Valokuva: VR:n veturi ajoi KOLMEN HIRVEN yli
Kylläpäs on veri lentänyt. On mahtanut tienoo olla punainen törmäyspaikalla. No, tulipahan ruokaa haaskaeläimille! :) Miettikääs missä kunnossa henkilöauto olisi tuollaisen hirvikolarin jäljiltä.
Kommentit (30)
Ohoh, aika karun näköinen. Kiva ollut varmaan nousta tuon näköisen veturin kyytiin :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:05"]
Ohoh, aika karun näköinen. Kiva ollut varmaan nousta tuon näköisen veturin kyytiin :D
[/quote]
Onneksi vain kuljettajan tarvitsee nousta veturin kyytiin.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:01"]
Heh, kun näin tämän aloituksen otsikon, olin varma että täältä tulee joku kauhisteleva kukkahattukommentti.. :D Että miten voi ajaa KOLMEN hirven yli, eikö voinut jarruttaa tai olisivat nyt pesseet veturin, ettei lapset saa traumoja! ;)
[/quote]
Heh, tiesitkös kuinka pitkä jarrutusmatka junilla on? Ei siinä paljoa jarrutella, vaan toivotaan että hirvet ehtivät alta pois. Aika usein hirvet lähtevät paniikissa juoksemaan junarataa pitkin, koska se on se nopein ja tasaisin reitti. Silloin osumista on vaikea välttää.
Minua ei veren näkeminen hetkauta suuntaan eikä toiseen, mutta kyllähän kolmen hienon eläimen (oletettavasti naarashirvi ja 2 vasaa) kuolema saa surulliseksi. Lohduttaa kuitenkin se, että kuolema on tullut nopeasti. Toivon ainakin niin.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:28"]
Heh, kun näin tämän aloituksen otsikon, olin varma että täältä tulee joku kauhisteleva kukkahattukommentti.. :D Että miten voi ajaa KOLMEN hirven yli, eikö voinut jarruttaa tai olisivat nyt pesseet veturin, ettei lapset saa traumoja! ;)
Ei jumalauta. Sisälukutaito... :D :D
[/quote]
Heh, tiesitkös kuinka pitkä jarrutusmatka junilla on? Ei siinä paljoa jarrutella, vaan toivotaan että hirvet ehtivät alta pois. Aika usein hirvet lähtevät paniikissa juoksemaan junarataa pitkin, koska se on se nopein ja tasaisin reitti. Silloin osumista on vaikea välttää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:28"]
[/quote]
[/quote]
En tiedä itkiskö vai nauraisko tästäkin kommentista.. :D Opettele ymmärtämään lukemaasi.
Olin tossa junassa vkloppuna. Jännä et nyt vasta uutisoivat tuosta
Eläinaktivisteja varmaan kuumottaa, että ollaan enemmän huolestuneita veturin pesemisestä kuin eläinten kohtalosta.
Harmittaa hirvien puolesta jos ne on jäänyt tuntikausiksi kitumaan ennenku kuolo korjannut. Toivottavasti osui kunnolla niin että lähti henki kertalaakista.
Kyllä se hirvi kuolee tuolla tömäyksellä todennäköisesti, noihan on pendoja/intercityjä, jotka kulkevat reilusti yli 100 km/h ja juna on kovempaa materiaalia kuin auto. Ja veturinkuljettajahan on hyvin todnäk jos järkeä päässä niin ilmoittanut asiasta viranomaisille, jotka taas ilmoittavat alueen hirviporukalle, jotka menevät lopettamaan kituvat eläimet ja etsimään ne koirien kanssa jos ei löydy heti paikalta.
Jaa mistä tiedän, no kun olen itsekin hirviporukassa.
Viherpiiperöillä onkin nyt pohtimista. Toisaalta haluavat pakottaa kaikki matkustamaan junilla, mutta sitten kuitenkin tapahtuu tällaista.
Olihan veturista tehty valituksia vr:lle kun verinen veturi oli ollut hki päärautatieasemalla. Lapset saa kuulemma traumoja kun näkevät...
Onhan se tietysti kamalaa, jos oikein helsinkiin asti on tullut ilman pesua;)
Meillä Lapissa rekat painaa kaasua porolauman kohdalla, ei ehdi jarruttamaankaan turvallisesti. Porot lentää :)