Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä ihmisten pahuutta, kun luen palstan kylmiä ja ilkeitä kommentteja

Vierailija
18.02.2015 |

Miten empatiakyvyttömiä ihmiset voivat olla. Ahdistavaa ajatella, millaista on tuollaisten ihmisten elämä ja ajatusmaailma. Ymmärryskykyni ei riitä.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:48"]

No rupea sinä rauhaa levittäväksi rakkauden airueeksi niin voit helpottaa sillä jonkun katkeran ja pahoinvoivan ihmisen oloa. 

Ai on liian vaikeaa? 

No niin on sen katkerankin olla ystävällinen. Kun sekään ei ratkaise pahaa oloa. Kokeiltu on.

[/quote]

Kyllä minä ainakin haluan tuola iloa ja valoa muiden ihmisten elämään, ja olen siihen pyrkinyt palstallakin.

ap

[/quote]

Kaheli.

Vierailija
2/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:26"]Ootte te herkkiä... Totuus usein sattuu, eikä se ole pahasta. Usein mielensäpahoittajat ihan itse valitsevat mielensäpahoittamisen. Ei täällä ole pakko pahoittaa mieltään, viestit ovat vain viestejä. Ja toisaalta jos ne satuttvat, olisi hyvä miettiä miksi. Miksi pahoitat mielesi tuntemattoman kommentista. Voisiko se johtua siitäkin, että se on totuudellinen, mutta et ole vielä valmis hyväksymään tuota totuutta? [/quote] No esimerkiksi ne viestit missä haukutaan normaalipainoisia läskeiksi eivät ole lähelläkään totuutta. Niistä kommenteista voi oikeasti tapahtua jotain kamalaa.

[/quote]Höpsistä! Eihän joka ikistä avausta tarvitse lukea!! Uskokaa jo, että jos tälle palstalle tulee, pitää osata elää sen tavalla, turha tänne on tulla ottamaan kaikkia juttuja herneinä nenään ja todesta. Jokaisen täällä olevan pitää osata suodattaa lukemaansa tekstiä. Lukemisen suodattamista ja harkintaa pitää käyttää myös mm. iltapäivälehtiä lukiessa ja ihan joka paikassa muutenkin. Vain oma ajatus asiaan on ratkaiseva, ei vieraiden heitot ja kommentit.

[/quote]

Mitäpä ajattelet siitä, jos lapsellekin sanottaisiin, että sinun pitää oppia suodattamaan kaikki koulukiusaaminen pois mielestäsi. Ei se mene niin. Ei kouluissa saa ketään kiusata, eikä kenenkään tarvitse sietää kiusaamista.

Miksi me aikuiset sitten kiusaamme ja sallimme kiusaamista? MIKSI?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:48"]

No rupea sinä rauhaa levittäväksi rakkauden airueeksi niin voit helpottaa sillä jonkun katkeran ja pahoinvoivan ihmisen oloa. 

Ai on liian vaikeaa? 

No niin on sen katkerankin olla ystävällinen. Kun sekään ei ratkaise pahaa oloa. Kokeiltu on.

[/quote]

Kyllä minä ainakin haluan tuola iloa ja valoa muiden ihmisten elämään, ja olen siihen pyrkinyt palstallakin.

ap

[/quote]

Kaheli.

[/quote]

Kiitos

Vierailija
4/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paska sielu oikeasti, niin aivan varmasti on paska tyyppi myös keskustelupalstalla

Vierailija
5/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulukiusaaminen" ei lopu, kun ikiteinit ei osaa kasvaa aikuisiksi.

Vierailija
6/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:48"]No rupea sinä rauhaa levittäväksi rakkauden airueeksi niin voit helpottaa sillä jonkun katkeran ja pahoinvoivan ihmisen oloa. 

Ai on liian vaikeaa? 

[/quote]
Kokeile toisenkin kerran.

Vierailija
7/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:26"]Ootte te herkkiä... Totuus usein sattuu, eikä se ole pahasta. Usein mielensäpahoittajat ihan itse valitsevat mielensäpahoittamisen. Ei täällä ole pakko pahoittaa mieltään, viestit ovat vain viestejä. Ja toisaalta jos ne satuttvat, olisi hyvä miettiä miksi. Miksi pahoitat mielesi tuntemattoman kommentista. Voisiko se johtua siitäkin, että se on totuudellinen, mutta et ole vielä valmis hyväksymään tuota totuutta? [/quote] No esimerkiksi ne viestit missä haukutaan normaalipainoisia läskeiksi eivät ole lähelläkään totuutta. Niistä kommenteista voi oikeasti tapahtua jotain kamalaa.

[/quote]

Jos ihminen uskoo valeen todeksi vain siksi, että on lukenut sen av-palstalla, ongelmat ovat paljon pahempia kuin herkkä luonne.

Vierailija
8/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki TOo

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:52"]

Olen lukenut tämän palstan juttuja yli 14 vuotta välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta minulla on myös muuta elämää. Avaan vain ne jutut, jotka minua kiinnostavat, eli siis ehkä 5% aloituksista. Harvoin näen mitään todella ilkeää ja ikävää, ja jos näen, en niitä jää miettimään ja itkemään. Suosittelisin siis sinulle ap erilaisia harrastuksia tämän palstan sijaan tai oheen jos täällä haluat olla. Yritä myös nähdä negatiivisten kirjoitusten sijasta positiivisia kirjoituksia, tai jos et näe, niin sinun paikkasi ei ole tällä palstalla.

[/quote]

Ongelma ei poistu, vaikka harrastaisin mitä. Siinä se suru onkin. Te suomalaiset naiset tai miehet, jotka voitte olla työkavereitani, naapureitani. Jotkut teistä kirjoitatte täällä niin sydämettömästi ja kylmästi, että se pysäyttää pakostikin miettimään, miksi ihminen on niin paha. En minä tämän miettimiseen koko elämääni käytä, mutta tänään tuli pysähdys, kun kuin erääseen ketjuun tulleita monia ilkeitä kommentteja. Se meni yli hyvän maun rajojen.

[/quote]Toki jossakin jutussa voi olla liian ilkeätä, mutta ilmoita ne sitten asiattomiksi. Maailmassa on kuitenkin niin paljon pahempaa kun av:n ilkeät kommentit, joten sinun kannattaisi nyt todella rauhoittua. Et pysty säätämään ja valvomaan kaikkea, mutta voit tehdä jotakin muuta kuin itkeä täällä pahuudelle. Käytä intosi muuttaa maailmaa oikeasti jossakin järkevässä ja näkyvässä, täällä se ei onnistu.

Vierailija
9/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:45"] 

Jos ihmisen kuolemaa koskevaan keskusteluun tulee toinen toistaan kylmempiä ja kyynisempiä kommentteja, se repii sydäntäni. Minusta tuntuu pahalle.

Mene terapiaan.

[/quote]
[/quote]Anteeksi, ala peukku tolle"mene terapiaan".

Vierailija
10/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä kukaan ketään henk.koht. kiusaa tai loukkaa (jos nyt jätetään julkkikset ja wannabe-sellaiset pois laskuista) vaan kaikki vastaukset liittyvät vain kirjoituksiin. Sitä voi mielensä pahoittaa ihan mistä vain ja tulkita kaikki yksittäiset heitot miten vain jos haluaa. Surullista jos ei ihmisen elämässä ole isompia asioita joista mielensä pahoittaa kuin av-palstan kirjoitukset. 

Vierailija
11/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:58"]

[/quote]Höpsistä! Eihän joka ikistä avausta tarvitse lukea!! Uskokaa jo, että jos tälle palstalle tulee, pitää osata elää sen tavalla, turha tänne on tulla ottamaan kaikkia juttuja herneinä nenään ja todesta. Jokaisen täällä olevan pitää osata suodattaa lukemaansa tekstiä. Lukemisen suodattamista ja harkintaa pitää käyttää myös mm. iltapäivälehtiä lukiessa ja ihan joka paikassa muutenkin. Vain oma ajatus asiaan on ratkaiseva, ei vieraiden heitot ja kommentit.

[/quote]

Mitäpä ajattelet siitä, jos lapsellekin sanottaisiin, että sinun pitää oppia suodattamaan kaikki koulukiusaaminen pois mielestäsi. Ei se mene niin. Ei kouluissa saa ketään kiusata, eikä kenenkään tarvitse sietää kiusaamista.

Miksi me aikuiset sitten kiusaamme ja sallimme kiusaamista? MIKSI?

[/quote]Voi kiesus... Nyt olet ottanut liian henkilökohtaiseti jotkut palstan ongelmavastaajien jutut. Oletko tehnyt asian hyväksi mitään oikeasti hyödyllistä?!? Ehkä et pysty muuttamaan koko maailmaa, mutta se, että valitat täällä, ei auta suuntaan tai toiseen yhtään ja kallista aikaasi menee hukkaan. Ota asiaksesi vaikka sitten koulukiusaaminen jos se on sinua lähellä. Tee jotakin konkreettisia ehdotuksia sen poistamiseksi jossakin sellaisessa paikassa missä se näkyy ja missä tulee tuloksia, täällä niitä ei tule, täällä et saa mitään vastinetta asiallesi.

Vierailija
12/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeily on kuin housuun kuseminen pakkasella kuulemma, vähän aikaa on lämmin mutta kohta jo istuukin omassa kusilammikossaan. Usein v****taa lukea täältä ilkeitä ja typeriä kommentteja, mutta sitten mietin, että sitä yleensä saa mitä tilaa. Ilkeily ja negatiivisuus kerää ympärilleen sitä samaa ja kääntyy näin takaisin ihmiseen itseensä. Että siitäs saavat mokomat kuseskelijat.

Vierailija
13/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:17"]

Eihän täällä kukaan ketään henk.koht. kiusaa tai loukkaa (jos nyt jätetään julkkikset ja wannabe-sellaiset pois laskuista) vaan kaikki vastaukset liittyvät vain kirjoituksiin.

[/quote]

Keskustelua täällä käyvät ihmiset ihan samalla tavalla kuin missä tahansa muuallakin: joku sanoo jotakin, ja toiset vastaavat siihen jotenkin. Olet kyllä pahemman luokan aivokääpiö, jos luulet että täällä vain leijuu jostakin tyhjästä ilmestyneitä tekstinpätkiä ja sinulle kommentoitaviksi. Ihminen on aivan sama ihminen, keskustelee hän sitten suullisesti tai netitse. Ja erityisesti oma alitajuntasi ei tee eroa siinä, sanotko jonkun asian toiselle livetilanteessa vai kirjoitatko sen nettiin. Ne jäljet, jotka sen asian sanominen jättää omaan mielenterveyteesi, jäävät sinuun samalla tavalla kummassakin tilanteessa. On itsepetosta kuvitella muuta.

Vierailija
14/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

"Iloa ja valoa" heh heh! Tuo paljasti sinut. Pollyanna, iloinen tyttö...tai sitten olet toooosi rasittava.

Vierailija
15/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:22"]Voi kiesus... Nyt olet ottanut liian henkilökohtaiseti jotkut palstan ongelmavastaajien jutut. Oletko tehnyt asian hyväksi mitään oikeasti hyödyllistä?!? Ehkä et pysty muuttamaan koko maailmaa, mutta se, että valitat täällä, ei auta suuntaan tai toiseen yhtään ja kallista aikaasi menee hukkaan. Ota asiaksesi vaikka sitten koulukiusaaminen jos se on sinua lähellä. Tee jotakin konkreettisia ehdotuksia sen poistamiseksi jossakin sellaisessa paikassa missä se näkyy ja missä tulee tuloksia, täällä niitä ei tule, täällä et saa mitään vastinetta asiallesi.

[/quote]

Yritäpä rauhoittua ja miettiä, miten tällainen keskustelu mahtaa olla sinulta pois. Aivan, ei yhtään mitenkään.

Yrität taistella keskustelua vastaan, jotta sinun ei tarvitsisi myöntää itsellesi täällä sanottuja totuuksia, mm. sitä että ilkeä puhe vahingoittaa ensisijaisesti puhujaa itseään. Onhan se varmaankin ikävä takaisku tajuta tämä asia ensimmäistä kertaa, jos on sattunut käyttämään menneisyydessään energiaa muiden parjaamiseen ja alas painamiseen. Ehdotan silti, että et vastusta tämän tiedon murtautumista tietoiseen mieleesi vaan annat sen rauhassa tulla, ja sen jälkeen alat keskustella palstalla aiempaa tietoisempana oman toimintasi ja asenteesi vaikutuksista onnellisuuteesi.

