Olenkohan narsisti/piilonarsisti?
Koen, että en voi tuntea tunteita normaalisti vaan ne ovat pinnallisia ja menevät tavallaan yli, eli että olen tosi dramaattinen. Minulla on myös ilkeitä ajatuksia muista usein ja juoruilen muista heidän selän takana. En kuitenkaan ystävistäni, enkä läheisistäni tai sellaisista jotka ovat minulle tärkeitä. Sitten myös ilmeisesti manipuloin tiedostamattani muita. En siis tee sitä tarkoituksella tyylillä, esim. että ”aiheutanpa nyt riidan noiden välille kun sanon näin ja näin” vaan se tulee luonnostaan. En haluaisi kuitenkaan olla paha ihminen ja aina ruoskin itseäni henkisesti näistä pahoista ajatuksista tai muusta. En haluaisi olla paha, mutta pelkäänpä, että olen.
Kommentit (7)
En halua olla narsisti. Miten siitä pääsee pois? Ap
Kysy asiasta terapeutilta. Jos tiedostat ongelman ja tahdot parantua, olet oikealla tiellä.
Tsemppiä!
Minulla on myös tarve hyötyä jotenkin itsekin siitä, jos teen jotain hyvää. Esim. olen yhden ihmisen ystävä vähän vastentahtoisesti, koska hän osaa olla niin rasittava etten jaksaisi olla tekemisissä niin ajattelin kerran, että kun hän on kuitenkin niin antelias että tavallaan ansaitsenkin ne palkaksi ne mitä hän antaa mulle, koska olen hänen ystävänsä. Sen jälkeen mulle tuli kamala olo, että miten voin ajatella noin? En alunperin siis pyytänyt tältä ystävältä mitään vaan hän osteli mulle kaikkea valmiiksi mutta lopulta kun hän ei enää antanut pyytämättä mitään niin aloin pyytää niitä itse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kysy asiasta terapeutilta. Jos tiedostat ongelman ja tahdot parantua, olet oikealla tiellä.
Tsemppiä!
Tahdon parantua. Kiitos. Ap
Sopii hyvin epävakaaseen persoonallisuushäiriöön
Vai voiko epävakaa persoonallisuushäiriö olla tämmöistä? Minulla on se diagnoosi. Ap