Minulla on postia joka päätyi vanhaan osoitteeseen ja uusi asukas ei suostu antamaan niitä ellen maksa
Sanoo että antaa postin minulle vain jos maksan hänelle sata euroa ja hän pitää postia panttina siihen asti kunnes saa rahat. Saako näin tehdä?
Kommentit (28)
Rikosilmoitus poliisille auttaa tuommoisessa tillanteessa.
Ei saa. Posti joka tulee vanhaan osoitteeseen pitää palauttaa postiin. Tekisin rikosilmoituksen kiristyksestä.
En tiedä. Itse jos saan väärään osoitteeseen tullutta postia niin tutkin ensin että onko niissä mitään arvokasta ja heitä sen jälkeen roskikseen koska eivät ole minun.
Kysy poliisilta ohje miten toimia ja pyydä vastaus kirjallisesti
Välitä vastaus sille joka pitää postiasi, luulisi sen jo riittävän
Jos ei, toimi poliisin ohjeen mukaan
sano sille että harrastat metsästystä ja että hirvikiväärin kuti menee ovenkin läpi!
Uskotteko oikeasti että poliisilla on resursseja alkaa selvittää tuollaista pikkuasiaa? Rikosilmoituksen voi toki tehdä. Se on järkyttävä määrä rikoksia mitä poliisi ei kerkeä tutkimaan ollenkaan.
Ap:n aiemmin palstalla tekemien postausten takia ei ole syytä uskoa tähänkään. Kyseessä on todennäköisesti jonkin trollin tekemä provo sillä mitään tällaistakin ei voi tapahtua oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
sano sille että harrastat metsästystä ja että hirvikiväärin kuti menee ovenkin läpi!
No ainakin sitten poliisikin kerkeää paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko oikeasti että poliisilla on resursseja alkaa selvittää tuollaista pikkuasiaa? Rikosilmoituksen voi toki tehdä. Se on järkyttävä määrä rikoksia mitä poliisi ei kerkeä tutkimaan ollenkaan.
Ei tuo ole pikkuasia, ihan varmasti rikosilmoitus noilla tiedoin etenee nopeasti.
Rikosilmoitus ap:sta joka syyttää Postia väärin perustein ja esittää tästäkin valheellisen lausunnon josta on haittaa Postin toiminnalle.
Tee jo se rikosilmoitus, ota kaikki viestittelynne talteen ja liitä ilmoitukseen.
Älä enää neuvottele tuon pölvästin kanssa. Mutta älä myöskään provosoi häntä, ettei tuhoa postia. En tiedä kannattaako jopa pitää neuvotteluikkunaa vähän niin kuin auki, että tuo tollo luulee saavansa ne rahat?
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus ap:sta joka syyttää Postia väärin perustein ja esittää tästäkin valheellisen lausunnon josta on haittaa Postin toiminnalle.
Eihän Postia ole kukaan syyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole pikkuasia, ihan varmasti rikosilmoitus noilla tiedoin etenee nopeasti.
Eihän tuossa tosiaan ole valtava tutkintataakka, kun tekijä on tiedossa ja aapee varmaan lyö viestit todisteeksi nenän eteen.
Sen kun vaan käsittelee asian (tarkistaa muutamia juttuja), ja eteenpäin.
Ymmärrän täysin, että mun polkupyöräni varastamista ei saatu selvitetyksi. Pystyin kertomaan, että tähän mä sen jätin ja lukossa se oli. Ei kameroita, ei mitään.
Jahas, et ole sitten tehnyt muuttoilmoitusta myös maistraattiin tai maksanut postille uudelleenlähetyksestä?
Paketit ja niiden hakupaperit jaetaan aina sinne minne on osoite, niitä ei ollenkaan uudelleenlähetä, ellei itse ohjaa sitä pakettia johonkin automaattiin omapostissa.
Kaiken provo paskan tämäkin palsta nielee.
Suoraan se rikosilmoitus ei mitään vekutusta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Itse jos saan väärään osoitteeseen tullutta postia niin tutkin ensin että onko niissä mitään arvokasta ja heitä sen jälkeen roskikseen koska eivät ole minun.
Sinulle osoitettua arvokasta postia tulee minulle. Tutkin sen ja heitän roskiin.
Miltä tuntuisi omalla kohdalla saada vaikka maksuhäiriömerkintä sen vuoksi, että en ole palauttanut sinulle kuuluvaa postia, etkä ole kyennyt hoitamaan velvoitteitasi ajallaan?
Ei tietenkään. Kerro tekeväsi rikosilmoitus ja tarvittaessa tee.