Lapsipuoli lyö
Mitä tekisit, jos lapsipuoli löisi sinua? Lapsen isä kuittaa olankohautuksella tai lapsen kuullen toteaa, että vika minussa. Tilanteet normaalia kurinpitoa, esim. Olen pyytänyt menemään huoneeseensa, kun on töninyt tai repinyt kielloista huolimatta pienempiä sisaruksiaan. Myös tuntikausien pelaamisen jälkeen on lyönyt, kun olen viimein sanonut, että pelaaminen kertakaikkiaan riittää tältä päivältä. Tätä alkanut tapahtua vasta hiljattain ja lapsen isän poisssollessa. Kyseessä ei taapero, vaan 10v jatkuvasti meillä asuva. Itsellä vitutus jo sitä luokkaa kaikkien hankaluuksien jälkeen, että pitäisi tytönkin joutua ottamaan joku vastuu! Miehen mielestä MINUN pitää hakea apua itselleni.
Kommentit (10)
Tapa se huorasta sikinnyt äpäräpenikka
Jaahas. Muita ideoita kenelläkään? AP
Esikoiselle tulee ainakin itse oltua tiukempi,hän ei saa lyödä koska pienemmälle voi sattua. Kyllä se varman pidemmän päälle ärsyttää.
Eli kysyisinkin, että onko kova kuri näillä pieenemmillä, menevätkö he huoneeseeen jos ärsyttävät tai lyövät?
ja onko kaikilla samat säännöt ja velvollisuudet?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 08:47"]
Ite varmaan löisin takaisin...
[/quote]
Oikeesti ? Älä ap ainakaan näin toimi.
Toiset ne vajoaa lapsen tasolle.
Samat säännöt, eikä ole esikoinen tämä, joka lyö. Ja myös pienemmät viedään pois tilanteesta, jos kiellot ei tehoa. Miksei näin tehtäisi? Ei meillä muut edes lyö, nyt kun aloin miettimään. Antaisitte muut toisen lapsen lyödä itseänne, jos vanhempi ei puutu? AP
Kyllä on kasvatuksessa vikaa jos tuon ikäinen lyö! Pikkulapselta sen vielä ymmärtää kun lapsi ei ymmärrä ja kun ymmärrys karttuu, niin testailee. Mutta kyllä kouluikäiseltä lyöminen kertoo karua tarinaa. Ainakin tosi tiukka kuri alkuun jolla lyöminen kitketään pois. Pelit, viikkorahat, puhelin, kaikki kiva kaniin jos lyö. Tietysti kannattaa itse pysyä viileänä ja koittaa ajoissa katkaista tilanne, ettei ajaudu lyömiseen.
Isä käyttäytyy kyllä typerästi.
No sehän tässä juuri mättää, kun isä mitätöi kaikki kiellot tai rangaistukset. Lähinnä tältä yhdeltä lapselta, tytöltään. Muilla samat säännöt ja kuri, mutta kun en ole virallisesti vanhempi tytölle niin keinot vähissä, vaikka tämä on yhtä lailla minunkin kotini. Meillä asuu myös toinenkin lapsipuoli, mutta tällaisia ongelmia ei ole. Yhteisetkään lapsemme eivät käyttäydy väkivaltaisesti. Perheneuvolasta joskus kysyin, mutta nauroivat, että onpa pieni ongelma. Järki sanoo, että ei tämä voi näin jatkua, isokokoinen 10v. Joudunko jossain vaiheessa oikeasti puolustautumaan itsekin fyysisesti, kun tyttö pimahtaa. Ja tämä lähes jokapäiväistä! AP
Koulussa menee ok ja on siellä aikuisten läsnäollessa ujo ja rauhallinen. Kavereita pomottaa eikä niitä hirveästi edes ole. AP