Alaikäiselle lapselleni kirjoitettiin resepti lääkkeeseen
Ja lääkkeen ohjeessa sanotaan, ettei lääkettä pidä käyttää alle 18-vuotiaana?
Kommentit (9)
Aika yleistä selvittäisin voisko vaihtaa toiseen lääkkeeseen.
Onko kenties mt-ongelmiin tuo lääke?
Ne on melkein kaikki näitä aikuisille tarkoitettuja, ja silti niitä syötetään lapsille ja nuorille ja vieläpä usein melko turhaan.
En itse antaisi syödä aivoihin vaikuttavia lääkkeitä vaiheessa, jossa aivojen kehitys on ihan puolitiessään, ellei kyseessä olisi vaikkapa vaikea psykoosi. Sitten kun kirjoitellaan vahvoja neuroleptejä uniongelmiin ja masennukseen niin ollaan todella heikoilla jäillä.
Aika vähällä ainakin mielialalääkkeitäkin aletaan jo tyrkyttää jopa 14-vuotiaalle, jolla on hitusen sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Meilläkin nyt ollaan työntämässä, ja minä pelkään että jos kiellän niin omalla ls- ja mt-taustallani se ei onnistu, ja siitä tulee taas ls-asia. Lapsi lienee siis uhrattava, mikäli jotain pitkäkestoisia vaikutuksia on. Isänsäkään ei uskalla panna vastaan mihinkään mitä ehdotetaan, vaikka tietää että totuus ei ole aivan se mitä lapsi koulussa esittää.
Juoksemalla kuraattoreilla ja psykologeilla pääsee lintsaamaan kivasti tunneilta, ja muutenkin lintsaaminen nykyisin onnistuu taikasanalla "ahdistaa". Lapsi tietää ettei minua voi huijata, siksipä vihaa.
Sori että tulin purkautumaan tähän ketjuun, ottaa vaan niin päähän.
Aika monen reseptilääkkeen ohjeessa lukee sama virsi, ei ole mitenkään erikoista.
Jos kyseessä on Ketipinor, ottakaa selvää siitä mitä sen sanotaan tekevän aivoille pitkäaikaisessa käytössä ja tehkää päätös käytöstä vasta sen jälkeen. Ketipinor on lääkäreiden suosiossa nykyään, kun tavallisia rauhottavia ja unilääkkeitä ei haluta riippuvuuden pelossa enää määrätä kenellekään, mutta se ei ole täysin vaaraton niin kuin väitetään. Eri asia jos alaikäisesi on psykoottinen ja oikeasti neurolepti-lääkityksen tarpeessa.
Ei välttämättä ole kyse mielialalääkkeistä. Lääkkeitä nyt ei vaan tietystä syystä testata lapsilla, joskus on vaan pakko määrätä näitä.
No tässä tilanteessa toki olennaista on myös se, onko se teidän lapsi 17v vai 7v.
Minä olen syönyt ketipinoria 13-vuotiaasta, vaikkei sitäkään saisi antaa alle 18-vuotiaalle.
t. 17v
Aika monet lääkkeet on huonosti lapsilla tutkittu. Lääkäri varmaan selitti miksi sellaisen lääkkeen määräsi... mikä lääke on kyseessä?