Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Barbiet, Cindyt, Daisyt, mitä muita nukkeja oli?

Vierailija
16.02.2015 |

Tuli tuosta mustekynällä sotkitusta Barbiwnukkeketjusta mieleen:

Mitä muita tällaisia aikuisen tai nuoren naisen mallisia nukkeja oli joskus muinoin kuin nämä Barbie/Skipper, Cindy, Daisy?

Mitä omistit?

Minulla oli ainakin länkkäri-Barbie jolla oli harmaa hevonen, sitten oli Daisy jolla oli dalmatiankoira, ja baletti-Cindy :D

Daisyt oli hieman Barbienukkeja pienempikokoisia ja Cindyillä oli isot päät.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muistoja! Omaa Barbie-aikaani oli 90-luku. Moni oma Barbie oli feikki, sisältä ontto. En muista mitkä olivat oikeita barbeja, mutta minulla oli ainakin raskaana oleva barbi, nivelistä taipuva jumppabarbi ja Ruotsista tuliaisina saatu, tuoksuva violettitukkainen barbie.

Yritän hakea kuvahaulla tuttuja malleja. Numero 37 linkitti rantabarbien, jota olen varmasti ihastellut kaupassa, kun se näyttää niin tutulta. Kaupassa muistan ihastelleeni myös sellaista riippumatolla loikoilevaa barbia. Se oli 90-luvun puoliväliä kenties, mutta sen jälkeen en enää saanut uusia nukkeja, kun äidin mukaan "lopettaisin kohta kuitenkin leikkimisen", kun olin jo yli 10 (tämä oli musertava tietoisku pienelle tytölle; en ollut vielä ajatellutkaan hylkääväni barbeja).

Joillakin kavereilla oli hienoja oheistavaroita barbeille, sohvaryhmiä, autoja tai matka-autoja. Ne olivat aivan huikeita.

Vierailija
22/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 41 lisää: Muistan vielä, miten pohjattoman upeaa oli saada joululahjaksi Barbie. Meillä siis uusia leluja ei saanut kuin jouluna. Ja miten niitä vaali aarteinaan.

Joissakin barbeissa oli aivan erityinen tuoksu: esimerkiksi raskaana olevan barbien vauvanukke tuoksui vuosikausia huumaavalta. Puhumattakaan uuden, paketista otetun Barbien sileän tukan tuoksusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli erilaisia Barbie-nukkeja, pari Petraa, Skipper, Ken ja baletti&ratsastaja Daisyt. Harmittaa nyt aikuisena, kun äiti antoi serkulleni nuket, kun kasvoin. Daisyt varsinkin.

Vierailija
24/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:24"]

nämä Daisyt oli Mary Quant-muotinukkeja, muistaisin että jollain tutulla oli joskus tommonen luistelijaDaisy. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d5/Dashing_Daisy_Ice_Queen_65703_in_original_box.jpg

[/quote]

Minulla oli blondi, brunetti ja punapää Daisy, siis kolme yhteensä. Daisyllä oli tosi hienoja vaatteita. Skipper minulla oli myös. Skipper oli blondi ja se taipui vyötäröstä ja myös sen ranteet ja nilkat sai taipumaan. Skipperillä oli myös hienoja vaatteita. Muistan ainakin kaksi kovamuovista hattua, ruskean ja valkoisen, ja kirkkaansinisen hiihtoasun ja sukset.

Barbeja minulla oli kaikenlaisia, 60-luvun puolivälistä ja 70-luvun alusta. Yhdellä mustatukkaisella barbilla oli hurjat kajalrajaukset silmissään. Peruukkibarbi oli itsessään kalju ja sille oli kolme peruukkia: yksi vaalea lyhyt kiharainen, yksi ruskea ja yksi punatukkainen peruukki. Yhdellä barbilla oli ns. oikeat ripset, eli jotain jouhta ilmeisesti. Ballerina-barbi oli 70-luvun puolelta ja sillä oli kruunu päässä ja pari balettipukua ja pehmytmuoviset, valkoiset balettitossut sillä oli jalassaan. Pakkauksessa tuli mukana muovinen teline, koska sen barbin jalat olivat varpaillaan balettiasennossa.

Nuo barbit (ja Daisyt ja Skipper) olivat minulle kaikkein tärkeimpiä lapsuuden lelujani, mutta minulla ei ole niitä enää. Nimittäin eräs sukulaiseni tuli 90-luvun alussa pyytämään äidiltäni, että tämän sukulaiseni aviomiehen sukulaisen lapset saisivat niistä itselleen leluja, koska "eihän X (siis minä) enää niitä tarvitse". Äitini antoi ne tämän sukulaiseni haltuun minulta mitään kysymättä, ja sille tielle ne hävisivät. En ole ikinä antanut anteeksi sitä äidilleni ja tuolle sukulaisnaiselleni. Kaikki nallet ja nukenvunut ja muut olisin voinut antaa, mutta en barbejani. On minulla yksi valokuva niistä tallella. Kokosin jouluna 1976 barbini kauniiksi asetelmaksi olohuoneen nojatuolin ja otin niistä valokuvan. Se muisto niistä jäi. Ne 60-luvun barbit saattaisivat olla hyvinkin arvokkaita nyt.

Vierailija
25/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Hammaslääkäri-barbie ja sillä oli Shelly potilaana. Sitten joku tavallinen barbie ja sitten sellainen pehmeä yö-barbie jolla oli pyjama.
Tykkäsin enemmän Shellyistä, niitä oli monta, joku enkeli ja wc-Shelly ainakin, ja sitten niitä Steffin pienempiä versioita. Ne oli halvempia kuin Shellyt.

Vierailija
26/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku balettitanssijanukke mutta se ei ollut tuo kuvan. Sillä taisi olla nauhat tossuissa, ja muistelen että kauniimpi pääkin olisi ollut. Toinen minkä muistan oli sellainen joku näitä daisyjä mitä lie, jolla oli sellainen paituli jossa oli jonkinlainen kasvoprintti.

Voi että harmittaa että nämä ovat aikojen saatossa hävinneet kun jätin kotiin ja annoin pikkusisaruksille.

Voisin ostaakin noita retromuotinukkeja, barbeistakin taitaa olla jotain uusintapainoksia ollut.

Muistan ensimmäisen barbienikin tosin, vanhempani eivät sellaista minulle varmasti olisi tuolloin ostaneet, mutta kaverin äiti toi minulle ulkomailta. Se oli jotenkin käsittämättömän hienoa, taipuvat jalat ja kaikki.

Vierailija
27/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia olivat minun Daisyni. Tuo punainen ja liila puku minulla oli, mutta ei sinistä. Ilmeisesti sain blondin Daisyni jokin muu puku päällään. http://www.jasellesdaisypassion.com/images/variants/angel-delight.jpg

20

Vierailija
29/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 15:20"]

Petra-nukkeja oli myös.

Barbiella oli kai kolme siskoa; Skipper, Stacy ja Shelly. Kavereina oli Teresa ja Midge.

[/quote]

Joo, mullakin oli noita Petra-nukkeja. Barbien kavereihin kuului myös Marina.

Vierailija
30/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 17:08"]

Onko muilla muuten ollut sellaisia hassuja "halpisbarbeja",ne oli jotain erilaista muovia ja taisivat olla vieläpä sisältä onttoja?

[/quote]

Tällaisia "marketti"nukkeja oli ainakin lapsuudenkaverilla! Muistan, että niissä oli sellainen läpikuultava, vähän persikansävyinen pinta, johon jäi lommoja jos painoi liian kovaa, ja niiden raajoissa ja vartalossa oli aina hirveän terävät saumat :D En muista oliko itsellä koskaan. Barbi ja Steffi mulla ainakin oli, olisiko ollut yksi tai kaksi Shellyäkin! En kuitenkaan hirveästi perustanut lapsena Barbin kokoisista nukeista, tykkäsin leikkiä niillä kymmensenttisillä Polly Pocketeilla. :)

Muistaakseni 90-luvun puolivälissä/loppua kohden oli myös jotain (olisiko ollut China-nimisiä?) noin peukalon mittaisia nukkeja, muistaako kukaan noihin 90-luvun lapsonen leikkineensä niillä?

