Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "Jos sä tahdot niin" -kappaletta sanotaan suurimmaksi rakkauslauluksi?

Vierailija
16.02.2015 |

Olen aina ihmetellyt tätä. Eihän se mikään rakkauslaulu ole. Ihana ja surullinen kappale, mutta ei todellakaan rakkauslaulu. Eikö ihmiset edes kuuntele sanoituksia saati mieti mitä ne tarkoittavat.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se sitten mielestäsi kertoo, jos ei rakkaudesta?

Vierailija
2/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipun ja Edelmanin versio pilasi biisin. Ajatuskin tuosta kaunissanaisesta kappaleesta saa minut nykyään vähän oksentamaan suuhuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta ihan hirveä kappale.

Vierailija
4/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se rakkauslaulu. Siinä toinen on valmis tekemään toisen puolesta kaikkensa. Se miksi sitä tituleerataan kaikkien aikojen rakkauslauluksi, johtuu luultavasti siitä, että se iskee melankolisesti ajatteleviin suomalaisiin. 

Vierailija
5/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hectorhan on itsekin sanonut että kyseessä EI ole onnellinen rakkauslaulu tai balladi. Mutta ihan oikeastiko ajattelet että typerät lampaat jaksavat laulujen sanoituksia kuunnella? Tai miettiä mitä ne tarkoittavat. Eivät todellakaan.

Viimeistään Samuli Edelmanin ja Jipun versio pilasi koko biisin sanoman. Nykyään se on vain "tosi IhQ" teinien ja wt-akkojen mielestä.

Vierailija
6/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Musta se on ihan hirveä laulu. Eikä sitä paitsi mun mielestä kerro rakkaudesta, jos on valmis muuttamaan itsessään ja elämässään kaiken toisen takia. Tokihan rakkauden ja yhteislämän takia joutuu tekemään kompromisseja ym. esim. muuttamaan eri paikkakunnalle tms. Mutta tuossa laulussa mua on aina häirinnyt se, että luvataan tehdä ihan mitä vain toisen mieliksi. Kun rakkaushan nimenomaan pitäisi olla sellaista, että kelpaa toiselle sellaisenaan, ilman ehtoja tai sitä, että yrittää olla jotai muuta kuin mitä on. Rakkauslaulu tuo ei ole.

Vierailija
7/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihana kappale.Lauloin sitä epävireisesti eilen illalla jauhelihaa paistaessani. enkä ole edes rakastunut eikä minua rakasteta silllä avioliittomme on huono.mutta kai haaveilen että voisi olla paremmin ja kadehdin niitä jotka oikeasti tuntevat kuin laulussa.

Vierailija
8/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo minusta yksipuolisesta rakkaudesta, pakkomielteestä, melankoliasta ja hulluudesta. Romanttisen rakkauden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
9/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 08:52"]Hectorhan on itsekin sanonut että kyseessä EI ole onnellinen rakkauslaulu tai balladi. Mutta ihan oikeastiko ajattelet että typerät lampaat jaksavat laulujen sanoituksia kuunnella? Tai miettiä mitä ne tarkoittavat. Eivät todellakaan.

Viimeistään Samuli Edelmanin ja Jipun versio pilasi koko biisin sanoman. Nykyään se on vain "tosi IhQ" teinien ja wt-akkojen mielestä.
[/quote]
Onko Hector sanonut että mistä se kertoo? Ei se mikään onnellinen laulu olekaan, mutta olen aina ajatellut että se kertoo rakkaudesta. Ei kaikki rakkaudesta kertova ole onnellista.

Vierailija
10/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakkauslaulun määritelmä ole se, että sen tulisi olla onnellinen. Rakkauslauluista riipaisevimmat ovat juuri niitä, joissa rakkaus on yksipuolista tai rakkauden kohde saavuttamattomissa.

Tuo laulu kyllä on rakkauslaulu.

Vierailija
11/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 08:52"]En minäkään ymmärrä. Musta se on ihan hirveä laulu. Eikä sitä paitsi mun mielestä kerro rakkaudesta, jos on valmis muuttamaan itsessään ja elämässään kaiken toisen takia. Tokihan rakkauden ja yhteislämän takia joutuu tekemään kompromisseja ym. esim. muuttamaan eri paikkakunnalle tms. Mutta tuossa laulussa mua on aina häirinnyt se, että luvataan tehdä ihan mitä vain toisen mieliksi. Kun rakkaushan nimenomaan pitäisi olla sellaista, että kelpaa toiselle sellaisenaan, ilman ehtoja tai sitä, että yrittää olla jotai muuta kuin mitä on. Rakkauslaulu tuo ei ole.
[/quote]

Pidän laulusta ja musiikista, mutta tuo sama häiritsee minua aina. Varsinkin kun joku puhuu kappaleesta ja toivoo, että tapaisi jonkun kenen kanssa voisi asiat olla noin. Järkyttävää!

Vierailija
12/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 08:51"]

Onhan se rakkauslaulu. Siinä toinen on valmis tekemään toisen puolesta kaikkensa. Se miksi sitä tituleerataan kaikkien aikojen rakkauslauluksi, johtuu luultavasti siitä, että se iskee melankolisesti ajatteleviin suomalaisiin. 

[/quote]

Missä on sanottu että tämä on kaikkien aikojen rakkauslaulu? En ole törmännyt missään tuollaiseen, ihmettelen myös miksi juuri tämä on parempi kuin muut, mutta se on kai mielipideasia...

Hectorin esittämänä ihan hyvä biisi, mutta se toinen versio onnistuu pilaamaan alkuperäisenkin kuuntelusta ilon.

Vierailija
13/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko Hector keksinyt tuon?

Vierailija
14/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkerien tunnusbiisi.

Vierailija
15/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 10:11"]

onko Hector keksinyt tuon?

[/quote]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jos_s%C3%A4_tahdot_niin

Vierailija
16/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 10:25"]

Stalkkerien tunnusbiisi.

[/quote]

Stalkkerien tunnusbiisi on Ikkunaprinsessa. Ja englanniksi Every Breath you take

Vierailija
17/17 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hectorin versiossa laulaa narsistin uhri, kaikki pitää antaa toisen hyväksi, takaisin ei saa mitään. Kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Minusta Edelmannin ja Jipun versio on tosi hyvä. Siinä on nuoren rakkauden huuma täydellisesti päällä. Surullinen olo, koska ei se huuma kestä iankaikkisesti. Jossain kohtaa huomaa, että ei helvetti, asun kaukana kavereista ja sukulaisista, olen kääntynyt jehovaksi, olen uhrannut kaikki unelmani, olen muuntanut itseni puolison eksän kaksoisolennoksi, olen suostunut mihin tahansa, jotta puoliso on tyytyväinen, vaikken itse olisikaan halunnut niitä asioita. Ihan vain sen takia, että "aikuinen" ihminen osaa tehdä kompromisseja, mutta onkin huumassa jäänyt huomaamatta, että se toinen ei ole tehnyt yhtään kompromissia minun hyväkseni.

En tajua, miksi joku haluaa tuon häälauluksensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi