Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa: kummia nipistelyjä/pistelyjä iholla

Vierailija
17.02.2015 |

Olen jo kaksi kuukautta kärsinyt inhottavista nipistelyistä/pistelyistä iholla. Niitä tuntuu ympäri kehoa, tulevat ja menevät kestäen vain hetken yhdessä paikassa. Alussa tuntui ihan koko ajan, nyt ovat vähentyneet mutta edelleen tuntuu. Lääkärin mukaan ei ole ainakaan ms-tauti. Onko kenelläkään ollut samanlaista ja miten siitä pääsee eroon? Please auttakaa!!!

t. MT

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva iho, rasvaa vaan niin lähtee. T.atoopikko

Vierailija
2/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisi läheisyyteen on varmaankin perustettu tuulivoimala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole raskaana ja ei tarvitse olla hississä tai ruuhkabussissa jotta tuntuisi. Maksa-arvo on tutkittu ja oli OK. Iho ei ole erityisen kuiva enkä ole atoopikko. Tunne on ehkä kuitenkin enemmän lihaksissa kuin aivan ihon pinnalla.

t. MT

Vierailija
5/35 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Minulta on tutkittu perusverikokeet ja vitamiinit ja kalsium yms. Varmuuden vuoksi on tulossa neurologin tutkimukset. Ahdistuneisuutta on lääkäri ehdottanut diagnoosiksi ja lääkkeetkin määrätty (ei auttaneet toistaiseksi). Kirjoittaja nro 9, ovatko tuntemukset nyt kadoneet ja jos on, miten pääsit niistä eroon? Kauanko kesti? Stressiä ja uupumusta minulla todellakin oli kun oireet alkoivat, nyt ei pitäisi enää olla stressiä muuta kuin tästä pistelystä.

t. MT

Vierailija
6/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on ollut pistelyä pian pari kuukautta. Lääkäri laittoi lähetteen neurologille varalta. Sanoi , että voi kestää ennen kuin aika tulee.

Vierailija
7/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:22"]Olen jo kaksi kuukautta kärsinyt inhottavista nipistelyistä/pistelyistä iholla. Niitä tuntuu ympäri kehoa, tulevat ja menevät kestäen vain hetken yhdessä paikassa. Alussa tuntui ihan koko ajan, nyt ovat vähentyneet mutta edelleen tuntuu. Lääkärin mukaan ei ole ainakaan ms-tauti. Onko kenelläkään ollut samanlaista ja miten siitä pääsee eroon? Please auttakaa!!!

t. MT
[/quote]

Mitä kaikkia tutkimuksia sinulle on tehty? Esim.neurologisia.

Vierailija
8/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ottamaan labrakokeet hg ja kysy rautavarastoja. Kyse voi olla raudanpuuteanemia tai mangeesiuminpuute. Minulla oli raudanp.anemian takia outoa tunnetta ihon alla.

Vierailija
9/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa ylöspäin jos joku osaisi auttaa...eikö tosiaan kenelläkään ole ollut samanlaisia oireita?

Vierailija
10/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:45"]Kuiva iho, rasvaa vaan niin lähtee. T.atoopikko
[/quote]
Mullekin tuli mieleen kuiva iho. Se nipistely on inhottavaa, kun ei pysty nukkumaankaan sen takia. :-/

Vierailija
11/35 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko ne vähän kuin sähköiskuilta? Mulla oli aikoinaan ihan tuota samaa, ja se oli kamalaa. Ms-tautia ei todettu kun tutkimuksissa kävin.

Lopulta hoksasin itse syyn, ja lääkärit oli samaa mieltä; Mulla oli erittäin vaikea elämäntilanne, stressiä ja ahdistusta. Oireet oli psykosomaattisia.

Toki sellainenkin mahdollisuus on että hermoradoissa on jotain (nekin mulla tutkittiin), ja ne on kuulemma semmoisia vaivoja johon on vaikea löytää syytä, mutta vaarallisia eivät ole.

Eli onko sulla mahdollisesti jotain murheita? Ja muista että kun näitä vaivoja alkaa oikein syynäämään niin tuntuu kuin ne vain lisääntyisi.

Vierailija
12/35 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viestiketju kiinnostaa mnua...miten NYT on tilanne ..onko korjaantunut asiasi ja jos niin mikä auttoi sinua!!!

Vierailija
13/35 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut n. 4 vuotta sitten outoa pistelyä joka puolella kehoa ja näin on tapahtunut vain kesäisin ja epäilen auringon tai lämmön vaikuttavan asiaan. Tänä kesänä en ole kärsinyt vielä vaivasta mutta mm. kahtena edellisenä kesänä olen, vaikkakin oireet ovan lieventyneet. Onko teillä selityksiä\oireita asiaan liittyen? :)

Vierailija
14/35 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut. Hävisi itsekseen lähes kokonaan. Nykyään tuntuu ihon pistelyitä vain kuukautiskierron mukaan. Epäilen, että liittyy jotenkin estrogeenitason laskuun.

Vierailija
15/35 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä ratkennut? Minulla on alkanut olla usein sellainen tunne, että jostain kohtaa puree jokin ötökkä, vaikka ei mitään näy ihossa. Useimmiten varpaan päällä, niskassa tai ranteessa ja lähes aina oikealla puolella. Lisäksi saattaa tulla kutinakohtauksia.

Vierailija
16/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla lintukirpun kolttosia. Ne alkavat keväällä ja loppuvat (ehkä) myöhäissyksyllä. Mulla on samanlaisia oireita ollut koko kesä ja vieläkin, vaikka olen yhden lääkekuurin jo napsinut. Lääkärit eivät vaivaudu tietämään näistä kirpuista mitään. Aina pitäisi olla vaan stressin syy ja sitten neurologista. Yksi ihotauti/allergialääkäri (pidetään kaup. parhaana) tutki vain pintapuolisesti ja kun ei mitään suurempia näppylöitä ollut, niin ilme kertoi, että olen hullu ja hysteerinen. Mutta tämä ei ole keksittyä omaa mielikuvitusta, vaan todellista ikäävän inhottavaa ja kiusallista vuorokauden ympäriinsä. Olen siivonnut ja pessyt ja yrittänyt jopa itsesuggestiota, mutta todellisuus iskee kuin muurahaisia kulkisi siellä täällä kehoa ja pistelyä aika häijysti. Yöt menevät 1-3 tunnin pätkissä ja viime yönä jouduin kylppäriin kakistelemaan kurkkuani, kun sieltä tuntui jotain karheaa työntyvän ylös. Yskin veristä limaa aika kauan ja

jo kauhistuin, että mitä tämä on!!!  Lääkäreille satasten syöttäminen ei ole apua tuottanut.

Vierailija
17/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko fibromyalgia tai ms tauti pois sulettu... onko muitakin oireita kuin pistelyä..kohistuuko ne vain tiettyyn kohtaan... jos uudestaan lääkäriin...

Vierailija
18/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee tuollaista joka kerta, kun olen ottanut buranaa. Noin tunti lääkkeen otosta alkaa kummallinen pistely/nipistely ympäri kehoa. Iholla ei näy mitään, eikä raapiminen auta, menee omia aikojaan ohi. Muistaakseni tämä mainittiin pakkauksessa harvinaisten haittavaikutusten joukossa.

Vierailija
19/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinipuutos?

Vierailija
20/35 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinin yliannostus voi aiheuttaa ihon pistelyä. Olikohan erityisesti b3 ja b4 jotka tätä aiheutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi