Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset, jotka toivovat kuolemaa, eivät yleensä kuole pian mutta moni elämänhalua täynnä oleva kuolee varhain?

Vierailija
24.11.2021 |

Mikä tähän on syynä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuu käsityksesi, että asia muka olisi näin?

Vierailija
2/11 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en itse ole vielä kuollut, vaikka haluaisin, mutta moni muu, joka olisi halunnut elää, on kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti asia on kyllä toisin päin. Se vaan tuntuu enemmän "väärältä" että joku elämänhaluinen kuolee ja siksi se jää paremmin mieleen.

Vierailija
4/11 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt syytä elämiseeni pariin vuoteen. Tuntui niin epäreilulta, kun ostoskeskuksessa näin korona-aikaan harvinaisesti eksyin keskustelemaan n. 80 risat mukavan naisen kanssa. Hän kertoi pojastaan, joka oli aina elänyt terveesti ja ollut ilmeisen hyvä tyyppi. Oli kuollut yksin kotonaan tukehtumiskuoleman, ruoka oli jäänyt henkitorveen. Olin tosi pahoillaan naisen puolesta ja mietin, että miksi vtt se on voinut olla minä. En ole elänyt terveesti, enkä ole hyvä tyyppi. 

Vierailija
5/11 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en itse ole vielä kuollut, vaikka haluaisin, mutta moni muu, joka olisi halunnut elää, on kuollut.

Oma kokemuksesi ei ole kovin tilastollisesti pätevä otanta asiasta.

Vierailija
6/11 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni elämäniloinen ja henkisesti hyvinvoiva ihminen on hyvin aktiivinen, tekee paljon asioita (tapaturmariski kasvaa), saattaa jopa kuluttaa aika paljon alkoholia sun muuta. Rapatessa roiskuu.

Masentuneet ja elämänilottomat taas usein istuvat kotona ja elävät hidasta kuolemaa.

Vierailija
7/11 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin mietin, että olisin ollut joutilas lähtemään Jyrki Kasvin sijasta. Sääli.

Vierailija
8/11 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönhöpö! Ne jotka täällä kirjoittavat, kuten Ap, että haluavat kuolemaa. haluavat vain JULKISUUTTA vaikka näin pienessä määrin kuin keskustelupalstalla. Tässä aloituksessa ei ole mikään oikein. Valetta koko juttu!

Vierailija
9/11 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eläminen ei ole haluamisasia, vaan sattuman kauppa.

Vierailija
10/11 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten itse ihan samassa tilanteessa, ja miettinyt ihan samaa. Olen oikeastaan toivonut kuolemaa jo 20 vuotta, elämänhalu täysin kateissa. Olen tehnyt uhkarohkeita asioita toiveena päästä hengestäni mutta kaikki menee aina hyvin. Toki olen myös tehnyt kaikkeni löytääkseni iloa ja tarkoitusta elämälleni mutta en onnistu.

Sitten luen syöpäblogeja joita kirjoittaneet nuoret, onnelliset, perheelliset ihmiset jotka nauttivat elämästä ja he kuolevat, uutisissa on näitä äkkikuolemia, rakastetut pienet lapset kuolevat jne.

Tässä on toki se vääristymä että vertaan omaa yhden ihmisen tilannettani syöpäpotilaisiin mutta tuntuu silti hurjan epäreilulta.

Vierailija
11/11 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko syynä sun omat olettamukset, joilla ei välttämättä ole mitään totuuspohjaa? Kuolemaa toivoneet aikaisin kuolleet eivät ole esimerkiksi kertomassa meille ajatuksistaan. Kuvailemasi ilmiö tuskin on yleinen totuus, mutta kun tuollaista käy, se tuntuu väärältä ja koskettaa tunteitasi: se saa sinut tekemään virhepäätelmän ja perusteettoman yleistyksen.