Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuinen määräaikainen työntekijä

Vierailija
23.11.2021 |

On kyllä työn saanti tehty vaikeaksi. Monta hakemusta saa laittaa, ja siltikään ei tule valituksi. Todella turhauttavaa ja vi@tmaista. Alkaa tosissaan menemään hermo. Mitä järkeä enään edes hakea mihinkään? Olen määräaikaisessa työssä (ei ole enään paljoa jäljellä), ja olisi suotavaa joskus edes kerran elämässä saada pysyvämpi työ jotta voisi edes hetken suunnitella elämääkin pidemmälle, kuin tunti kerraallaan vai pitäisikö sanoa minutti minuutilta. Voi luoja ottaa hermoon. Ei voi pahemmin mitään suurempaa suunnitella, kuten vaikka muuttoa toiseen asuntoon, kun ei tiedä tulojen jatkumoa. Miten jotkut saa tuosta nuin vaan pysyviä töitä ja kaiken elämässä? Jotkut jopa hyppää työstä työhön, ei tapahdu minun elämässä, ei vaikka yrittäisi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tanssisin ilosta, jos saisin mun määräaikaisuudelle vuoden jatkon

Vierailija
2/7 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. En välitä ja stressaa enää työllistymisestä. Jos ei kerran työvoima kelpaa, elän minibudjetilla ja etsin onnea pienistä asioista. Ihan sama mitä muut ajattelee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaista sopimusta vielä pahempi on nollasopimus. Huheeijaakkaa! 

Vierailija
4/7 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/7 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas nautin ikuisesta määräaikaisuudesta, vaikka se tekeekin elämän suunnittelusta hankalampaa jossain määrin. Entistä useampi työpaikka on sellainen, että määräaikaisen loppuessa olen helpottunut, että työt kyseisessä paikassa loppuvat.

En tiedä. Raha ja jatkumo ovat muodostuneet aika merkityksettömiksi kun toisessa kupissa on se vaihtoehto että olisi huonossa työpaikassa mutta ei saisi muita töitä ja irtisanoutumisesta seuraisi karenssi.

Vierailija
6/7 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 v vakituisessa työsuhteessa. Sitten hommani ulkoistettiin ja työt loppui. Nyt 2 v olen tehnyt vain määräaikaisia pätkiä ja tämä on niin mun juttuni!! En halua enää ikinä vakityötä, tai nyt ei ainakaan tunnu siltä. Välillä olen ollut viikon pätkällä, pisimmillään 2 kuukauden pätkällä. Tällä hetkellä työtä tiedossa tammikuun loppuun. Taidanpa jopa täyttää työssoloehtonikin tuolloin, eli pääsen taas ansiosidonnaiselle päivärahalle. Tietenkään en saa rahaa niin paljon, kuin jos olisin koko ajan töissä. Mitä sitten. Tulen toimeen, en välitä materiasta ja ostelusta. 

Vierailija
7/7 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein oottaa innolla että määräaikainen loppuu sitten voisi elellä vaan nuukasti sossun rahoilla siihen saakka kun kyllästyy ja sit voisi ajaa vaikka rekan alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme