Missä vaiheessa avohoito lopetetaan?
Saanko itse päättää, kun haluan lopettaa hoidon vai onko se hoitavan tahon päätös? Kuinka kauan avohoito yleensä kestää ja mitkä ovat syyt sen lopettamiselle?
Kommentit (22)
Voit lopettaa vaikka heti. Se ei ole pakkohoitoa. Hyvä vaan jos lopetat, niin tulee tilaa jonossa oleville.
Moni lopettaa sen itse vain lopettamalla lääkkeiden syönnin ja lääkärillä käynnin.
Tarkoitatko avovankila? Tuomio voi olla elinkautinen.
Senkun lopettaa vaan. Kannattaa tietenkin harkita hetki, ettei tee hätiköityjä päätöksiä, kun takaisin hoitoon ei sitten noin vaan pääsekään. Jonot ovat hirveät ja kerran jo hoidossa ollut, ei hevin pääse uudestaan.
Varmaan siinä vaiheessa, kun vedetään lakana pään päälle.
Ilmoitat ettet enää halua hoitoa ja lopetat asiakkuutesi avohoidossa. Pitäisi onnistua, ellei ole perusteita pakkohoidolle.
Mieheni ollut yli 10 vuotta avohoidossa, ei loppua näkyvissä. Silloin kun tilanne on parempi niin tapaamisia hoitajan kanssa harvemmin ja jos tilanne huononee tapaamisväli lyhenee, tarpeen vaatiessa osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Voit lopettaa vaikka heti. Se ei ole pakkohoitoa. Hyvä vaan jos lopetat, niin tulee tilaa jonossa oleville.
Minua on painostettu jatkamaan hoitoa ja lääkitystä. Lääkityksen olen lopettanut jo kauan sitten, vaikka haenkin lääkkeet apteekista. En niin tyhmä ole, että niitä käyttäisin. Hoidonkin varmaan pian lopetan.
-sivusta tämä
Eikö avohoidossa nuo hoitosuhteet ole nykyään max. vuoden mittaisia? Näin ainakin Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Senkun lopettaa vaan. Kannattaa tietenkin harkita hetki, ettei tee hätiköityjä päätöksiä, kun takaisin hoitoon ei sitten noin vaan pääsekään. Jonot ovat hirveät ja kerran jo hoidossa ollut, ei hevin pääse uudestaan.
Pääsee kyllä uudestaan hoitoon mutta menee jonon hännille, ellei ole päivystyskamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on painostettu jatkamaan hoitoa ja lääkitystä. Lääkityksen olen lopettanut jo kauan sitten, vaikka haenkin lääkkeet apteekista. En niin tyhmä ole, että niitä käyttäisin. Hoidonkin varmaan pian lopetan.
-sivusta tämä
oletko idiootti vai miksi haet lääkkeet, jos niitä et syö??? Ja jos et itse niitä maksa niin sekään ei oo syy hakea niitä
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat ettet enää halua hoitoa ja lopetat asiakkuutesi avohoidossa. Pitäisi onnistua, ellei ole perusteita pakkohoidolle.
Näin teen, jos se noin helppoa on.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ollut yli 10 vuotta avohoidossa, ei loppua näkyvissä. Silloin kun tilanne on parempi niin tapaamisia hoitajan kanssa harvemmin ja jos tilanne huononee tapaamisväli lyhenee, tarpeen vaatiessa osastolle.
Asutte varmaan Lapissa tai jossain pikkupaikassa. Ei missään pidetä 10v putkeen avohoidossa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Eikö avohoidossa nuo hoitosuhteet ole nykyään max. vuoden mittaisia? Näin ainakin Helsingissä
Riippuu paikasta. Ainakin aiemmin Helsingissäkin on ollut jatkuvia asiakkuuksia jos sairastaa kroonista/toistuvaa mielialahäiriötä, psykoosisairautta tms.
Aina kun avaa suunsa ja valittaa lääkärille jotain saa hoitoa . Joten kun ei valita ei saa hoitoa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sivusta tämä
oletko idiootti vai miksi haet lääkkeet, jos niitä et syö??? Ja jos et itse niitä maksa niin sekään ei oo syy hakea niitä
En ole idiootti, kiitos kysymästä. Minua on painostettu psykiatrin taholta psykoosin jälkeen lääkkeiden syöntiin. Jos olisin vain yhtäkkiä kertonut, että olen ollut lääkkeettä puoli vuotta, niin pelkään että olisi syynätty mun mielenterveyttä tarkemmin ja etsitty syitä pakkohoidolle. Valehtelu on suojannut minua siltä. Niitä myrkkyjä taas en kehooni ota kuin pakolla. Kun joskus hoidon lopetan, niin en hae enää lääkkeitä tietenkään. Nyt olisi kovaa kamaa neuroleptejä jemmassa kaapissa :)
Vapaakirkon arkki seurakunnassa on ainakin muutama täysin psykopaatti huume tyyliin villahousut helteillä ja hellareissa myös . Myös vankiloissa on heitä paljon . Ne käy synagogalla ja Malmin saalem.fi
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt harkinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paikasta. Ainakin aiemmin Helsingissäkin on ollut jatkuvia asiakkuuksia jos sairastaa kroonista/toistuvaa mielialahäiriötä, psykoosisairautta tms.
Tällä hetkellä nuo hoitosuhteet pyritään pitämään korkeintaan vuoden mittaisina koska uusia asiakkaita on pitkäksi jonoksi asti 😬
Up, onko täällä asiasta tietäviä?