Saatat yllättyä, kuinka helppoa onnellisuus itse asiassa on! Se on omasta asenteesta kiinni. Tarvitsee vain luopua siitä kilpailuasetelmasta, jossa koet tärkeäksi että itse olet muita onnellisempi ja yrität siksi rajoittaa muiden onnellisuuden mahdollisuuksia kaikin tavoin. Tuo johtaa vain omaan onnettomuuteesi. Kun luovut siitä ja alat auttaa muita tulemaan onnellisiksi, tulet sellaiseksi myös itse.

24

Vierailija
16/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on naiivia olettaa, ettei AV:n kaltaisella anonyymilla palstalla ole nykypäivänä trollaajia ja muita käyttäjiä, jotka hakevat keskusteluforumilta roskaviihdettä. Jokaisen, joka harkitsee aloituksen tekemistä, tulisi osata sietää  törkykommentteja ja jättää ne omaan arvoonsa. Jos tähän ei kykene, ei kannata painaa aloitukselleen lähetä -painiketta. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
17/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee joskus potkun persuuksilleen kun käyttäytyy typerästi. Mutta en ole nähnyt kertaakaan että täällä olisi herjattu sellaista ihmistä jolla oikeasti on paha olla oikeasta asiasta.

Turhan valittajalle täytyykin sanoa joskus suoraan.

[/quote]

minulla on ollu oikeasti ja todella paha olla asioista joille en voi mitään ilman APUA mutta apua kun ei oo annettu niin tilanne on ollu mikä se on. Ihmiset on erilaisia ja niin monenlaisesta asiasta voi niin monella olla hätä ja muitakin syitä on esim jollekin käytökselle kuin ilkeys tai ne perinteiset, yleisesti tunnetut hyväksyttävät syyt. Jos on harvinaisempi syy, niin ette voi ettekä saa tuomita "potkasemalla persuuksille" yms kun mulla on oikea hätä oikeasta asiasta ja olen tietoinen että sitä ihmiset monesti ei ymmärrä tai sitä monesti vähätellään ja joo, persuuksille on potkittu koko ikäni minua ilman mitään tulosta. sillon jos mulla on lääkitys kohdillaan ja muutenkin tukiverkosto kohdillaan niin sillon näitä ongelmia ei tule.

Vierailija
18/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka puhuu pahaa paljastuu aika helposti tai ainakin minä tunnistan. Näen hirveän helposti miten käytös muuttuu vaivaantuneeksi ja hermostuneeksi. Noloa se on lähinnä pahanpuhujalle.

Vierailija
19/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:35"]

Minusta on naiivia olettaa, ettei AV:n kaltaisella anonyymilla palstalla ole nykypäivänä trollaajia ja muita käyttäjiä, jotka hakevat keskusteluforumilta roskaviihdettä. Jokaisen, joka harkitsee aloituksen tekemistä, tulisi osata sietää  törkykommentteja ja jättää ne omaan arvoonsa. Jos tähän ei kykene, ei kannata painaa aloitukselleen lähetä -painiketta. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Kuka tällaista on kertonut olettaneensa? Ei kukaan. Ja miten se, että vaikka minä poistuisin palstalta, auttaisi näitä selvästi mielenterveysongelmista kärsiviä palstatrolleja pääsemään tasapainoon? Ei yhtään mitenkään.

Totta kai olen surullinen ja huolissani kanssaihmisteni pahoinvoinnista siitä huolimatta että omiin viesteihini ei juurikaan trollivastauksia tule (koska jätän reagoimatta niihin harvoihin mitä tulee). Sillä on yhteiskunnallisia ja ties mitä muitakin vaikutuksia meidän kaikkien elämään. Kertoisitko, mistä syystä pyrit estämään yleisen tason keskustelua tästä aiheesta tai vähintäänkin tuomitsemaan sen jotenkin arvottomaksi?

24

Vierailija
20/85 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:50"]

[/quote]

Jos ihminen uskoo valeen todeksi vain siksi, että on lukenut sen av-palstalla, ongelmat ovat paljon pahempia kuin herkkä luonne.
[/quote]

No miksiköhän ihmiset ylipäätänsä sairastuu syömishäiriöihin. Mieti sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan