Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opparin tekstimäärä

Vierailija
22.11.2021 |

Teen opparia ja sivuja tulee reilusti. Minulla on opparissa monta isoa aihetta, joista jokaisesta saisi ihan oman työnsä. Ne kuitenkin kuuluvat tähän työhöni. Olen jokaisesta aiheesta pyrkinyt ottamaan oleellisimmat ja keskeisimmät asiat käsiteltäväksi, joka on johtanut siihen, että sivuja tulee tietopohjaan reilusti. En kehtaa vielä supistaa ja tiivistää koska en ole saanut työstä vielä mitään palautetta, sitä pitäisi saada seuraavassa seminaarissa, jossa esittelen työni.
Kannattaako tästä nyt stressata jos tekstiä on? Ei kai siitä ajatella, että yritän nyt jotenkin kompensoida tai yrittää liikaa? Vielä ei kehtaisi alkaa tiivistämään, koska tuntuu, että jotain oleellista jäisi pois. Olen yrittänyt jättää turhan lässytyksen pois ja tehdä selkeitä ja tiiviitä lauseita jo itsessään. Auttakaa hädässä olevaa! Olen ihan kujalla muutenkin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata, sitten jos ohjaaja kommentoi että on liikaa sivuja niin katsot asiaa.

Vierailija
2/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se määrä vaan laatu. Yksi hyvin tehty aihe on parempi kuin monta juosten kustua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on monta isoa aihetta, totta kai sitten on paljon tekstiäkin, eikö? 

Toivottavasti olet edes ohjaajan kanssa keskustellut työn rajauksen, etkä vain haalinut vimmaisena liian ison aiheen.

Vierailija
4/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on, jos tekstiä on alussa paljon, älä siitä kanna huolta. Kannattaisi kuitenkin pohtia aiheen rajausta, koska itsekin sanot "monta isoa aihetta, joista jokaisesta saisi oman työnsä".  Ole avoin sille, jos ohjaaja pyytää sinua valitsemaan niistä vain yhden tai kaksi. On normaalia, että opiskelijasta tuntuu, että ne kaikki pitää ottaa mukaan, mutta ns. fiksummat ymmärtävät, ettei niin (välttämättä) ole. 

Vierailija
5/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian myöhäistä järkeistää rajausta. Kysy ohjaajalta neuvoja. Sitä varten se on.

Vierailija
6/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo monta isoa aihetta kuulostaa kyllä vähän huolestuttavalta. Rajaus on tärkeää, jotta pystyt perehtymään aiheeseen vähän syvällisemmin, eikä vaan pintaa raapaisten.

Vierailija
7/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja, ohjaajastani ei ole hyötyä, joten häneen en valitettavasti voi tukeutua. Itse asiassa hän on vain hidastanut työni tekoa. Tavallaan olen yksinäni. Teen siis eräänlaista tuotetta, kuvitellaan, että se on esimerkiksi uuni. Minun pitää suunnitella siihen x määrä asioita, jotta se on uuni. Sen pitää lämmittää, siinä pitää olla valo jne. Minulla on suunniteltavana tuote, jossa on sama periaate. Eli rajausta ei tavallaan voi tehdä, voi vain miettiä miten paljon noista aiheista kirjoittaa. Hirveä stressi, ehkä odotan mitä palautetta saan, sitä tulee onneksi antamaan toinenkin opettaja kun oma ohjaajani on osoittautunut kyvyttömäksi antaa mitään neuvoja tai apua. 

Ap

Vierailija
8/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tarkennuksesi jälkeen (kommentti nr. 7) sanoisin, että olet varmaan tekemässä ihan oikein. Kirjoita vaan rauhassa kaikki mitä tulee mieleen tässä vaiheessa. 

Tsemppiä!

(4)

Vierailija
9/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon tarkennuksesi jälkeen (kommentti nr. 7) sanoisin, että olet varmaan tekemässä ihan oikein. Kirjoita vaan rauhassa kaikki mitä tulee mieleen tässä vaiheessa. 

Tsemppiä!

(4)

Kiitos! Teen näin ja katson mitä tapahtuu :)

Vierailija
10/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittaja, ohjaajastani ei ole hyötyä, joten häneen en valitettavasti voi tukeutua. Itse asiassa hän on vain hidastanut työni tekoa. Tavallaan olen yksinäni. Teen siis eräänlaista tuotetta, kuvitellaan, että se on esimerkiksi uuni. Minun pitää suunnitella siihen x määrä asioita, jotta se on uuni. Sen pitää lämmittää, siinä pitää olla valo jne. Minulla on suunniteltavana tuote, jossa on sama periaate. Eli rajausta ei tavallaan voi tehdä, voi vain miettiä miten paljon noista aiheista kirjoittaa. Hirveä stressi, ehkä odotan mitä palautetta saan, sitä tulee onneksi antamaan toinenkin opettaja kun oma ohjaajani on osoittautunut kyvyttömäksi antaa mitään neuvoja tai apua. 

Ap

Jos todella on noin niin käytä oikeuttasi vaihtaa ohjaajaa.

Vierailija
11/11 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos todella on noin niin käytä oikeuttasi vaihtaa ohjaajaa.

Ei meillä voi kai vaihtaa ohjaajaa, ne nimitetään opiskelijoille ja nyt työ jo loppusuoralla. On vaan tehnyt työskentelystä todella vaikeaa tämä ohjaaja D:

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan