Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko muuttunut robotiksi?

Vierailija
18.02.2015 |

Tunnen muuttuneeni robotiksi. Elämä on suoritus, joka suoritetaan säästömoodi päällä ja sen mukaan mikä on hyödyllistä ja mikä ei. Kaikki ahdetaan saman "normaalistavan" valtakulttuuriputken läpi. En nauti mistään, mikään ei tunnu miltään. Elämä on pettymys - henkisesti. Olen elänyt päässen osalliseksi yhdestä ja toisesta asiasta, mutta en ole tyytyväinen. Elämä on pitkäveteistä pakkopullaa, jonka käsikirjoituksen olen aavistellut jo loppuun asti. Ihmiset ovat ennalta-arvattavia. Kaikki on keskinkertaista, mitään ei voi kauhean paljon muuttaa. Kaikki menee ohi ja silti asiat toistavat itseään. Globaali talous menee tasaisesti päin persettä ja ihmiset muuttuvat ilkeämmiksi, itsekkäämmiksi, pessimistisemmiksi, kiukkuisemmiksi voimatta oleellisesti auttaa itseään. Ainoa vaihtoehto on vain kestää - jollei itsen niin muiden takia.

Tein sitten mitä tahansa pysyy mielentilani järkkymättömän tasaisena. Mikään ei kosketa minua, mikään ei ole erityisen kaunista. Hengittelen vain menemään enkä koe elämää mielekkääksi. Ihan sama mitä teen, samaan mielentilaan päädytään. Haluaisin repäistä, mutta se on järjellisesti ajatellen mahdotonta. Elämä on kuin pikkuporvarillinen painajainen, josta en herää tai josta en pääse pakoon. En usko mihinkään erityisesti, en usko että elämällä on muuta tarkoitusta kuin toteuttaa itsensä. Mietin voiko itsemurha joskus olla rationaalinen ratkaisu, kun elämä ei enää yksinkertaisesti kiinnosta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyys on aikakautemme pahimpia vitsauksia täällä jälkiteollisissa yhteiskunnissa.

Vierailija
2/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valinnanvapaus on näennäistä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:18"]

[/quote]

Osittain totta. Nuorempana on monta tietä valittavana, aikuisena ei niinkään, mikäli ei nuorempana tehnyt tiettyjä valintoja.

Vierailija
4/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha ei ole mikään ratkaisu, vaan ratkaisu on pyrkiä muokkaamaan siitä elämästänsä mielekästä.

Vierailija
5/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:23"]

Itsemurha ei ole mikään ratkaisu, vaan ratkaisu on pyrkiä muokkaamaan siitä elämästänsä mielekästä.

[/quote]

Vielä jatkaakseni tuota, itse kävin huonossa työssä, mutta lopetin sen ja menin takaisin opiskelemaan ja nyt yritän saada elämästäni vähän parempaa, kuin että vaan joka aamu herään paskaan työhön mitä vihaan.

Vierailija
6/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita ikärasismin. Ap

Vierailija
7/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä voi tulla tosi tylsäksi, jos ei ajattele.

Vierailija
8/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kokeillut 50:ntä eri työtä ja aina päädytään samaan tulokseen tai välillä ei ehditä päätyä juuri mihinkään, kun yt:t korjaa. Työ ei riitä tuottamaan onnellisuutta toisin kuin meille toitotellaan, ei sen varaan uskalla nykyään laskeakaan juuri mitään. Lisäksi työelämä on muuttumassa yhä pahemmaksi hullunmyllyksi, kun yhä vähemmistä ihmisistä yritetään repiä irti yhä enemmän. Kaikki tämä on jo Ap:n moraalin vastaista. 

Vierailija
9/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:37"]

Elämä voi tulla tosi tylsäksi, jos ei ajattele.

[/quote]

Ap on saanut ajattelijan koulutuksen. Luulen että se tässä tuskaa tuottaa - liika ajattelu.

Vierailija
10/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:18"]

[/quote]

Osittain totta. Nuorempana on monta tietä valittavana, aikuisena ei niinkään, mikäli ei nuorempana tehnyt tiettyjä valintoja.

[/quote]

Ap nuorena teki suositusten mukaisesti ylikilttinä ihmisenä. Paskaahan siitä jäi käteen ja oli kuulemma oma vika. Silloin kun opiskelin, koulutukseni oli vielä työllistävä ja haluttu.

Vierailija
11/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat masentuneelta. Onko masennusta hoidettu?

Vierailija
12/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:44"]

[/quote]

En ole masentunut, joten masennus-kortilla tästä ei taas selvitä. Ap 

Vierailija
13/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla velvollisuuksia? Voisitko irrottautua ja esimerkiksi matkustella? Kiinnostaisiko se sinua? Tutkimusten mukaan kyllä lisäisi onellisuutta, että pitää huolta muista ja on avuksi muille Onko elämässäsi sellaista?

Vierailija
14/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

Onko asia jotenkin tutkittu?

Vierailija
15/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

Onko asia jotenkin tutkittu?

[/quote]

On. En saa mitään lääkitystä, enkä terapiaa. Käyn vapaaehtoistyössä jne. Tsemppaan ja autan työkseni muita ihmisiä. Minusta ei näy päälle päin todellinen elämänkatsomukseni. Olen useiden ihmisten tukihenkilö.

Kerroin täällä vain kuinka vaihtoehdotonta elämämme on, etkä ottanut minua tosissasi. En tiedä kumpi suhtautuu todellisuuteen kieltävämmin - sinä vai minä? Yrität mitätöidä yhteiskunnallisia olosuhteita kyseenalaistamalla mielenterveyteni. Ihan perustoimintaa politiikoille, työkkärin, Kelan ja sosiaalitoimiston henkilökunnalle. Ap 

Vierailija
16/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin keskusteluketju oli taas niin ennalta-arvattava. Lopetan tähän. Miksi edes näin vaivaa aloittaakseni tämän? Ap

Vierailija
17/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut välillä itsestäsi kolmannessa persoonassa?

Vierailija
18/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:55"]Tämäkin keskusteluketju oli taas niin ennalta-arvattava. Lopetan tähän. Miksi edes näin vaivaa aloittaakseni tämän? Ap
[/quote]Kirjoitat liian yleisellä tasolla, kukaan ei oikein pääse siitä eteenpäin. Kerro enemmän itsestäsi tai kritisoi yhteiskuntaa suoremmin.

Vierailija
19/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeää aiheuttava mukahieno teksti. Mä meen nukkumaan.

Vierailija
20/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:21"]

Myötähäpeää aiheuttava mukahieno teksti. Mä meen nukkumaan.

[/quote]

Omasi vasta olikin todellinen satsaus. Ja argumenttisi tyrmäämiselle hieno. Ap