Vierailija
31/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli persikka Barbie jolta kaverin pikkusisko rikkoi puvun. Sitten oli ultra hair Barbie ja joku 90 luvun neon vaatteisiin pukeutunut Barbie nyt ainakin.
Osa on vielä tallessa vanhempieni luona ja tyttäreni niillä siellä leikkii.
On kyllä aika kärsineitä jo.. Persikka Barbien hiuksetkin joskus leikkasin ja ne nousi ihan pystyyn:D

Vierailija
32/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin tolta sivulta se, jolla oli jakkupuku, kova hattu ja salkku, tekstinä kuvassa Day To Night Barbie 1985

http://www.nonsolokawaii.com/barbie-i-can-be/

Vierailija
33/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:47"]

Mulla oli ainakin tolta sivulta se, jolla oli jakkupuku, kova hattu ja salkku, tekstinä kuvassa Day To Night Barbie 1985

http://www.nonsolokawaii.com/barbie-i-can-be/

[/quote]

Mä olin kaverille kateellinen tuosta salkku Barbiesta. Sillä oli se ja mulla ei. =) Mulla oli tuo persikka Barbie, sydän Barbie (jolta leikkasin hiukset ja puoliksi pään pois ja ompelin uudet hiukset tilalle ;) )Sitten oli tuo Barbie millä hohti puku pimeässä. Oli paljon Barbeja..en kaikkia muista. Olisin halunnut Barbie auton ja talon mutta en saanut.

Vierailija
34/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:45"]

Tuli tuosta mustekynällä sotkitusta Barbiwnukkeketjusta mieleen:

Mitä muita tällaisia aikuisen tai nuoren naisen mallisia nukkeja oli joskus muinoin kuin nämä Barbie/Skipper, Cindy, Daisy?

Mitä omistit?

Minulla oli ainakin länkkäri-Barbie jolla oli harmaa hevonen, sitten oli Daisy jolla oli dalmatiankoira, ja baletti-Cindy :D

Daisyt oli hieman Barbienukkeja pienempikokoisia ja Cindyillä oli isot päät.

[/quote]

Muistaakseni toivoin ja sain joulupukilta sen vuoden hittibarbien: oli aerobic-Barbie(jolla oli lenkkarit ja "kunnon"jalat,vrt.normi-Barbien varpailla-kävely-jalat),ballerina-Barbie,uni-Barbie(jollain rätillä hinkattiin silmiä ja ne "sulkeutui".) Taisi olla joku muukin nukke,ehkä Cindy,tumma iho ja korkkiruuvikiharat(laitoin sille puuteria ja leikkasin tyylikkään polkkatukan kun kiharat meni sotkuun).

Vierailija
35/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla muuten ollut sellaisia hassuja "halpisbarbeja",ne oli jotain erilaista muovia ja taisivat olla vieläpä sisältä onttoja?Nimeä en muista,mutta ainoat miesnukkeni olivat sellaisia.Oli joku nukkehääpari,josta otin mustahiuksisen miesnuken esittämään prinssi Erikiä Pieni Merenneito leikkiin(Ariel nukke oli oikea Ariel,mutta sellainen lyhyempi kuin Barbiet ja jalatkin oli "normaali",ei korkokenkäjalat).Sitten oli joku tennistä pelaava halpisnukkeperhe,isä,äiti ja tytär.Ei ollut sellaista lelukaupan Barbie-taloa,äidin kanssa rakennettiin nukketalo kaappiin.Harmittaa vieläkin kun äiti antoi vanhat nukkeni ja niille tekemäni tavarat pois kysymättä minulta ensin :(

Vierailija
36/49 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nostalgisia muistoja noista 90-luvun Barbeista. Silloin mikään ei ollut parempaa kuin Barbie-leikit.

