Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hakisitko uudestaan työpaikkaan, johon sinua ei aikaisemmin valittu töihin?

Vierailija
23.11.2021 |

Minä en ikinä hae, koska aina jotenkin menee maku koko paikkaan siinä vaiheessa kun käy ilmi, että olinkin heille vain joku roska. Pitäisi olla aika hemmetin unelmaduuni, että hakisin uudelleen työtä josta aikaisemmin annettiin rukkaset.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kun en kelvannut aiemminkaan niin miksi nyt..

Vierailija
2/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa olitkin se toiseksi paras ja seuraavalla kierroksella paras koska edellisen kierroksen paras on valittu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä myöskään asioisi kyseisessä paikassa asiakkaana.

Vierailija
4/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa olitkin se toiseksi paras ja seuraavalla kierroksella paras koska edellisen kierroksen paras on valittu

Silloin olettaisin, että olisivat kertoneet minulle että olin hyvä hakija ja minun kannattaa pitää mielessä seuraavia hakuja varten. Ja että olisivat ilmoittaneet päätöksestä soittamalla. Jos haastattelun jälkeen tulee vain joku kämänen sähköposti 3 viikon kuluttua, niin menee kyllä lopullisesti maku koko työpaikkaan.

Vierailija
5/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut. Pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
6/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin. Kun viimeksi hain töitä, lähetin 15 hakemusta ja pääsin 6 kertaa haastatteluun. Sain niistä kaksi paikkaa ja kolmannesta soitettiin muutaman kuukauden päästä ja kysyttiin, olenko vielä kiinnostunut. 

Luulen, että olisin edelleen vahvoilla kaikkiin noihin kuuteen paikkaan.

Vierailija
7/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeys on tyhmää. Työelämä on bisnestä.

Vierailija
8/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaan firmaan hakisin, mutta en samaan tehtävään tai esim. liiketoimintayksikköön.

Ja vuosien varrella voi hakea urakehitystä ajatellen. Aika moni ovi sulkeutuu elämässä jos on kovin jyrkkä mielipiteissään. Laitetaanhan sitä lottokin vetämään vaikka edelliselläkään kierroksella ei voitto napsahtanut.

Vierailija
9/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo hakuprosessissa on kohdeltu huonosti, niin miten huonosti siellä työpaikalla sitten kohdellaan? 

Vierailija
10/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hain uudestaan. Ja toisella kerralla jopa valittiin työpaikkaan. Olin puoli vuotta töissä ja irtisanouduin. Hirvee työpaikka. Harmitti, että hain uudestaan. 

Vierailija
11/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin paskaan työhön en hakisi, oikeasti hyvään työpaikkaan hakisin vaikka 100 kertaa.

Vierailija
12/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en hakenut toista kertaa. Muistan kun hain työpaikkaa yhdestä firmasta (vakityö) en saanut sitä. Jäin siis omaan aiempaan vakityöhöni sitten. Vähän ajan päästä olivat yhteydessä, että tulisitko kokeilemaan sijaisuutta... niin varmistuisivat, kannattaisiko minut palkata myöhemmin vakiduuniin. Kun kysyin, että todellako irtisanoutuisin nykyisestä, ihan kivastakin työstäni, asuntovelallinen ja perheellinen ihminen, niin todettiin, että en sitten ollutkaan heidän olettamansa sitoutumisen tasolla! Joo en, eivätkä hekään.

Vierailija
13/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jo hakuprosessissa on kohdeltu huonosti, niin miten huonosti siellä työpaikalla sitten kohdellaan? 

Hakuprosessissa kohdeltiin huonosti, koska ei saanut hakemaansa paikkaa? :D lol.

Vierailija
14/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On ihan ymmärrettävää, että ei ole tullut valituksi nuorena ja kokemattomana, mutta vuosien päästä ja urallaan edenneenä voi olla ylivoimaisesti paras hakija.

Vierailija
15/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Kun en kelvannut aiemminkaan niin miksi nyt..

Koska et ehkä kelvannut siihen tehtävään, johon silloin hait, mutta jos nyt haet vähän toisenlaiseen, saatat olla juuri se, jota tällä kertaa etsitään.

Ainakin omalla alallani tyypillisesti on samassa firmassa tarjolla töitä hieman erilaisilla toimenkuvilla. Jos en ole yhteen päässyt, olen kyllä voinut hakea johonkin toiseen.

Vierailija
16/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut ja toisella kerralla pääsin ja olen roikkunut siinä paikassa nyt yli 20 vuotta.

Vierailija
17/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vielä ole huonosti kohtelua, jos ei tule valituksi. 

Se on, jos ei saa hakemukseensa mitään vastausta. Tai jos perustelut valitsematta jättämiseesi ovat ihan puuta heinää. Sellaisiin paikkoihin en hakisi uudelleen.

Vierailija
18/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä en. Kerran en päässyt edes haastatteluun, mutta muutaman kuukauden kuluttua avautui toinen paikka, minut kutsuttiin haastatteluun ja sain paikan. Toisella kertaa en saanut hakemaani paikkaa, mutta sain määräaikaisen paikan eri hommista. Siinä ekassa se hakemaani paikkaan valittu oli kyllä niin hyvä tyyppi, että oikea valinta oli. Hänellä oli paljon enemmän alan osaamista kuin vaadittiin. Ko. paikka meni sittemmin konkurssiin. Siinä jälkimmäisessä olisi vaihtoehto ollut olla työtön, ei kiitos. 

Työpaikkoihin on paljon hakijoita, jos joku toinen täyttää edellytykset paremmin, niin sitten täyttää. Seuraavaan paikkaan sitten se olisin minä. Tämä on nyt hypoteettista, sillä olen tyytyväinen nykyiseen työhöni enkä aio vaihtaa. 

Vierailija
19/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain te- toimistolta kehoituksen hakea paikkaa, josta lähdin koe- ajalla pois. En pärjännyt kyseisessä paikassa, koska työmäärä oli liian raskas ikääni nähden. Olen 59v. En jaksanut juosta palvelutalossa hiki hatussa, huonolla opastuksella ja vähäisellä kokemuksella. Nyt sain kehoituksen hakea samaan paikkaan. 😒

Vierailija
20/21 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vielä ole huonosti kohtelua, jos ei tule valituksi. 

Se on, jos ei saa hakemukseensa mitään vastausta. Tai jos perustelut valitsematta jättämiseesi ovat ihan puuta heinää. Sellaisiin paikkoihin en hakisi uudelleen.

Mielestäni asiatonta kohtelua on se, että vaaditaan hakuprosessissa hakijalta ihan kauheasti kaikkea, suosittelijan suosittelijaa, salmonella ja hiv testiä, matkustamista toiselle paikkakunnalle jne. Sitten lopulta ei edes kerrota, miksei tullut valituksi vaan saa pelkästään sen paskaisen massameilin jossa lukee "Kiitos mielenkiinnosta mutta.."