Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskustellaan hetki perfektionismista mikä on teidän mielestänne perfektionisti?

Vierailija
23.11.2021 |

Onko perfektionismi sairaus?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perfektionisti on huumeiden käyttäjä, joka elää menneessä aikamuodossa.

Vierailija
2/12 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisiä, jotka ovat täydellisyydestä kaukana, mutta mielellään itseänsä perfektionisteiksi kutsuvat. Rasittavia pilkunnus..oita, besserwissereitä, toisten ihmisten mielen pahoittajia, ällöttävää porukkaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein perfektionisti testin ja itsessäni on sitä 100 aloin miettimään kahvikupposen äärellä että eeeei kai en minä voi olla perfektionisti mutta olen huomannut itsessäni sellaisia piirteitä mikä on aika huolestuttavaa. Se on niin ärsyttävää välillä.

Ap

Vierailija
4/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen.

Vierailija
5/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut perfektionisti. 

Vierailija
6/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sairaus eikä tarkoita sitä että ihminen tekee kaiken just eikä melkein ja ajallaan ja pilkulleen vaan sitä että asiat jäävät tekemättä koska pelko siitä ettei pysty täydellisyyteen valtaa ajatukset. Olen paranemaan päin oleva perfektionisti. Yritän joka päivä muistaa että tärkeintä on saada asiat tehtyä, ei se kuinka täydellisesti ne on suoritettu tai tehty. Vaikeaa on. Vauvapalstan luku auttaa. 

Vierailija
7/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa mitään valmiiksi koska aina pitää parantaa tai tehdä paremmin joku juttu

Vierailija
8/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perfektionismi sama asia kuin vaativa persoonallisuus?

Vierailija
9/12 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sairaus eikä tarkoita sitä että ihminen tekee kaiken just eikä melkein ja ajallaan ja pilkulleen vaan sitä että asiat jäävät tekemättä koska pelko siitä ettei pysty täydellisyyteen valtaa ajatukset. Olen paranemaan päin oleva perfektionisti. Yritän joka päivä muistaa että tärkeintä on saada asiat tehtyä, ei se kuinka täydellisesti ne on suoritettu tai tehty. Vaikeaa on. Vauvapalstan luku auttaa. 

Niin just. Esim. Opinnot viivästyy, kun tehtävien aloittaminen on mahdotonta ja tentteihin ei voi mennä, jos asia ei ole täydellisesti hallussa. Kotikin voi jäädä siivoomatta, jos ei ole aikaa tai jaksamista tehdä sitä täydellisesti. Mitään välimallia tekemisessä ei ole, esim. vaatteita ei voi viikata vähän sinnepäin ja työntää kaappeihin epämääräisiin pinoihin, mieluummin jättää pyykkikoriin viikkaamatta.

Vierailija
10/12 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jos en tee jotakin asiaa niin se jää päähän että on pakko tehdä se vaikka ei jaksaisi muuten se ressaa ja sitten moititaan jos ei ole tehnyt sitä. Sitten kun on tehnyt sen asian niin voi tyytyväisenä rentoutua kun tietää että ei tarvitse tehdä sitä enää. Yritän päästä tuosta tavasta eroon että ei maailma siihen lopu jos jättää jonkun asian huomiselle. Huomaa että ei pysty rentoutumaan jos se yksi asia pyörii koko päivän päässä että TEE SE... nyt.

Ap

Vierailija
11/12 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuli, mutta pitää vähän korjata ja lopputulos on täyttä pas..

Vierailija
12/12 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko pitäisi olla: "Keskustellaan hetki perfektionismista. Kuka on mielestänne perfektionisti?"