Vierailija
37/49 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 16:38"]

Minulla oli persikka Barbie jolta kaverin pikkusisko rikkoi puvun. Sitten oli ultra hair Barbie ja joku 90 luvun neon vaatteisiin pukeutunut Barbie nyt ainakin. Osa on vielä tallessa vanhempieni luona ja tyttäreni niillä siellä leikkii. On kyllä aika kärsineitä jo.. Persikka Barbien hiuksetkin joskus leikkasin ja ne nousi ihan pystyyn:D

[/quote]

Hei tuosta Persikka-Barbiesta tuli mieleen että siinä mainoksessa oli aikoinaan 80-luvun alkupuolella se Beverly Hills 90210:n "Valerie" eli Tiffani-Amber lapsena (eka kuva vasemmalla), ja hän sanoi että häntä harmitti kun joutui pidellä Ken-nukkea eikä saanut pidellä Barbieta, vaan se blondi tyttö sai Barbien :D

http://i.ytimg.com/vi/Ejk2lKP_3GI/maxresdefault.jpg

http://kidofthe80s.com/wp-content/uploads/2014/07/peaches-cream-barbie.jpg

Vierailija
38/49 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:55"]

Tällaisia "marketti"nukkeja oli ainakin lapsuudenkaverilla! Muistan, että niissä oli sellainen läpikuultava, vähän persikansävyinen pinta, johon jäi lommoja jos painoi liian kovaa, ja niiden raajoissa ja vartalossa oli aina hirveän terävät saumat :D

[/quote]

Minä sain joskus joltain kaverilta synttärilahjaksi tuollaisen, ne maksoi muutaman markan, oli halvoissa muovipakkauksissa ja niillä oli aika ankeat kiillottomat hiukset ja simppelit vaatteet, ja muistan kun sitä nukkea puki niin jos painoi liian kovaa niin rinta painui sisään :DDD

Vierailija
39/49 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:59"]

Minulla ei ollut leikeissä yhtään Ken-nukkea, joten fiksuna tyttönä leikkasi yhden Barbien hiukset poikatukaksi ja leikin, että se on mies :) Ei silloin miettinyt mitään sen ihmeempiä.

http://barbiehouse.webasyst.net/shop/products_pictures/DSCF9541_enl.JPG Tuollainen minulla oli, mutta koska olin laiska harjaamaan sen hiuksia, oli sillä lopulta aikamoinen rastaletti :D
http://www.barbievalues.com/barbieimages/20121128_61852183.jpg Tuollainen myös :>

90-luvun loppupuoli oli minun Barbie-leikkiaikaani.

[/quote]

"Hula hula Barbie, ja hiukset Hawajin, sai auringosta värinsäkin!" Mainoslaulu alkoi heti soimaan päässä, kun tuon näin. Siskolla taisi olla tuollainen pitkätukka-Barbie. Jaa hää-Ken, joka oli ehkä vähän tummahiuksisempi kuin mun seikkailija-Ken. Harmi, että siltä lähti jalka irti aika nopeasti.

Vierailija
40/49 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:55"]

Tällaisia "marketti"nukkeja oli ainakin lapsuudenkaverilla! Muistan, että niissä oli sellainen läpikuultava, vähän persikansävyinen pinta, johon jäi lommoja jos painoi liian kovaa, ja niiden raajoissa ja vartalossa oli aina hirveän terävät saumat :D

[/quote]

Minä sain joskus joltain kaverilta synttärilahjaksi tuollaisen, ne maksoi muutaman markan, oli halvoissa muovipakkauksissa ja niillä oli aika ankeat kiillottomat hiukset ja simppelit vaatteet, ja muistan kun sitä nukkea puki niin jos painoi liian kovaa niin rinta painui sisään :DDD
[/quote] 80-luvulla oli tuollainen Pia Maria - niminen halpisnukke :D . Mulla oli sellainen ja se näytti tyhmältä :D.

Barbieni oli hieno, se oli Rockstars - Barbie ja sillä oli kaverina Ken jolla oli pitkähkö vaalea tukka :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi