Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ostatte kirppareilta ym. vaatteita, miten "käsittelette" ne? (Retro/vintage)

Vierailija
24.11.2021 |

Mä en löydä kirppareilta koskaan sopivia vaatteita, asun niin pienellä paikkakunnalla, että valikoima on huono.

Nyt kuitenkin olen mieltynyt 50-80-luvun vaatteisiin ja asusteisiin ja joitain harvoja kappaleita olen bongannutkin. Mieleni on kuitenkin vallannut epäilys, kun nykyään puhutaan luteista, ym. öttiäisistä, joita voi siirtyä tekstiileistä toisiin talouksiin.

Miten siis käsitellä noi vanhat, ehkä sellaisista materiaaleista tehdyt vaatteet, joita ei välttämättä voi pestä 60-asteessa? Varmasti joku sanoo, että älä osta sellaista, mutta mitä jos tuote on joku ultimaattisen upea ja se on pakko saada?

Kauan sitten luin jostain blogista, (en muista nimeä) että blogin pitäjä laittoi ostamansa kirpparivaatteet pakasteeseen joksikin aikaa.

Miten te hankitte kirpparivaatteenne, että ei tule mitään epämiellyttäviä yllätyksiä?

Esim. kunnollisia isoja (villa)huiveja ei löydy enää kaupoista, (tai mä en ainakaan ole löytänyt). Siis sellaisia, joita mummot ennen käytti. Mä tarvitsisin niitä, ne on ihania juurikin mummohuivina, hartiahuivina, turbaanina, kaulahuivina jne.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastaminen on hyvä keino tai talvella pakkaseen. Ylipäätään kannattaa tutkia vaate kunnolla, löytyykö reikiä yms. ostotilanteessa. Itselläni on vintagea runsaasti, mutten ole havainnut mitään ötökkäongelmaa, vaikken ole pakastanutkaan kaikkea. Pesua kannattaa välttää arvokkaissa materiaaleissa tai pesettää pesulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän