Mies rikkoi oven, tönäisi ja haukkui pystyyn
Mies tuli juovuksissa kotiin viikonloppuna. Olemme sopineet, että hän ei kännää seurassani, sillä olen alkoholistiperheestä ja olen halunnut pitää kodin paikkana, jossa en joudu katsomaan ketään juovuksissa. Mies voi juoda saunaolutta ja ottaa iltasnapsit ja yhdessä juomme ruuan kanssa viiniä, mutta sellainen viihdekäyttö, jossa hän ns. kännää on sovittu hoidettavaksi niin, etten ole kotona tai hän tekee sen kaveriensa kanssa mökillä ym.
Kun hän tuli humalassa kotiin, sanoin, että en tykkää tästä, että hän on luvannut, ettei ole tuossa tilassa kotonamme ja seuraavana aamuna oli sovittu menoja ja ystävämme olivat tulossa käymään. Mies hermostui kommentistani niin, että löi kätensä läpi makuuhuoneen ovesta ja haukkui minut pystyyn. Hän myös häipyi kodistamme ja yritti mennä hotelliin yöksi. Kun pyysin, että hän jäisi, hän tönäisi minua.
Hän tuli parin tunnin kuluttua takaisin, sillä häntä ei ollut huolittu kännissä hotelliin. Nukuimme aamuun eri huoneissa ja yritimme sopia aamulla. Sanoin aamulla, etten tiedä, uskallanko enää jatkaa suhdetta. Että minulla on ollut lapsuudesta periaate, etten katsele väkivaltaisesti riehuvaa humalaista, koska isäni oli mikä oli. Hän pyysi anteeksi ja sanoi, ettei halua erota. Hän toivoi, että pääsemme tästä yli.
Minusta kuitenkin tuntuu, etten pääse tästä kovin helposti yli. Pyysin eilen, että kävisimme ostamassa uuden oven. Mies kieltäytyi ja alkoi huutaa, etten näköjään edes yritä päästä asiasta yli, kun otan sen esille. Mielestäni rikkonainen ovi ei edesauta sitä, että voisin päästä eteenpäin.
Olen hajalla ja surullinen. Meillä on ollut riitoja välillä, mutta ei mitään tällaista. Pelottaa, mitä tapahtuu seuraavaksi. Voiko tämä jäädä vain yhteen kertaan?
Kommentit (7)
Mun ex oli just tollanen. En enää ikinä tee näin, mutta en perkele suostu puhumaan tapahtuneesta, älä vittu ota sitä enää ikinä esille. Oli sitten väkivaltainen useita kertoja, vihdoin tajusin jättää sen kun yritti kuristaa mut.
Joo miehes saattaa pitää lupauksensa mutta todennäköisintä on ettei niin tee.
Miksi sinun siitä pitää päästä yli että miehesi sählää ja riehuu? Tyypillistä alkkiksen syyllistämistä. Vika on aina jossakussa muussa kuin itsessä. Aina jonkun muun pitää tehdä jotain eikä koskaan itsen.
Jätä se sika.
Mies sanoi eilen, ettei lyö minua eikä aio koskea minuun, mutta ei voi luvata, ettei riko tavaroita jatkossa, jos oikein menee hermo. Onko tavaroiden rikkominen teistä normaalia? Mun on tosi vaikea olla, sillä tiedän sisälläni, ettei se ole normaalia, mutta joku itsessäni sanoo, että itse hermostutin miehen. Syyllistän tavallaan itseäni, vaikka tiedän, ettei niinkään pitäisi tehdä. -AP
Miksi pitää tehdä alkoholista mörkö ja ongelma. Menee koko suhde pilalle ja lapsilla suhde vanhempiin.
Jos mies tulee kotiin humalassa niin olisiko parempi että välttelee kotiin tuloa koska kotna odottaa valittava vaimo joka vali vali. Hirveää olisi olla tuollaisen naisen kumppani joka vastustaa alkoholin käyttöä.
T: Kohtuullisen alkoholin ystävä joka juo välillä vähän liikaa mutta niin että posket punottaa, kuin sian potra
Mies tiesi periaatteeni ja taustani ja halusi ruveta olemaan kanssani. Ja sanoi, ettei ole ongelma, ettei hän juo itseään känniin, kun olen kotona. Että hän voi olla humalassa muualla tai kun en ole kotona. Ja niin kuin sanoin, meillä juodaan viiniä ruuan kanssa ja voi ottaa useammankin saunaoluen. Mutta humaltumista ja sammaltamista ja hoipertelemista ja krapuloita en jaksa. Onko se liikaa vaadittu? -AP
kaksipiippuinen asia. Eli miksi pyydit miestäsi jäämään kotiin kun se oli humalassa ja oli lyönyt oveen reijän. Jos olet ehdoton niin miksi et vaan antanut mennä?
Se on ok jos et halua että ollaan teidän yhteisessä kodissa humalassa, mutta silloin ei pyydetä toista jäämään kotiin. Sitten toinen asia, humalaiselle ei kannata juuri silloin avautua kun se on humalassa. Siinä ei ole mitään järkeä, olisit vaan näyttänyt oven ja sanonut että mene hotelliin olet luvannut että et juo kotona. Sitten keskustelu olisit voinut avata aamulla. Se että rikkoo oven ei ole hyväksyttävää ja sen pitää korjata, mutta jos olet hänelle antanut anteeksi jo seuraavana päivänä, niin miksi jatkat keskustelua. Eli tämänkin olisi pitänyt puha silloin heti kerralla eikä jatkaa valitusta monena päivänä. Jos tilanne on jatkuva niin silloin pitää vaan lähteä.
Itse olen perheestä jossa isä käyttäytyi väkivaltaisesti humalassa enkä koskaan antaisi anteeksi jos oma mies käyttäytisi noin vaan lähtisin heti. Äitini oli tyhmä kun vain jäi isän kanssa ja me kaikki lapset kärsittiin. Nyt ajattelet itseäsi vai haluatko tosiaan viettää loppuelämän 'nyrkin ja hellan välissä'?