Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ihmisellä on selkeä mt-ongelma ja häntä ei oteta osastolle ?

Vierailija
24.11.2021 |

Miten silloin toimitaan ? Jos ko. henkilö itsekin haluaa hoitoon, koska olotila on niin karmea.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään sinne päivystykseen, jäädään vaikka lattialle x-asentoon ja odotetaan että kantavat jonnekin.  Tuntuu, että nykyään ei saa mitään palvelua, ellei oikeasti heittäydy hankalaksi.

Vierailija
2/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin hän menee kotiin itkemään ja käy avohoidon käynneillä, jos niitä järjestetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten hän jatkaa trollaamista sekä täällä että työnantajansa palveluksessa iltapäivälehdessä.

Vierailija
4/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse pyytänyt päästä osastolle kun olotila oli niin tuskaisa,en pärjännyt yksin, olin itsetuhoinen ja jatkuvassa dissosiaatiossa ja paniikissa. Eivät ottaneet kun mulla oli rauhoittavat joilla kuitenkin jotenkin pysyin kasassa.

Ex oli psykoottinen, eikä silti meinanneet ottaa sitä ennenkuin alkoi oikeasti riehumaan sairaalassa ja alkoi itsensä lisäksi olla uhkana muillekin. Joutui/pääsi sit siitä pian sähköhoitoon, jota ei edes anneta kuin tosi vakavissa tapauksissa nykyään.

Aika surullista että ihmisen pitää olla jo psykoottinen, että pääsee hoitoon. Edes keskusteluapua ei meinaa saada ilman kuukausien odotusta.

Vierailija
5/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kotoa haeta osastolle. Eikä kyllä mistään muualtakaan, ellei ole itsari-aikeissa.

Vierailija
6/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään kotoa haeta osastolle. Eikä kyllä mistään muualtakaan, ellei ole itsari-aikeissa.

😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄🤯

Vierailija
7/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse osastolle edes psykoosissa. Näin kävi Vantaalla, kun perheen aikuinen poika teki vanhemmilleen mitä teki. Vanhemmat olivat turhaan yrittäneet saada skitsofreniaa sairastavaa poikaansa hoitoon. Nyt pääsi poika hoitoon ja vanhemmat multiin.

Vierailija
8/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee sitten avohoidon palveluja ja yrittää pärjäillä. Semmoista se on, eihän im-yrityskään useinkaan osastohoitoon johda.

Vierailija
9/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan nykypäivää. Ei pääse hoitoon, vaikka tilanne kuinka kriittinen ja itse haluaa ja kokee tarvitsevansa osastohoitoa. Saati sitten se, että erittäin monet mielenterveysongelmaiset eivät koe olevansa ollenkaan sairaita, ja läheiset joutuvat peloissaan ja hädissään, joskus jopa vuosikausia elämään tällaisen omaisen kanssa, kun ei ole mitään mahdollisuutta saada hoitoa. Läheiset ovat suuressa vaarassa sairastua myös itse, koska tilanne on niin kuormittava. Ihmisen itsemääräämisoikeus Suomessa on ylitse kaiken muun, joskus näissä tapauksissa selvästi omankin edun vastaista. Läheisten tuskaa ei tunnisteta ollenkaan. Tämäkin asia on sössitty perusteellisesti, sairaaloita ja mt-päivystyksiä suljettu, toimimatonta avohoitoa lisätty lyhytnäköisistä säästösyistä. Näkyy yhteiskunnassa, pahimmat tapaukset aika ajoin uutisissa. Hyvä Suomi!

Vierailija
10/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään sinne päivystykseen, jäädään vaikka lattialle x-asentoon ja odotetaan että kantavat jonnekin.  Tuntuu, että nykyään ei saa mitään palvelua, ellei oikeasti heittäydy hankalaksi.

Vartija tulee heittämään ulos tai poliisi vie putkaan. Mutta hoitoa et saa.

Vierailija
11/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaa tarkastaa kuuluuko hän Vihreisiin. Jos niin, niin kyse on poliittisesta suuntautumisesta, joka vain ulospäin näyttää mt-ongelmalta.

Vierailija
12/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet takaisin kotia odottelemaan, että saat ehkä joskus jutella mt-puolen hoitajan kanssa.

Sit saatat saada täytettäväksi ahdistuneisuus/masennuskyselyt, joihin ei kuitenkaan reagoida mitenkään vaikka tulokset olisivat vakava-asteisen puolella. Jos pääset tk-lekurille niin se antaa ssrit ja soittoajan kuukauden päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän