Minusta tuntuu, että teen kuolemaa. Olen fyysisesti huonossa kunnossa.
No olen kyllä myös henkisesti mutta se nyt ei ole mitään uutta taivaan alla.
Kuitenkin ennen vahva ja vastustuskykyinen kroppani on nyt ihan sekaisin.
Olen lihonut valtavasti joka masensi entisestään. Ennen laihduin nopeasti jos tarvetta oli kiristää ruokavaliota, nyt kaikki vain jää ja aineenvaihdunta on surkealla tolalla. Lääkkeenä on thyroxin kilpparin vajaatoimintaan mutta eipä tuo juuri toimi vaikka annostusta nostettu paljonkin vuoden aikana.
Seuraavana tuli flinssakierteet, hengitysvaikeudet ja nyt myös rintakipuja yms.
Olen jatkuvasti uupunut enkä parane oikein mistään. Viikko toisensa jälkeen uusi vaiva.
Viime aikoina on tuntunut ettei hyvä heilu.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa raskaalta, toivottavasti tulet kuntoon.
Niinpä, kiitos.
-ap
En oikein tiedä mitä tekisin näiden asioiden kanssa. Lääkärissä käynti on lähes hyödytöntä ja olen köyhä. Nuorikin, joten kynnys lähteä etsimään todellisia syitä noihin oireisiin ovat suurempia.
Sillä jos verikokeet ok - ei tehdä mitään.
Masennusta - annetaan lääkkeet ja taputetaan suurin piirtein olalle (en ota).
Kilpirauhanen - nostetaan lääkitystä, kontrolli puolivuosittain.
Oudot tuntemukset ja rintakivut - stressi, mielenterveys, elämäntavat, siinä syy.
Koen vain, etten ole kunnossa. En yhtään. Asioille ei vaan oikein osata tehdä mitään suurempia. Enkä osaa kyllä itsekään.
-ap
Elämänmuutos pikaisesti voisi olla paikallaan. Asunnon vaihto, paikkakunnan muutos tai muuta että tulisi liikuttua enemmän ja olisi pakko tehdä asioita.
Sinuna kiinnittäisin huomiota ravitsemukseen.
Säännöllinen rytmi, alkoholi ja sokeri pois.
Vierailija kirjoitti:
Elämänmuutos pikaisesti voisi olla paikallaan. Asunnon vaihto, paikkakunnan muutos tai muuta että tulisi liikuttua enemmän ja olisi pakko tehdä asioita.
Käyn nyt kahden kaupungin väliä. Minulla on tekemistä kylläkin mutta myös omaa aikaa runsaasti. Opiskelen, käyn töissä, parisuhde jne. Liikun mutta nyt en ole jaksanut enkä edes voinut koska olen jatkuvasti flunssassa ja keuhkoputkentulehdus päällä. On muitakin asioita mistä en viitsi kertoa mutta pahenee vain, kroppa murtuu.
Ei ole mitään järkeä tässä oireilussa.
-ap
Yksi asia kuntoon kerrallaan. Se voi olla päätös syödä joka aamu terveellinen aamiainen tai puolen tunnin kävelylenkki päivässä tai venyttelyä iltaisin 20 minuuttia ja taustalle mieluisa musiikki. Ensimmäistä hyvää rutiinia viikko. Sen jälkeen hankit seuraavan rutiinin ja sitä viikko.
kilpirauhas sairaus vaikuttaa pysyvästi, väsyttää ja huono olo aina. pitää sopeutua siihen, että on sairas ja antaa itselle enemmän lepoa ja hoivaa. keho ei parane enää.
painoa saa alas esim. salaattikuurilla ja rasvattomalla ruokavaliol, mutta hitaammin. ei pysty laihtuun normaalisti ,sillä kilppari hidastaa kaikki ruumiin toiminnot. näin on itsel tietoa asiasta.
Jos kroppa murtuu, henki murtuu, ja jos henki murtuu, kroppa murtuu.
Koko paketti pitäisi saada kerralla kuntoon pitkällä sairaslomalla.
Jos syö liikaa sokeria ja höttöhiilihydraatteja, huono vointi on taattu. Sama pätee alkoholiin, ei hyväksi.
Harrastatko tarpeeksi liikuntaa? Sanotaan myös että suolisto on toiset aivot, ota kokeeksi maitohappotabletteja kuuri.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia kuntoon kerrallaan. Se voi olla päätös syödä joka aamu terveellinen aamiainen tai puolen tunnin kävelylenkki päivässä tai venyttelyä iltaisin 20 minuuttia ja taustalle mieluisa musiikki. Ensimmäistä hyvää rutiinia viikko. Sen jälkeen hankit seuraavan rutiinin ja sitä viikko.
Ei riitä ihan. Lapaa suhusi amiainen. lounas. välipala.illalinen. iltapala, hyötylikuntaa. päivtäin edes kävelyä 1h. satoi tai paiskoi. Kaikin kipuihin lääke uloilu: pyyske kipuihin. ruumin kipuihin.Katso sairalan ruoka ajat netti. sen mukaan lapaat ruokaa suhus. siellä on alanurkassa. mitä syövät esim. kello 8. kello 11.30. kello 14. kello 16.30. kello 19. Noudata ruoka rytiä.et näe nälkää,laihdut sen mitä olet massaa keränyt huonoilla elintavoillasi. 30kg.lahtui ylipainoin 3 vuodessa kun alkoi syömään ohjeen mukaan,(enen oli vain1 ateria,muputti kaikkea mikä ei ruokaa lihos 30kg) Sama ylipainoa ihmisellä 40kg. laihtui sen 5 vuodessa.paino pysynyt kun edeleen ruoka rytmi. nälkää eivät näe mutta voivat hyvin.
Veriarvot olivat muuten ok mutta moni arvo oli viitearvojen ylärajoilla. Meni jotkut ylikin mutta hyvin vähän. Kertoi lähinnä hapenpuutteesta, kuten hemoglobiini 170.
Kognitiiviset ongelmat ovat lisääntyneet flunssakierteen aikana. Olen älylillisestikin köyhtynyt ja muisti on surkea, todella surkea.
Tämä kyllä liittyy kilpirauhaseen, jota olen sairastanut 10 vuotta.
En silti tajua yhtään tätä kokonaisuutta. Olen reilusti alle 30-vuotias.
Huoh..
Jotain täytyy tehdä. Kiitos neuvoista.
-ap
Paljonko ferritiini? Raudanpuutteella ja kilpirauhasen ongelmilla on yhteys, eikä välttämättä tyroksiinikaan auta jos rautavarastot ovat tyhjät.
Antaudu jo viimeinkin. Anna elämän kantaa.