Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi hauska tai mieleen jäänyt lääkkeen nimi? Minusta Loratadiini. Se on kai joku antihistamiini

Vierailija
23.11.2021 |

Muita?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vieläkin, mitä Perskindolin nimeäjän päässä liikkui- toimii varmasti muissa maissa, mutta Suomessa ehkä hämmentävin nimi kipugeelille ikinä.

Minulla on useita lääkityksiä, ja todellakin kulkevat lempinimillä Venla jne., kuin ihmisistä puhuisi. "Unohdin taas sen samperin Venlan!" jne. Leikin aiemmin tänään ajatuksella, että millaisia nuo lääkkeet olisivat sarjakuvahahmoina. Venla ainakin voisi olla näennäisesti tasainen ja rauhallinen tyyppi, jolla on piilossa pesäpallomaila- siitä tulee heti, kun Venlan unohtaa yhdeltä päivältä. Jos Venlasta yrittää päästä eroon, pitää suunnilleen muuttaa pois maasta. :D (Lääke on tunnettu siitä, että aiheuttaa päässä sähköiskumaisia tuntemuksia jo tuntien aikana siitä, kun unohti ottaa päiväannoksensa, ja osa ihmisistä syö tätä loppuelämänsä vain siksi että vieroitus on lähes mahdotonta.)

Vierailija
82/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervitiini.

Pervitiini auttaa jaxamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääke, mutta aurinkovoiteessa oli ainesosana homosalaatti.

Tuosta tulee mieleen joko sateenkaariväen trendiruoka tai papualainen ruokalaji.

Vierailija
84/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti Perskindol.

Tulee mieleen persnahkaan hierottava selluliittivoide 🤣

Vierailija
85/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mielen ongelmia hoidetaan lääkkeillä kuten Aurorix, Ixel, Optipar ja Tenox? Minusta ne kuulostavat pahoilta roboteilta, varsinkin noin yhdessä.

Eikö nimissä voisi olla pehmeyttä ja lempeyttä? Mallia vaikka wc-paperivalmistajilta, söpö eläinkään ei etiketissä haittaisi.

Vierailija
86/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentasa. Ihan vaan sen takia, että päässä alkaa soimaan aina mombasa, kun näen kyseisen paketin. Miten mulle ei tule nyt mieleen mitään muita (mainitsemattomia), vaikka oon apteekissa töissä. :D

Mulla on allergialääke nimeltä Telfast eli Belfast. Sitä ei enää voi lukea oikein.

Vierailija
87/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bemetson- kortisonivoide. On amatsoneja, mutta minä olen pieni kutiseva bemetsoni.

Apua :'D Mäkin olen pieni kutiseva bemetsoni!

Vierailija
88/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pilleri Mercilon. Kuulostaa ritarilta.

Vierailija
89/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mielen ongelmia hoidetaan lääkkeillä kuten Aurorix, Ixel, Optipar ja Tenox? Minusta ne kuulostavat pahoilta roboteilta, varsinkin noin yhdessä.

Eikö nimissä voisi olla pehmeyttä ja lempeyttä? Mallia vaikka wc-paperivalmistajilta, söpö eläinkään ei etiketissä haittaisi.

Ihana ehdotus😇.

Nimenä voisi olla esim. Pumbulix.

"Tämä lääke tekee olonne pehmeäksi kuin pumpuli".

Vierailija
90/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rami prilli ralla, tuli talvi halla :) ramipril.

Vierailija
91/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiomainoksessa jostakin allergialääkkeestä sanotaan että sen vaikuttava aine on silirimpsiini. Tai siltä tuo ainakin minusta kuulostaa, Irwinin Silirimpsis sileä tie-laulua mukaillen.

Vierailija
92/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vieläkin, mitä Perskindolin nimeäjän päässä liikkui- toimii varmasti muissa maissa, mutta Suomessa ehkä hämmentävin nimi kipugeelille ikinä.

Varmaan ovat ensin ajatelleet, että herranen, eihän tätä tällä nimellä voi Suomessa myydä! Mutta ehkä joku on miettinyt, että jääpä ainakin ihmisillä mieleen ja erottuu kilpailijoista. :D

Vierailija
93/106 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopex lopettaa varpusparven lennon.

Vierailija
94/106 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripulilääke Lopex.

Taiteilijanimi Jennifer Lopex on näillä puheilla varattu minulle.

Vierailija
95/106 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pilleri Yasmin.

Vierailija
96/106 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivatril on muualla maailmassa nimeltään Rivatril ja Panadol on Panodil. Jostain syystä nämä on Suomen markkinoille tuotu muunnetuilla nimillä :D

Mitä eroa on Rivatrillillä ja Rivatrillillä? Vai pitikö toisen olla Rivotril?

Panodil-nimellä muuten myydään vain muissa Pohjoismaissa, suurimmassa osassa maailmaa se on Panadol kuten Suomessakin.

Vierailija
97/106 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listerine-suuvesi tuo mieleen listeriabakteerin...yök

Samoin minulle, ja olenkin tuota nimeä ihmetellyt.

Jos saa muutakin apteekista saatavaa kuin lääkkeitä mainita, niin minua on ihmetyttänyt Diasporal. Viittaako se diasporaan eli hajaannukseen? Magnesiumvalmiste se on, ja joillekin magnesium aiheuttaa ripulia, joten ehkä nimi on peräisin pyrähtävästä varpusparvesta sitten.

Vierailija
98/106 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua kun nauroin tälle ketjulle. Kutiava bemetsoni, kuolaava Dalud-ritari ja syöpään bumtsibumia... Kiitos!

Vierailija
99/106 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asasantin, Debrakine, Bisoprolol, Amlodipin, Ketipinor, Venlafaxin, Oxynorm, Targinin.... mpnet lääkkeet kuulostavat ihan ravihevosten nimiltä.

Vierailija
100/106 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sativex lääkekannabis kuulostaa satiaislääkkeeltä 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi