Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkä olet? Oletko mielestäsi lyhyt tai pitkä?

Vierailija
11.09.2006 |

Itse olen 162 cm ja omasta mielestäni aivan tavallisen pituinen. Joskus kummastuttaa, kun sanotaan " tosi lyhyeksi" .

Hesarin artikkelissa tänään mainitaan naisten lyhyysrajaksi 157 cm. Ei sekään minusta mikään huomattavan lyhyt ole.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kyllä lajittelen itseni pätkäksi, mutta eipä se ole minua koskaan haitannut. Olen jostain syystä aina tykännyt olla tämän pituinen. Ainoastaan joskus yläasteella / lukiossa otti päähän kun olin aina pituusjärjestysjonoissa ekana....

Vierailija
2/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lyhyt olen. Johtunee siitä että siskoni on lähes 180cm ja veljeni yli 190cm pitkä eli heidän joukossaan kasvaneena minä olen se pätkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole sen kummemmin ajatellut pituuttani. Joskus olen kyllä kuullut kommentteja pituudestani (tai lyhyydestäni) mutta mitään traumoja ei ole ollut. Enkä haluaisi olla muun pituinen, näin on hyvä.

Lisäisin vielä että käytän usein korkeita korkoja, mielestäni ne näyttävät paremmalta lyhyellä ihmisellä. Kenkäkin kun on pienempi.

Vierailija
4/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olen ihan keskimääräisen pituinen. Jostain kumman syystä minut aina kuvitellaan paljon pidemmäksi kuin olen, kun joskus tulee pituudesta puhe niin kavereiden kuin tuntemattomienkin kanssa (esim. lääkäri, neuvola) niin kukaan ei voi uskoa että olen vain 161 cm pitkä. Mistähän tämäkin johtuu?

Vierailija
5/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla pitempi enkä lyhempi. Hassua, en olekaan tullut ajatelleeksi että mun ulkoisessa olemuksessa on tämä asia, johon olen TÄYSIN TYYTYVÄINEN. Kiva kun hoksautit!

Vierailija
6/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 senttinen olen, en pidä itseäni pitkänä enkä lyhyenä, ihan keskimittainen kai olen.

Joku 161cm tuolla kirjoitti, että häntä luullaan pitkäksi, mulla sama juttu. Ihmiset on yllättyneitä, kun kuulevat pituuteni. Johtunee ruumiinrakenteesta, olen hoikka ja sellainen suora ja kapea pötkö, hyvin kapealanteinen. Luo ilmeisesti jotenkin pitkulaisen vaikutelman, kun taas jos olisin kovin muodokas, leveälanteinen jne.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin tuolta 161 senttiseltä, onko hänelläkin samantyyppinen ruumiinrakenne, kuin mulla?

Vierailija
7/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen normaali.

Vierailija
8/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin luullaan yleensä pidemmäksi kuin olen, mutta en todellakaan ole hoikka, vaan ylipainoinen. Eli pieni ja pyöreä, mutta monet luulevat useamman sentin pidemmäksi...

Vierailija:

165 senttinen olen, en pidä itseäni pitkänä enkä lyhyenä, ihan keskimittainen kai olen.

Joku 161cm tuolla kirjoitti, että häntä luullaan pitkäksi, mulla sama juttu. Ihmiset on yllättyneitä, kun kuulevat pituuteni. Johtunee ruumiinrakenteesta, olen hoikka ja sellainen suora ja kapea pötkö, hyvin kapealanteinen. Luo ilmeisesti jotenkin pitkulaisen vaikutelman, kun taas jos olisin kovin muodokas, leveälanteinen jne.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin tuolta 161 senttiseltä, onko hänelläkin samantyyppinen ruumiinrakenne, kuin mulla?

Vierailija
9/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni oikein mukavan pituisena. Hankalaa on vain se, että kaupoissa ei myydä sopivia vaatteita.

Onko jollain vinkkejä vaatekapoista tai -merkeistä Helsingissä? Pikku Naisia on lopettanut, Stockan Marks&Spencer on lopettanut, Selavi on lopettanut . Piccolo Donnassakin on vaatteita vain pienille ja siroille (koot 32-34, normaali pituus).

Painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen, mutta muodoiltani olen reitevä, lanteikas, pepukas, harteikas jne. aikuinen nainen. Jos joku siis tietää, mistä saa 36, jopa 38 kokoisia vaatteita lyhyelle naiselle, vinkit otetaan vastaan!

Vierailija
10/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alamittainen

Vierailija
11/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkähkö, en tosi pitkä, mutta usein miten pisin kaveri- ym. porukoissa.

Musta taas korkeakorkoiset kengät näyttävät pitkillä upeilta, näyttävän näköinen pitkä ja ryhdikäs nainen. Musta pitkien ei kannattaisi pitää matalakantaisia kenkiä vaan siksi, että on pitkä, vaan siksi, että tykkää niistä..

Vierailija
12/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyytyväinen olen muuten pituuteeni, mutta housuja olis kiva ostella ilman, ettei tarvii aina katsoa lyheinnyskelpoisia lahkeita.

Vierailija
13/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen keskipituinen, 165cm. Haluaisin olla 170cm.

Vierailija
14/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran satuin (taisi olla Hollannissa) kaupassa keskelle naisia, jotka kaikki olivat minua pidempiä.... oli aika ontto olo.

Vierailija
15/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monesti luullaan pidemmäksi, kuin mitä olen. Minua pidetään aina pidempänä kuin miestäni (180 cm) hän kun on hiukan tukevampi ja menettää pituuttaan näin leveyteen. :)

Ryhti yms tekijät saa myös näyttämään toisen pitkältä ja toisen pätkältä, vaikka senttejä olis pituussuunnassa sama.

Vierailija
16/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kärsinyt pituudestani, sillä olen mielestäni normaalin mittainen. Toisaalta voisin ihan mieluusti ottaa pituutta lisää sen kymmenenkin senttiä.

Vierailija
17/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän usein kannallisia kenkiä ja monet luulevat minua yli 170 senttiseksi.

Vierailija
18/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin itseni juuri toissa päivänä ulkomailla ollessani (ilman korkoja) lyhyeksi! Olipa uusi tunne : )

Vierailija
19/19 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole pituudella pilattu! ;) Joskus kun ei hyllylle ylety tai kun sadannen kerran sovittaa kaupassa 10cm liian pitkiä housuja, niin silloin käy mielessä että oispa pidempi, mutta oikeasti, ihan tyytyväinen olen! Sovin sopivasti mieheni kainaloon ;)