Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudossa maassa yksin

Vierailija
17.02.2015 |

Tai no oikeasti kaksin. Tai käytännössä kolmin. Mutta yksinäiseltä tuntuu. Mies töissä ja vauvasta ei tuolla mahassa kovin paljoa seuraa ole.

Muutettiin tän vuoden alussa tänne ja mies on joutunu tekemään hurjasti töitä. Nytkin oon pötköttäny tässä sängyllä jo tuntikausia kuuntelemassa liikenteen melua.

Just nyt on semmonen fiilis että en ikinä tuu löytämään täältä ystäviä. Puran teille ku kaikki Suomi-läheiset nukkuu!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:52"]meet vaan sinne facebuukkiin ja lueskelet muiden juttuja.yleensä on kiinnitetty yläreunaan esittelyketju missä voi kertoa itsestään. ei pakko.
aloita joku juttu siellä, vaikka "ootteko löytänyt mannapuurolle korviketta/mikä on paras suomalaistyyppinen kahvi, ootteko nähnyt salmiakkia tai Fazerin suklaata jossain..."
[/quote]

Kiitti vinkeistä! :)

Vierailija
22/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hyvä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:49"]Pohjois-Amerikassa ihmiset on paljon sosiaalisempia. Olen asunut siellä ja varmasti minulla on lukumääräisesti enemmän läheisiä jenkkikavereita kuin suomalaisia!
[/quote]

Siinäpä se ongelma onki! Kaikki on hurjan sosiaalisia - mutta vaan pintapuolisesti. Heti ollaan kyllä kuulumisia kysymässä ja mahaa silittelemässä ja kutsumassa lempinimillä... Minä juro suomalainen vaan hämmennyn tuommosesta. Pitää alkaa muuttamaan ajattelutapaa kokonaan ja alkaa ylisosiaaliseksi ihmiseksi :D
[/quote]

Samassa tilanteessa olen, viimeisilläni raskaana ja mies tekee paljon töitä. Asutaan Yhdysvalloissa. Tykkään enemmän seurustella muiden eurooppalaisten kanssa kuin jenkkien, juuri tuon pintapuolisuuden takia. Olisiko joku ESL-keskusteluryhmä hyvä? Täällä ainakin on sellaisia esim. kirjastoilla.

Vierailija
24/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ei tarvitse välttämättä kirjoitella mitään esittelytekstiä. Niille FB-sivuille tulee yleensä ilmoituksia ja ehdotuksia yhteisistä tapaamisista ja aktiviteeteista, joissa sitten voit tutustua samalla paikkakunnalla asuviin suomalaisiin. Kyllä sieltä varmasti muutama hengenheimolainen löytyy! Itse sain suuren avun tuollaisesta ryhmästä asuessani eräässä kiialaiskaupungissa parin vuoden ajan. Suomalaisia juhlia vietettiin usein yhdessä ja muutenkin tavattiin harrastusten ja illanviettojen parissa. Tsemppiä! :)

Vierailija
25/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 01:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:49"]Pohjois-Amerikassa ihmiset on paljon sosiaalisempia. Olen asunut siellä ja varmasti minulla on lukumääräisesti enemmän läheisiä jenkkikavereita kuin suomalaisia! [/quote] Siinäpä se ongelma onki! Kaikki on hurjan sosiaalisia - mutta vaan pintapuolisesti. Heti ollaan kyllä kuulumisia kysymässä ja mahaa silittelemässä ja kutsumassa lempinimillä... Minä juro suomalainen vaan hämmennyn tuommosesta. Pitää alkaa muuttamaan ajattelutapaa kokonaan ja alkaa ylisosiaaliseksi ihmiseksi :D [/quote] Samassa tilanteessa olen, viimeisilläni raskaana ja mies tekee paljon töitä. Asutaan Yhdysvalloissa. Tykkään enemmän seurustella muiden eurooppalaisten kanssa kuin jenkkien, juuri tuon pintapuolisuuden takia. Olisiko joku ESL-keskusteluryhmä hyvä? Täällä ainakin on sellaisia esim. kirjastoilla.

[/quote] Mita sinun kanssasi sitten pitaisi keskustella ensitapaamisilla? Maailmankaikkeudesta vai siita etta jokaisen ihmisen iholla elaa ainakin yksi punkkilaji, mita on se ei-pintapuolinen keskustelu? Anna jotain esimerkkeja aiheista.

Vierailija
26/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:41"]Hei mistä maasta kyse? [/quote] En viitsi kovin tarkasti sanoa, Pohjois-Amerikassa ollaan. [/quote] Pohjois-Amerikassa kun niitä maita on niin monia...

[/quote]

Minun laskujeni mukaan 23 kpl.

Vierailija
27/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Amerikan ja Karibian valtioita ei yleensä lasketa kuuluvan Pohjois-Amerikkaan, vaikka Wikipedia niin sanookin. Tulkintatapoja on toki monia.

Vierailija
28/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juottaa amerikkalainen känniin niin se pintapuolisuus karisee ja sitten voi keskustella "suomalaisittain"! Tosin ainakin moni jenkkikaverini oli sitä mieltä itsekin, että heidän kulttuurissaan turjaa höpinää arvostetaan liikaa.

Vierailija
29/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä vilkuttaa teille mummo-mamma:) ja toivoo teille ystäviä ja hyvää vauva-aikaa!

Vierailija
30/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 01:31"]

Keski-Amerikan ja Karibian valtioita ei yleensä lasketa kuuluvan Pohjois-Amerikkaan, vaikka Wikipedia niin sanookin. Tulkintatapoja on toki monia.

[/quote]

Kyllä ne kuuluvat Pohjois-Amerikkaan olit sinä mieltä tahansa.

Vierailija
31/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 01:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:41"]Hei mistä maasta kyse? [/quote] En viitsi kovin tarkasti sanoa, Pohjois-Amerikassa ollaan. [/quote] Pohjois-Amerikassa kun niitä maita on niin monia...

[/quote]

Minun laskujeni mukaan 23 kpl.

[/quote]

Yhdysvallat ja Kanada ovat todennäköisimmät. Kylläpäs sinne on muuten ehtinyt valtioita putkahdella kun peräti 23 kpl nykyään.

Vierailija
32/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 00:41"]Hei mistä maasta kyse? [/quote] En viitsi kovin tarkasti sanoa, Pohjois-Amerikassa ollaan.

[/quote]

No jäihän tuohon huikeat 2 vaihtoehtoa...

Vierailija
33/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ap! Minä muutin perheineni P-Amerikkaan reilu vuosi sitten. Tämä on pieni kylä (eikä isompia kaupunkeja edes ole lähellä), joten suhtauduin aika pessimistisesti siihen että voisin koskaan saada täältä oikeita ystäviä.. ihmiset ovat joo tosi mukavia ja ulospäinsuuntautuneita, mutta kuitenkin niin amerikkalaisia ;) Ja tosiaan ajattelin, ettei näin pieneen populaatioon voi mahtua ketään poikkeusta..

Hiljalleen aloin kuitenkin laajentaa sosiaalisia ympyröitäni. Meillä on useampi lapsi ja he ovat jo isoja, joten koulun ja harrastusten kautta tutustuin ihmisiin. Koska mulla ei aluksi ollut työlupaa, hankkiuduin myös vapaaehtoistöihin - niitähän täällä riittää. Mutta silti vietin ekat kolme vuotta pääasiassa "yksin". Tapasin kyllä ihmisiä, juttelin jonkun kanssa joka päivä, mutta en pitänyt heitä ystävinäni.

Kunnes sitten yksi heistä osoittautui ihan toisenlaiseksi kuin olin alunperin kuvitellut :) Ja nyt ollaan bestiksiä - tuntuu kamalalta että muutamme jossain vaiheessa takaisin Suomeen ja hän jää sitten tänne..

