Minusta tuntuu, että teen kuolemaa. Olen fyysisesti huonossa kunnossa.
No olen kyllä myös henkisesti mutta se nyt ei ole mitään uutta taivaan alla.
Kuitenkin ennen vahva ja vastustuskykyinen kroppani on nyt ihan sekaisin.
Olen lihonut valtavasti joka masensi entisestään. Ennen laihduin nopeasti jos tarvetta oli kiristää ruokavaliota, nyt kaikki vain jää ja aineenvaihdunta on surkealla tolalla. Lääkkeenä on thyroxin kilpparin vajaatoimintaan mutta eipä tuo juuri toimi vaikka annostusta nostettu paljonkin vuoden aikana.
Seuraavana tuli flinssakierteet, hengitysvaikeudet ja nyt myös rintakipuja yms.
Olen jatkuvasti uupunut enkä parane oikein mistään. Viikko toisensa jälkeen uusi vaiva.
Viime aikoina on tuntunut ettei hyvä heilu.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ferritiini? Raudanpuutteella ja kilpirauhasen ongelmilla on yhteys, eikä välttämättä tyroksiinikaan auta jos rautavarastot ovat tyhjät.
En osaa sanoa mitä se nyt on. Joskus oli n. 30 mutta korjasin rautalisällä.
Nyt en todellakaan uskalla syödä rautaa lisää ihan vain hemoglobiinin vuoksi, joka on jo muutenkin yli viiterajojen. Muuten ottaisin rautakuuri mutta en usko, että se kannattaa nyt.-ap
Keho kompensoi raudanpuutetta nostamalla hemoglobiinia kun rautavarastot on tyhjät. Monesti raudanpuutteen korjaamalla hemoglobiini on itse asiassa laskenut normaalille tasolle. Minulla oli raudanpuutteisena Hb yli 150, kun sain korjattua ferritiinin hyvälle tasolle yli sataseen, hemoglobiinikin laski 130.
Minulla oli kaikki nuo oireet ja elämä synkkää sekä fyysisten että psyykkisten vaivojen kanssa, painonpudotus ei onnistunut, outo hengenahdistus, rintakivut jne. olivat jokapäiväistä. Oli raudanpuute ja D-vitamiinin puute. En olisi ikinä uskonut, että niin "pienestä" olisi kiinni - enkä oikeasti ollut edes masentunut, vaan sekin olotila väistyi kun keho alkoi toimia paremmin.
Eli joka tapauksessa, kannattaa tuokin vaihtoehto pitää mielessä. Tsemppiä. ♥
Ongelma saattaa olla myös liiallinen itsensä tarkkailu ja se, ettet vain ole tyytyväinen muuten elämääsi. Tyytymättömyys elämään, (parisuhde, työ, ystävyyssuhteet, koti, harrastukset) saa monelle aikaan paljon fyysisiä oireita.
En osaa sanoa mitä se nyt on. Joskus oli n. 30 mutta korjasin rautalisällä.
Nyt en todellakaan uskalla syödä rautaa lisää ihan vain hemoglobiinin vuoksi, joka on jo muutenkin yli viiterajojen. Muuten ottaisin rautakuuri mutta en usko, että se kannattaa nyt.
Maitohappobakteereja syön kuurittain.
Selviän vain jos keskityn selviytymään ja elämään tasapainoisemmin ja terveellisemmin.
Olen vain ollut nyt niin masentunut monista asioista, että olen halunnut luovuttaa ja samalla kehokin on taistellut mutta ei mielen voimalla tällä kertaa.
-ap