Ärsyttävät koirien tervehtijät!
Kuinka monella muulla koiranomistajalla on kokemuksia tyypeistä, jotka ohittavat omistajan kuin vanhan leivän ja hyökkkäävät kysymättä tervehtimään koiraa? Varsinkin täällä päin tuntuu olevan ihmisiä, jotka suorasta ohjastavat omistajaa siinä miten tulisi toimia mikä on raivostuttavaa. Esim. oma koirani on hieman arka ja sen takia se ei yleensä edes halua tervehtiä kaikkia sitä haluavia. Tämä ei estä ihmisiä kuitenkaan yrittämästä koirani lähestymistä siitäkin huolimatta että se pinkaisee ilmaan kuin kala ongessa ja saa pienoisen paniikin. Sitten sen lisäksi on näitä maailman valtias tyyppejä jotka suorastaan käskevät sinua päästämään koiran tervehtimään vaikka sinulla olisi miten kiire ja alkavat kertomaan sinun koirastasi totuuksiä kuten mitä rotuja siinä on tietämättä alkuperästä yhtään mitään. Eräskin tyyppi väitti minun koiraani rotu-koiraksi vaikka se todellakin on seropi eikä ottanut kuuleviin korviinsa minun kommettejani. Näen aina punaista kun näin käy. Ja siis voisitteko oikeasti KYSYÄ ensin että saako/voiko silittää ja odottaa sitä kyllä vastaustakin seuraavalla kerralla? Tämä on myös ihan oman turvallisuutenne vuoksi, sillä kaikki koirat eivät ole ystävällisiä ja vastaa käsienne kurkotteluun häntää heiluttamalla!
Kommentit (10)
Hah siellä selvästi joku tunnistanut itsensä kuvauksesta kun alapeukkuja satelee. Onko se oikeasti niin vaikea sitten olla normaali kohtelias ihminen ja huomioida ne koiran omistajatkin ja erityisesti ne koirat eikä itsekkäästi vaan ohittaa kaikki muut? Itse annan kyllä silittää jos koira vain haluaa ja ihmisellä on hieman ajatusta mukana siinä miten lähestyy koiraa.
ja ne tuntemattomat joilla on aina taskuissa koirankeksejä ja kysymättä lupaa antavat koiralle.. ahne herkkusuu nappaa niin nopeasti ettei siinä ehdi kieltämään ketään :(
Monestakin syystä olisi hyvä että koira ei söisi vierailta mitään.
Mulla ainakin on vaan positiivisia kokemuksia :D yleensä varovasti mutta reippaasti kehuu miten nätti koira ja kun jään siihen jutteluvalmiuteen ja rupattelen takaisin niin sitten vasta koittavat rapsutella. Näin sen pitäis ollakin, käytöstapojen puutteesta kielii se että rynnätään suoraan koiran kimppuun tunnustelematta omistajan fiiliksiä.
Oma kokemukseni on että lapset kysyvät aina saako koiraa silittää. Et ainakin jälkikasvunsa on aikuiset osanneet kasvattaa oikein, siinä asiassa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 03:02"]
Oma kokemukseni on että lapset kysyvät aina saako koiraa silittää. Et ainakin jälkikasvunsa on aikuiset osanneet kasvattaa oikein, siinä asiassa.
[/quote]
Totta! Harmi vain että oma koira pelkää juuri lapsia vaikka he niin nätisti kysyvät:)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 02:52"]
ja ne tuntemattomat joilla on aina taskuissa koirankeksejä ja kysymättä lupaa antavat koiralle.. ahne herkkusuu nappaa niin nopeasti ettei siinä ehdi kieltämään ketään :(
Monestakin syystä olisi hyvä että koira ei söisi vierailta mitään.
[/quote]
Aak ai tuommoisiakin on Onneksi täällä päin ei ole sellaisia! Omalla koiralla on niin herkkä mahakin että helposti tulee oudoista jutuista heti ripuli. Suuttuisin kyllä aika tavalla jos noin joku toimisi mun koiran kanssa.
Yksi emäntä tuli kerran hississä vastaan kun koira oli vielä pentu. Itse yritin opettaa koiraa, että tervehtii kun saa luvan, koska kaikkihan eivät pidä niistä korista ja muuten koira voi tervehtiä ketä vain vastaantulijaa. No topuuttelin sitten koiraani että istu ja odota niin emäntä vaan iskee itsensä kenttää ja alkaa tervehtimään koiraa sitä syleillen. Hyvä sitten opettaa koiraa tuommoisessa tilanteessa. Tosin kyllä nauratti aika paljon kun pentu nuoli naisen naamaa ja suuta, koska pentu oli juuri kotoa lähtiessä ehtinyt syödä kissojen kakat astialta :,) Aika pusut emäntä siis itselleen tilasi kun hössötti menemään ilman ohjeitani.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 02:58"]
Mulla ainakin on vaan positiivisia kokemuksia :D yleensä varovasti mutta reippaasti kehuu miten nätti koira ja kun jään siihen jutteluvalmiuteen ja rupattelen takaisin niin sitten vasta koittavat rapsutella. Näin sen pitäis ollakin, käytöstapojen puutteesta kielii se että rynnätään suoraan koiran kimppuun tunnustelematta omistajan fiiliksiä.
[/quote]
No näin! Fiksu tyyppi lähestyy hieman sitä omistajaakin niin voi sitten kuulla kannattaako ja sopiiko silittää:)
Mulla ei ole huonoja kokemuksia kuin ihan parista kerrasta, mielestäni ihmiset, myös lapset, eivät ryynni ja tule väksin, osaa ei edes kiinnosta. Niitä, keitä kiinnostaa, juttelevat ensin, ihastelevat, lapset kysyvät lupaa. Myöskään omat koirat ei rynni edes lenkkelilijöiden päälle, tuijottivat ne tai ei :)