Tsemiä ap, kyllä se vielä iloksi muuttuu kun on itsellä avoin, positiivinen ja aktiivinen asenne :)

Vierailija
34/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh... nro 34 korjaa: muutimme tänne reilu 4 vuotta sitten!!!

Vierailija
35/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mita sinun kanssasi sitten pitaisi keskustella ensitapaamisilla? Maailmankaikkeudesta vai siita etta jokaisen ihmisen iholla elaa ainakin yksi punkkilaji, mita on se ei-pintapuolinen keskustelu? Anna jotain esimerkkeja aiheista."

Aina jaksetaan valittaa amerikkalaisten "pintapuolisesta keskusetlusta" mutta kukaan ei koskaan osaa antaa mitaan ohjeita miten ja mista suomalaisten kanssa sitten saa keskustella ettei ihan nolaa itseaan.

Lista niista "syvallisista" aiheista, please!

Vierailija
36/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis
Alkoi vain soimaan: "Vieraalla maalla kaukana, on Kumpu kivinen, sen koloon kerran iskettiin puu ristin muotoinen..."
Tällaista se 90-pakkouskistelu tuottaa, vaikka olen aina kokenut itseni ateistksi.

Vierailija
37/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadasta iltaa. Ehkä just täällä kannattaisi avautua missä päin asustelet. Tiedä vaikka naapuristasi viestittelee toinen yksinäinen suomalainen av-mamma :)

Vierailija
38/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan manner jakautuu kahteen maanosaan, Pohjois- ja Etelä-Amerikkaan. Pohjois-Amerikkaan kuuluvat seuraavat valtiot: Kanada, Yhdysvallat, Meksiko, Guatemala, Belize, Honduras, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Trinidad ja Tobago, Saint Vincent ja Grenadiinit, Barbados, Saint Lucia, Grenada, Saint Kitts ja Nevis, Antigua ja Barbuda, Kuuba, Jamaika, Haiti, Dominikaaninen tasavalta, Dominica ja Bahama

Etelä-Amerikkaan kuuluu Kolumbia, Venezuela, Surinam, Guyana, Brasilia, Paraguay, Uruguay, Argentiina, Chile, Bolivia, Peru ja Ecuador.

Tämä asia ei muuksi muutu vaikka se kuinka teille olisi vaikea hyväksyä että Pohjois-Amerikkaa on muutkin maat kuin Yhdysvallat ja Kanada.

Vierailija
39/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua etukäteen kulttuurishokin käsitteeseen.

Netissä ulkosuomalaisen selviytymisopas PDF:nä

nimimerkillä entinen supernainen, joka huomasi ettei olekaan niin super kun muutti ulkomaille.

Vierailija
40/47 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 04:02"]

Amerikan manner jakautuu kahteen maanosaan, Pohjois- ja Etelä-Amerikkaan. Pohjois-Amerikkaan kuuluvat seuraavat valtiot: Kanada, Yhdysvallat, Meksiko, Guatemala, Belize, Honduras, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Trinidad ja Tobago, Saint Vincent ja Grenadiinit, Barbados, Saint Lucia, Grenada, Saint Kitts ja Nevis, Antigua ja Barbuda, Kuuba, Jamaika, Haiti, Dominikaaninen tasavalta, Dominica ja Bahama

Etelä-Amerikkaan kuuluu Kolumbia, Venezuela, Surinam, Guyana, Brasilia, Paraguay, Uruguay, Argentiina, Chile, Bolivia, Peru ja Ecuador.

Tämä asia ei muuksi muutu vaikka se kuinka teille olisi vaikea hyväksyä että Pohjois-Amerikkaa on muutkin maat kuin Yhdysvallat ja Kanada.

[/quote]

Missä sun listaltas on Ranskan Guyana?