttihommiin, josta saan saman verran rahaa kuin kotona makoilusta, ihan vain yhteisen hyvän vuoksi? Ja katselen vierestä kun toisilla on työ, josta saa arvoisensa palkan?
Voi AP, tulet saamaan tuhat ja yksi syytä miksi työ ei kelpaa tai sovi tai ei kannata tehdä yms. Työttömillä piisaa selityksiä :D
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:55"]
Voi AP, tulet saamaan tuhat ja yksi syytä miksi työ ei kelpaa tai sovi tai ei kannata tehdä yms. Työttömillä piisaa selityksiä :D
[/quote]Siinä toinen idiootti. Oletko sukua ap:lle?
Niin että oliko ap:lla vielä jotain nerokasta sanottavaa aiheeseen?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:55"]
[/quote]
Ei huvita. Olen kyllä ihan riittävästi töitä tehnyt ja veroja maksanut.
Ja mies maksaa edelleenkin vuodessa enemmän veroja kuin koko minun bruttopalkkani olisi, joten eiköhän se riitä.