3 lasta, 3 eri isää. mulla ikää 23v.Mitä mieltä?
Plus olen yksinhuoltaja
Antakaa palaa, kaiken olen tainnut vuosien aikaan kuulla :)
Kommentit (78)
Ketä kiinnostaa? En ikinä ymmärtänyt näitä toisen elämää ja valintoja taivastelevia kanoja jotka silmät kiiluen tykkäävät keskenään kohista kuinka VASTUUTTOMIA ja LYHYTNÄKÖISIÄ kaikki, varsinkin nuoret seksuaalisesti aktiiviset naiset ovat. Ja itsellä on tietenkin vain niitä puhtoisia jauhoja pussissa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 14:10"]
Ketä kiinnostaa? En ikinä ymmärtänyt näitä toisen elämää ja valintoja taivastelevia kanoja jotka silmät kiiluen tykkäävät keskenään kohista kuinka VASTUUTTOMIA ja LYHYTNÄKÖISIÄ kaikki, varsinkin nuoret seksuaalisesti aktiiviset naiset ovat. Ja itsellä on tietenkin vain niitä puhtoisia jauhoja pussissa.
[/quote]
Minä kohisen siksi, että olen työni puolesta tekemisissä näiden seksuaalisesti aktiivisten naisten (tyttöjen?) kanssa enkä tosiaankaan pidä hyvänä esimerkkinä sitä, että tällainen ihminen kertoo elävänsä hyvää ja tasapainoista elämää. Se ei ole totta. Nämä nuoret naiset kyllä poikkeuksetta itse uskovat siihen ja ovat vakuuttuneita siitä, kuinka hyviä äitejä he ovatkaan ja miten tasapainoista elämää he elävätkään, mutta sekin kuuluu asiaan. Itse sitä viimeisenä tajuaa, mitä olisi pitänyt tehdä toisin
Ei tarvitse kuin hetken asettua ap:n 6-vuotiaan saappaisiin ja tajuaa varmasti, miten paljon ap on omilla toimillaan tältä lapselta vienyt. Jokainen äidin opiskeluvuosi, rakastuminen, seurustelusuhde ja uuteen isäpuoleen sopeutuminen ovat vieneet tältä lapselta palasen turvallista lapsuutta. Hän on joutunut vauvasta lähtien sopeutumaan aivan toisella tapaa kuin vaikkapa siinä tapauksessa, että isä olisi pysynyt koko ajan hänen elämässään mukana. Kun lapsen isä ei ole mukana kuvioissa, olisi ensiarvoisen tärkeää, että kaikki muut ihmissuhteet lapsen elämässä olisivat pysyviä ja tätähän ap ei ole millään tasolla varmistanut (kuolemaa nyt ei tietenkään pysty estämään mutta vain yhden kohdallahan kyse on tästä). Tämän lisäksi lapsi on joutunut siirtymään syrjään äidin opiskellessa, tapaillessa miehiä, rakastuessa (jokainen tietää, että alkuvaiheen huumassa rakastunut ihminen ei kykene antamaan kovin paljon muille ympärillä olevilleen) ja vieläpä tämä kokemus kahdesti. Jälleen on lapsen tarpeet siirretty syrjään, kun on kotiin muuttanut jo kahdesti uusi isäpuoli ja äiti hormonimyrskyissään ei ole ollut enää samalla tavalla lapsen tarpeille herkistynyt. Tuskin on tämä 6v nököttänyt äidin treffeillä joten opintojen, töiden ja treffien takia lapsi on ollut huomattavan paljon hoidossa.
Olen varma, että tämän 6-vuotiaan perusturvallisuus on järkkynyt. Ei siksi, että äitinsä on ollut teiniäiti eikä siksi että isänsä ei ole mukana hänen elämässään vaan siksi, että kokonaisuus on ollut liian rankka. Missään vaiheessa äitinsä ei ole tajunnut asettaa lapsensa tarpeet ykkösiksi, ja kun kukaan muukaan ei ole näin lapselle tehnyt, on lopputuloksena tämä.
Ap:ta ei varmaan auta se, että hänen tekemiään virheitä listataan, mutta hänhän itse teki tämän aloituksen joten en aio tuntea siitä huonoa omaatuntoa. Sen sijaan toivon jokaisen teinin, joka tätäkin aloitusta lukee vain todistaakseen että on sitä muutkin nuoret äidit pärjänneet, miettivän asiaa uudestaan ja vähän tarkemmin. Se, että kokee itsensä aikuiseksi, ei tarkoita, että on aikuinen eikä mikään ole surullisempaa kuin lapsi, jolla on liikaa vastuuta ja liikaa sitoumuksia.
