Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä sukujuhlista kunnialla?

Kahvitahra
24.11.2021 |

Mulla siis on kohtuullisen kokoinen suku ja paljon serkkuja.

Olen itse melko isolla marginaalilla nuorin oman polveni katraasta ja seuraavaan serkkuun on tätini tytärtä lukuunottamatta ikäeroa vajaa kymmenen vuotta. Loput yli 40- vuotiaita.

Muilla alkaa olla elämä aika kasassa ja sisältöä löytyy omistusasunnon, uran, lasten, harrastusten ja vähän kaiken muunkin saralla. Siis aika tyypillisiä asioita ja polkuja kuljetaan. Itselläni kuitenkin pakka levällään, ei mitään edellämainituista asioista harrastuksia lukuunottamatta.

Viimevuonna järjestettiin vastaavan tyyppinen tapaaminen jonne olin myös itse kutsuttuna, mutta tiesin jo ennalta, että vaivaannuttavaa siitä tulee. Näin olikin kun paikalle pääsin ja oli jotenkin todella vaivalloista ja kiusaannuttavaa keksiä mitään keskusteltavaa näiden ihmisten kanssa.

Heidän kuulumisensa liittyivät vahvasti juuri edellä mainitsemiini asioihin ja puheissa vilisi urakehitys, uusi talo tai uusi auto ja lasten harrastukset jne.

Tapaan kyllä ihan mielellään sukulaisiani ja minulla on ihan hyvät, joskin etäiset välit serkkuihini ja muuhun sukuun. Ongelma on, että vaikka heidän puoleltaan tarttumapintaa keskustelulle olisikin, en oikein osaa tai oikeastaan edes halua kertoa itsestäni tai kuulumisistani mitään koska elämäni on niin kaukana siitä mitä heillä on. On jotenkin kiusallista ensin kunnella (ihan mielenkiinnolla kyllä) jonkun ostaneen uuden talon ja miten lapsilla menee jääkiekkotreeneissä tosi lujaa, kun toisaalta itseltä kysyttäessä osaa korkeintaan kertoa ostaneensa uuden puhelimen tai käyneensä kuntosalilla toissapäivänä...

Kai haen tällä vaan jotain vertaistukea muilta jotka on olleet joskus samanlaisessa tilanteessa, missä koette olevanne jotenkin ulkopuolisia vaikka olisitte kutsuttuna esim sukujuhliin. Minkälaisia tuntemuksia tai kokemuksia teillä on ollut?

Olipa sekavaa kirjoittelua taas, mutta toivottavasti joku sai kiinni tästä :D
Ens kesänä varmaan taas tapaaminen edessä ja mietityttää jo valmiiksi kuinka idioottina suku tällä kertaa mua pitää kun en taaskaan saa sanottua mitään kenellekkään :X

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osallistu sukujuhliin. Korona-aikana ei pidä järjestää sukujuhlia, vaan ne kannattaa perua.

Vierailija
22/22 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa keskustelua, jossa ohitat itseesi kohdistuvat kysymykset ja teet vastakysymyksen, johon keskustelukumppani ei voi olla vastaamatta.

”Missäs sinä oot nykyään töissä?”

”Joo, oonhan mä… Mutta kerros nyt vielä, miten se sun ylennys päälliköksi oikein kävikään.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme