Mielestäsi hauska tai mieleen jäänyt lääkkeen nimi? Minusta Loratadiini. Se on kai joku antihistamiini
Kommentit (106)
Pervitiini.
Pervitiini auttaa jaxamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei lääke, mutta aurinkovoiteessa oli ainesosana homosalaatti.
Tuosta tulee mieleen joko sateenkaariväen trendiruoka tai papualainen ruokalaji.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti Perskindol.
Tulee mieleen persnahkaan hierottava selluliittivoide 🤣
Miksi mielen ongelmia hoidetaan lääkkeillä kuten Aurorix, Ixel, Optipar ja Tenox? Minusta ne kuulostavat pahoilta roboteilta, varsinkin noin yhdessä.
Eikö nimissä voisi olla pehmeyttä ja lempeyttä? Mallia vaikka wc-paperivalmistajilta, söpö eläinkään ei etiketissä haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Pentasa. Ihan vaan sen takia, että päässä alkaa soimaan aina mombasa, kun näen kyseisen paketin. Miten mulle ei tule nyt mieleen mitään muita (mainitsemattomia), vaikka oon apteekissa töissä. :D
Mulla on allergialääke nimeltä Telfast eli Belfast. Sitä ei enää voi lukea oikein.
Vierailija kirjoitti:
Bemetson- kortisonivoide. On amatsoneja, mutta minä olen pieni kutiseva bemetsoni.
Apua :'D Mäkin olen pieni kutiseva bemetsoni!
E-pilleri Mercilon. Kuulostaa ritarilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mielen ongelmia hoidetaan lääkkeillä kuten Aurorix, Ixel, Optipar ja Tenox? Minusta ne kuulostavat pahoilta roboteilta, varsinkin noin yhdessä.
Eikö nimissä voisi olla pehmeyttä ja lempeyttä? Mallia vaikka wc-paperivalmistajilta, söpö eläinkään ei etiketissä haittaisi.
Ihana ehdotus😇.
Nimenä voisi olla esim. Pumbulix.
"Tämä lääke tekee olonne pehmeäksi kuin pumpuli".
Rami prilli ralla, tuli talvi halla :) ramipril.
Radiomainoksessa jostakin allergialääkkeestä sanotaan että sen vaikuttava aine on silirimpsiini. Tai siltä tuo ainakin minusta kuulostaa, Irwinin Silirimpsis sileä tie-laulua mukaillen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vieläkin, mitä Perskindolin nimeäjän päässä liikkui- toimii varmasti muissa maissa, mutta Suomessa ehkä hämmentävin nimi kipugeelille ikinä.
Varmaan ovat ensin ajatelleet, että herranen, eihän tätä tällä nimellä voi Suomessa myydä! Mutta ehkä joku on miettinyt, että jääpä ainakin ihmisillä mieleen ja erottuu kilpailijoista. :D
Lopex lopettaa varpusparven lennon.
Ripulilääke Lopex.
Taiteilijanimi Jennifer Lopex on näillä puheilla varattu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Rivatril on muualla maailmassa nimeltään Rivatril ja Panadol on Panodil. Jostain syystä nämä on Suomen markkinoille tuotu muunnetuilla nimillä :D
Mitä eroa on Rivatrillillä ja Rivatrillillä? Vai pitikö toisen olla Rivotril?
Panodil-nimellä muuten myydään vain muissa Pohjoismaissa, suurimmassa osassa maailmaa se on Panadol kuten Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Listerine-suuvesi tuo mieleen listeriabakteerin...yök
Samoin minulle, ja olenkin tuota nimeä ihmetellyt.
Jos saa muutakin apteekista saatavaa kuin lääkkeitä mainita, niin minua on ihmetyttänyt Diasporal. Viittaako se diasporaan eli hajaannukseen? Magnesiumvalmiste se on, ja joillekin magnesium aiheuttaa ripulia, joten ehkä nimi on peräisin pyrähtävästä varpusparvesta sitten.
Voi apua kun nauroin tälle ketjulle. Kutiava bemetsoni, kuolaava Dalud-ritari ja syöpään bumtsibumia... Kiitos!
Asasantin, Debrakine, Bisoprolol, Amlodipin, Ketipinor, Venlafaxin, Oxynorm, Targinin.... mpnet lääkkeet kuulostavat ihan ravihevosten nimiltä.
Sativex lääkekannabis kuulostaa satiaislääkkeeltä 😆
Ihmettelen vieläkin, mitä Perskindolin nimeäjän päässä liikkui- toimii varmasti muissa maissa, mutta Suomessa ehkä hämmentävin nimi kipugeelille ikinä.
Minulla on useita lääkityksiä, ja todellakin kulkevat lempinimillä Venla jne., kuin ihmisistä puhuisi. "Unohdin taas sen samperin Venlan!" jne. Leikin aiemmin tänään ajatuksella, että millaisia nuo lääkkeet olisivat sarjakuvahahmoina. Venla ainakin voisi olla näennäisesti tasainen ja rauhallinen tyyppi, jolla on piilossa pesäpallomaila- siitä tulee heti, kun Venlan unohtaa yhdeltä päivältä. Jos Venlasta yrittää päästä eroon, pitää suunnilleen muuttaa pois maasta. :D (Lääke on tunnettu siitä, että aiheuttaa päässä sähköiskumaisia tuntemuksia jo tuntien aikana siitä, kun unohti ottaa päiväannoksensa, ja osa ihmisistä syö tätä loppuelämänsä vain siksi että vieroitus on lähes mahdotonta.)