Moi ap! Minulle on tulossa 3:mas lapsi ERI isälle ja en todellakaan ole katunut sitä. Menemme syksyllä naimisiin ja olemme jo vuosia asuneet saman katon alla. Vanhemmat lapseni eivät ole millään tavalla erilaisia tai muutenkaan "dramatisoituneet" vaikka eri isät ovatkin. NÄMÄ kirjoittajat, jotka yleensä haukkuvat meitä "kaavoista" poikkeamia ovat luultavammin lapsettomia, vanhan kansan ajattelijoita tai he yrittävät itse peittää suhteen tai ongelmien kautta tänne tekstiä, toivoen että heillä on kaikki hyvin. En ole ikinä kokenut olevani huono äiti tai puoliso ja olemme hyvissä väleissä lasten isien kanssa ihan lapsia ajatellen. En ymmärrä tätä ihmisten ajatusmaailmaa, sillä haukutaan aina jotain mitä toiset elämällään tekevät. Enää EI eletä 1900 lukua :) Ihanaa aikaa lapsillesi ja sinulle!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:28"]Moi ap! Minulle on tulossa 3:mas lapsi ERI isälle ja en todellakaan ole katunut sitä. Menemme syksyllä naimisiin ja olemme jo vuosia asuneet saman katon alla. Vanhemmat lapseni eivät ole millään tavalla erilaisia tai muutenkaan "dramatisoituneet" vaikka eri isät ovatkin. NÄMÄ kirjoittajat, jotka yleensä haukkuvat meitä "kaavoista" poikkeamia ovat luultavammin lapsettomia, vanhan kansan ajattelijoita tai he yrittävät itse peittää suhteen tai ongelmien kautta tänne tekstiä, toivoen että heillä on kaikki hyvin. En ole ikinä kokenut olevani huono äiti tai puoliso ja olemme hyvissä väleissä lasten isien kanssa ihan lapsia ajatellen. En ymmärrä tätä ihmisten ajatusmaailmaa, sillä haukutaan aina jotain mitä toiset elämällään tekevät. Enää EI eletä 1900 lukua :) Ihanaa aikaa lapsillesi ja sinulle!
[/quote]
Samaa mietin että entä jos nämä täydelliset perheet hajoavat?Ovatko he samaa mieltä parin vuoden päästä kun uusi mies tai vaimo kainalossa?Ei kukaan pysty arvaamaan mitä elämässä tapahtuu. Vaikka se oma kulti pettäs tai kuolisi siinä täydellisessä perheesä nytkin.Mutta tää oli vaa näkökulma.
Aika ällöö. Miks heti ekana pitää olla lapsia tekemässä?
Mun äidillä on myös 3 lasta, 3 eri miehen kanssa. Synnyin kun äiti oli 17v, siskoni syntyi äidin ollessa 20v ja veljeni äidin ollessa 28v. Äitini ja isäni erosivat synnyttyäni, isäni kuoli hetkeä myöhemmin. Siskoni isä lähti menemään, jättäen taakseen kaiken vanhan ja 4 biologista lastaan. Minun ollessa 5-vuotias äitini alkoi seurustelemaan veljeni isän kanssa ja 13 vuoden jälkeen isäpuoleni menehtyi tapaturmassa. Vaikka äidilläni on meidät 3 eri miesten kanssa, en koskaan ole ajatellut hänen olevan huono äiti. :)
Surullista!!! Toivottavasti lapset saavat tavata isovanhempiaankin.
Kun edellinen suhde päättyy niin samantien ei aloiteta uutta.
Olet täysin ajattelamaton ja ihan lapsi itsekin vielä.
Kuuntelin kampaajalla kun toine kampaaja kertoili omia asioitaan asikkaalle kuinka hän mm oli antanut lastensa huoltajuuden lapsen isälle ja kuinka hän etsi nyt uutta suhdetta jne jne, sitä myötähäpeeä kun joutui kuuntelemaan tämänkin pikkulikan vuodatusta.
Sterilisoi ittesi heti kun mahdollista, tuo on todella järkyttävän itsekästä suoltaa viattomia lapsia kun itse haluaa leikkiä parisuhdetta.
Ei se kokin palkka niin hääppönen oo, että sillä kolme lasta elättäis eikä ne elaritkaan, jos saat jotain apsilsiäkin vain noin 150 e sierainpari ja kaikki isukit ei oo ees kuvioissa,
Häpeäisin,jos mulla olis lapsia kolmelle eri miehelle! Jo kahdellekin häpeäisin!
Tsemppiä elämään, koita jaksaa, toivottavasti saat tukea. Olet sen verran nuori, että ekana tuli mieleen huono itsetunto, olet vietävissä, elämän hallinta hakusessa. Nyt olet saanut varmasti elämän kokemusta(kantapään kautta) joten hyödynnä se, älä tee samoja virheitä, koita oppia menneestä, ja älä jää rypemään häpeään, varmaan tuntuu että kaikki tuomitsevat, koita vahvistaa itsetuntoa, ja mieti mitä haluat elämältä, ja mitä sen eteen pitäisi tehdä. Taidat hakea miehiltä hyväksyntää, joten parempi olisi että tutustut itseesi paremmin ja koitat olla tapailematta ketään muutamaan vuoteen.
Tosi on että sinulla on 3 lasta 23 vuotiaana, ja eri isät kaikilla, mutta se ei tarkoita että sinua saisi kohdella huonosti, jos joku sanoo tylysti, koita nostaa itsesi sen yläpuolella, ja olla välittämättä, lähimmäisillesi voit sanoa, että et halua arvostelua.
Menneitä et voi muuttaa, joten mollaus ei auta. Tulevaisuuten voit vaikuttaa.
No. Tämän ketjun vastaajista monella näyttää olevan surkeita arvoja, sosiaaliset taidot aivan ala-arvoisia jne. Ap vaikuttaa hyvinkin reippaalta nuorelta naiselta joka koettaa kantaa ison vastuun. Siihen ei auta yhtään halveksunta. Vaikka ihminen näyttäisi kestävän tällaisen nettikiusaamisen, mitä moni harrastaa, se joka tapauksessa haavoittaa ja vie voimia. Ap;n lasten hyvinvointia ei ole mitään syytä epäillä. SEn sijaan kukaan lapsi ei ansaitse vanhemmakseen nettikiusaajaa. Eikä ihmistä joka halveksii toista ihmisitä. JOka ainoa aikuiseksi kasvanut, vastuullinen ihminen voi ymmärtää kuinka iso kakku ap:lla on käsissään ja toivoo hänelle kaikkea mahdollista hyvää. Täytyy olla todella paljon pielessä että alkaa lynkata ap:n kaltaisia ihmisiä. Elämä voi yllättää niin monin tavoin. Katkeruudella ei pitkälle pötkitä. Onneksi ap:lla ei sitä näytä olevankaan. Hävettää miten alas aikuiset ihmiset vajoavat.
Kannattaa antaa pillua kaikille. Näin on. Sitten voi joskus olla kaikkien kanssa kersa tai parikin. Pillu vaan jakoon, näin on. Lisää pillua vaan.
Olet keskellä elämäsi vaikeinta aikaa. Rankkaa varmasti on, mutta se kasvattaa sinusta varmasti hienon ja vahvan ihmisen. Jos suoriudut tehtävästä kunnialla.
Hienoimmat ihmiset on yleensä elämän rankasti koulimia ja sitä oppia nyt todentotta saat. Varmasti osaat ohjata lapsiasi oikeaan suuntaan, oman kokemuksen kautta. Lapsesi on varmaan aika pieniä vielä?
Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi. Elämä kantaa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:23"]Ihan normaali huora :) Eikö tuo lasten tapaamisten järjestely käy jo työlääksi, kun 3 isää? Ai niin, mutta eihän ne miehet taida lastesi elämässä olla millään tavalla.
[/quote]
Huora? Kokkihan ap. On?
TÄMÄ ON TAATUSTI TUNTEITA JA MIELIPITEITÄ HERÄTTÄVÄ AIHE ! HEDELMÄLLISYYS ON OLLUT SINUN SIUNAUKSESI EHKÄ JOPA KIROUS ! SÄÄLI VAAN ETTEI OLE PYSYVÄÄ KUMPPANIA LÖYTYNYT SINULLE KENESTÄKÄÄN NÄISTÄ EX-MIEHISTÄSI ! AJATTELEN ASIAA LÄHINNÄ LAPSIESI KANNALTA , NIIN SIIS MILLAISEN MALLIN HE KOTOAAN SAAVAT ! TOIVOTTAVASTI EIVÄT JOUTUISI TARHASSA TAI KOULUSSA PILKKAA KUULEMAAN MONISTA ISISTÄ TAI PERHEENSÄ RAKENTEESTA . ELÄMÄ ON JULMAA JA MONET IHMISET MYÖS . TOIVOTAAN KUITENKIN ETTÄ LAPSISTASI KASVAISI TASAPAINOISIA AIKUISIA JOSKUS VAIKKA VOI OLLA KIVINEN TIE EDESSÄ . VOI OLLA ÄIDILLÄ VAIKEAA SINKKU MARKKINOILLA " EI SIIS MILLÄÄN PAHALLA "
Tuohon raha asiaan vastaan että vaikka sossusta mitään en haekkaan niin kela on olemassa. Lapsili, elatusmaksut yms...
Ap
mun mielestä aika mielikuvitukseton provo
Vastuuton ja yksinkertainen ihminen, joka toimii itsekkäästi. Lapsi astunut aikuisen saappaisiin ilman valmiuksia siihen.