Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita "vanhana" äidiksi tulleita yksinhuoltajia?

Vierailija
18.02.2015 |

Itse olen 41v ja sain esikoiseni vuosi sitten. Lapsen isä ei halunnutkaan olla kuvioissa ja erosimme raskausaikana, nyt hänellä on uusi nainen jonka kanssa saa lapsen. Aluksi sattui, mutta pikkuhiljaa alkaa helpottaa. Onhan tämä välillä raskasta, varsinkin kun rahat on tiukilla enkä ole löytänyt vielä töitä. Toisaalta saan olla tyttäreni kanssa kotona, elämä on kaksistaan rauhallista ja seesteistä.
Löytyykö meitä muita täältä, miten on arki sujunut?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko tosiaan ainut? Ap

Vierailija
2/8 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. :)

Vastaan nyt siskoni puolesta, itse en ole vielä äidiksi päässyt. Isosiskoni sai juuri esikoisensa. Yksin ja on 37-vuotias. Vauva on vielä ihan pieni, joten arki on hakusessa, mutta vielä on kaikki ainakin sujunut hyvin. Tukena yritetään lähiperhe olla, henkisesti ja rahallisestikin kun kyetään. Ja vauvasta ollaan kaikki hurjan iloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan ole yksin!

38v ja lapsi 1,5 v.
Meillä sujuu NIIN PALJON paremmin, kuin isän ollessa kuviossa.

Yksinäisyys tietenkin vaivaa aika-ajoittain.

Vierailija
4/8 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin uuvuttavana ja masentava sen, että oma kaveripiiri oli niin eri elämäntilanteessa, että joko ymmärrystä ei herunut (joo, en voi jättää vauvaa yksin/ MLL vahdille ja lähteä terassille) tai jokin vain vieraannutti. Sitten kun yritti hakea "kavereita" lapsikerhoista, niin äidit olivat huomattavasti nuorempia. Kehoitan avoimeen mieleen ja tutustumaan ennakkoluulottomasti "nuorempiin äiteihin". Kyllä sieltäkin helmiä löytyy. Mutta uuden ystäväverkon kasaaminen oli työlästä, uuvuttavaa ja ehkä hieman nöyryyttävääkin.

Vierailija
5/8 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja kiitos vastauksista!
Minulla on vain muutama, mutta sitäkin läheisempi ystävä. Sen huomasin,että alkuunsa olivat koko ajan kyläilemässä mutta lapsen kasvaessa eivät enää "ehdi". Kai se on ihan normaalia, on heilläkin oma perheensä. Mutta siis on tuo yksinäisyyden tunne tuttua, tosin onneksi on mielessä aika harvoin. Joskus tunnen kateutta kun näen onnellisen parin, jolla on vauva. Miksi minä en saanut kokea sitä miehen kanssa? Mutta sitten mieleen palautuu kuinka mukavaa meillä oikeastaan on lapsen kanssa ihan kahdelleen :)
Ap
Ps. Miksi alapeukkua?

Vierailija
6/8 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lapsesi isä ei näe ollenkaan lastaan?

Vierailija
7/8 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, ei näe. Isä ei halua olla mmissään yhteydessä. Enkä haluakaan tuollaista epävakaata m*llkkua elämmäämme. Ap

Vierailija
8/8 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:12"]

7, ei näe. Isä ei halua olla mmissään yhteydessä. Enkä haluakaan tuollaista epävakaata m*llkkua elämmäämme. Ap

[/quote]Maksaako edes elatusmaksut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän