Jos jokin yksityinen lääkäriasema on tehnyt minulle lääketieteellisiä toimenpiteitä, mutta en tiedä mikä, miten saan koskaan tietoja itselleni, kun ei lue kannassa?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Erittäin omituista, että sinulle tehdään toimenpiteitä, joista sinö et tiedä mitään.
Creepy.
Voi tapahtua ihan kenelle tahansa. -ap
Kysy niiltä yksityisiltä lääkäriasemilta. Jos et tiedä miltä, kysy kaikilta. Eiköhän sillä selviä.
Siis kelle vaan? eli mene polvikivun takia ja herään viikon päästä kotona ja mulla silarit ja turbohuulet?
Ainakin Aavalla oli ihan oma puhelinnumeronsa näille potilastiedoille. Varmasti muillakin on.
Onpa salaperäistä, jos et edes lääkärikeskusta muista?
Ei ole ikinä tapahtunut mulle.
Kadultako sinut siepattiin?
Ei ole laskua tallessa? Ei ne ilmaiseksi tee.
Heidän omasta sovelluksesta (äppi) tai netistä kirjautumalla?
Vierailija kirjoitti:
Siis kelle vaan? eli mene polvikivun takia ja herään viikon päästä kotona ja mulla silarit ja turbohuulet?
Ja vieläpä siten, että et edes tiedä, mihin paikkaan olet mennyt...
Mitäs jos onkin kyse jostain joka on paperilla, mutta oikeasti ei ole niin. Eli väärää tietoa levitelty jostain lääketieteellisistä toimenpiteistä, käynneistä tai lääkityksestä. Voi tietenkin tapahtua myös julkisella puolella. Ap kysyy muka minä muodossa, mutta kyllähän jokainen nyt tietää, missä on käynyt ja millä asioilla. Jos tiedot ei stemmaa siihen, mitä potilas itse tietää on vaihtoehdot seuraavat.
Potilaalle on tehty jotain hänen tietämättään jossain toimipaikassa, (jonkun toimenpiteen yhteydessä) jotain mitä ei ole kirjattu tai on kirjattu johonkin jotain, mitä potilas ei ole itse ikinä nähnyt, eli kaikki voi olla väärin toimipaikkaa ja toimenpidettä myöten tai jätetty jopa kirjaamatta.
Toinen vaihtoehto, on kirjattu jotain mitä ei ole edes tapahtunut tai ei ole totta, joku haamu käynti, diagnoosi, lääkitys.
Kaikenlainen tökeryys on aina mahdollista tahallisesti tai tahattomasti. Syitä esim. tahallisuudelle voi vain arvata.
Vierailija kirjoitti:
Kadultako sinut siepattiin?
Minut huumattiin, enkä tiedä, oliko paikalla ketään oikeasti terveydenhuollosta. -ap
Sellaisia tietoja, mitä ei lue kannassa on vähän vaikea saada potilaan omaan tietoonsa. Ja jos ei tiedä mitä on tehty ja missä on mahdotonta kysellä asioiden perään.
Ap:n kysymys ihan epätodellinen, kai nyt jokainen tietää, missä on käynyt ja millä asioilla, mutta pahimmassa tapauksessa se mitä on tehty ei välttämättä stemmaa sen kanssa mitä on kirjattu ja mitä piti tehdä, joten pahimmassa tapauksessa potilas ei välttämättä tiedä todellakaan mitä on tehty tai kirjattu.
Itse kyllä säilytän kaikki leikkausraportit eli jos jotain epäselvyyksiä ilmenisi tarkoittaisi se sitä, että jotain on jätetty kirjaamatta tai kirjattu väärin. Outoa olisi jos potilaan saamat kappaleet eroaisi siitä mitä on kannassa tai jonkun toimipaikan omissa tiedostoissa. Tietenkin, jos jotain on jätetty kirjaamatta, mistä sen tietää, ellei joku päivä löydy joku vieras esine vatsasta.
Tuo ei kai ongelma jos potilas itse tietää olleensa jossainpäin jossain toimenpiteessä. Sitten vaan paikkaa muistelemaan. Aika metkaa olisi, jos väitetään jossain tiedostoissa käyneen jossain toimenpiteessä tai vastaanotolla, missä ei ole käynyt tai jossain paikassa missä ei ole käynyt. Tai toimenpiteen kuvaus ei vastaa sitä mitä oli oikeasti. Ja mistä sitä osaa itse tällaista epäillä ellei osu jotkut oudot tiedostot silmiin tai joku mainitsee jotain outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadultako sinut siepattiin?Minut huumattiin, enkä tiedä, oliko paikalla ketään oikeasti terveydenhuollosta. -ap
Siis missä huumattiin. Tuskin noissa terveydenhuoltopaikoissa huumataan, muuten kun anestesiaan, tosin eihän potilas voi ikinä tietää mitä sitten tapahtuu. Voi luottaa vain siihen mitä on kirjattu.
Mutta miten tiedät että huumattiin? Eihän se mahdotonta ole, mutta siis muistat siis jotain ennen huumaamista ja missä tapahtui. Jännää.
Sanoisin että jotain on tapahtunut. Jotain ei tosiaankaan ihan asiallista, mutta onko se juuri niin mitä luulisi tai uskotellaan eri asia. Suuruusluokaltaan kuitenkin ihan hullua ja uskomatonta menoa olkoon asiat niin tai näin.
Ei ole kiva olla rikoksen kohde, kun tietää että jotain on tehty, mutta ei voi olla varma mitä ja miten. Ne pahimmatkin skenaariot voi hyvinkin olla totta, eikä perustu pelkästään uskotteluihin ne skenaariot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadultako sinut siepattiin?Minut huumattiin, enkä tiedä, oliko paikalla ketään oikeasti terveydenhuollosta. -ap
Siis missä huumattiin. Tuskin noissa terveydenhuoltopaikoissa huumataan, muuten kun anestesiaan, tosin eihän potilas voi ikinä tietää mitä sitten tapahtuu. Voi luottaa vain siihen mitä on kirjattu.
Mutta miten tiedät että huumattiin? Eihän se mahdotonta ole, mutta siis muistat siis jotain ennen huumaamista ja missä tapahtui. Jännää.
Näitä oli täällä pari vuotta sitten. Huumattiin ja jotain. No ihan yksityiskohtaisesti ajateltuna, baarihuumaukset joo uskottavia. Joku kotihuumaus aika mahdoton, mutta jos nyt olisi jostain syystä tuollaisen kohde, ei tietenkään mahdotonta. Ei ihan kaikkien toteutettavissa, mutta sopivat tyypit löytyy varmaan kaikenlaiseen sopivalla rahalla.
Aina voi uskotella, että on tehty jotain, mitä ei ole. Sekin on jo aika inhottava teko.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että jotain on tapahtunut. Jotain ei tosiaankaan ihan asiallista, mutta onko se juuri niin mitä luulisi tai uskotellaan eri asia. Suuruusluokaltaan kuitenkin ihan hullua ja uskomatonta menoa olkoon asiat niin tai näin.
Ei ole kiva olla rikoksen kohde, kun tietää että jotain on tehty, mutta ei voi olla varma mitä ja miten. Ne pahimmatkin skenaariot voi hyvinkin olla totta, eikä perustu pelkästään uskotteluihin ne skenaariot.
Tämä on vähän off topic enkä nyt ota kantaa näihin toimenpide, huumaus juttuihin, mutta itselläni nyt sattuu olemaan vähän ainutlaatuisia omakohtaisia kokemuksia eräästä vyyhdistä, jonka käänteet kerrottuna olisi aika epäuskottavia. Ei haittaa, niinhän ne ovatkin osa ja suurimmalle osalle on kerrottu vähän höpö löpöä. Silti moni asia on vain uskomatonta mutta totta ja varmoja, vaikka en kaikista yksityiskohdista voi olla sataprosenttisen varma. Ja omat muistot ei valehtele. Pitkältä ajan jaksolta, monesta eri paikkaa, tietty kaava, tietyt tapahtumat ja ihmiset, palaset loksahtelee paikoilleen.
Mun mielestä ap on oikeassa (rivien välistä luettuna), eli myös yksityiset lääkäriasemat pitäisi määrätä kirjaamaan tiedot oma kantaan.
Psykoosit tulilla, mutta... sinulla on oikeus saada itseäsi koskevat potilasasiakirjamerkinnät. Ei tarvitse kuin tehdä pyyntö kirjallisena (vaikkapa niin että kaikkia lääketieteen erikoisaloja koskevat) niin saat ne lähetettynä kotiosoitteeseen. Toki täytyy tietää mistä hoitolaitoksesta ja päivämäärä mistä alkaen pyytää. Sitenhän se selviää. Laki velvoittaa tekemään merkinnät.
Mutta sen verran tiedoksi, että esim. tietyt puoskarihoitolaitokset (tällä tarkoitan nyt esim. eräitä kosmeettisia/plastiikkakirurgisia hoitoja tekeviä firmoja) eivät välttämättä tee merkintöjä hoidosta lain vaatimalla tavalla, jotkut tekevät vajavaisina jotkut eivät ollenkaan. Siinä on sitten potilaan kiva selvitellä mitä on tehty, ja millä tavalla...
Hae nyt ainakin hoitoa tuohon psykoosiisi.
Erittäin omituista, että sinulle tehdään toimenpiteitä, joista sinö et tiedä mitään.
Creepy.