Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä rytmihäiriöt tuntuu?

Vierailija
22.11.2021 |

Mulla on alkanut olemaan etenkin iltaisin sellaista, että tuntuu sekunnin ajan tukahduttava tunne rinnassa ja ihan kuin sydän jättäisi lyönnin välistä. Oon miettinyt pitäisikö vaan mennä lääkäriin.
Olen herkkä ja kova stressaan, mutta ennen ei ole ollut tämmöistä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, piikki tekee tuhoaan. Varoitus alan suurimmassa tiedejulkaisussa.

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.144.suppl_1.10712

Vierailija
2/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, piikki tekee tuhoaan. Varoitus alan suurimmassa tiedejulkaisussa.

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.144.suppl_1.10712

Saisko suomeksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vatsa kunnossa? Mulla on gastriitti ja kun ylämaha tuntuu turvonneelta, se painaa sydäntäkin niin että se tuntuu välillä lyövän kovan lyönnin. On tutkittu, itse sydämessä ei ole vikaa.

Vierailija
4/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa harmittomilta lisälyönneitä mutta kannattaa käydä kuitenkin lekurissa niin ei tarvi aprikoida asiaa.

Vierailija
5/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vatsa kunnossa? Mulla on gastriitti ja kun ylämaha tuntuu turvonneelta, se painaa sydäntäkin niin että se tuntuu välillä lyövän kovan lyönnin. On tutkittu, itse sydämessä ei ole vikaa.

Joo mulla on refluksioireita ollut jo 7 vuotta. Kävin niiden takia lääkärissä muutama vuosi sitten ja silloin katottiin myös ekg ja se oli normaali. -ap

Vierailija
6/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta älykello.

Vierailija
7/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valittelin näitä lääkärille kun tuntui, että jää lyönti välistä. On kuulemma ihan normaalia ja hän selitti, että lyönti itseasiassa ei jää välistä vaan sydän lyö yhden lyönnin nopeammin, joten tuntuu siltä kuin jäisi lyönti pois.

No mun sydän ultrattiin kuitenkin ja oli joku holter-mittari kiinni vrk:n. Kaikki oli kunnossa.

Vierailija
8/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla teki näin, jätti lyömästä ja sen jälkeen alkoi lyömään tosi tiheään,

aivan kuin ois jotenkin alkanut hyppimään. Kesti useita minuutteja ja tuntui tosi

kamalalta, ei kipeältä, vaan pelottavalta.

Ei varmaan liity itse asiaan, mutta sen jälkeen minulla esim kävelyn aikana turposivat

käsien etuosat (ei kämmenet) ja minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.

Sain lääkkeet Ja rytmihäiriöt loppuivat siihen.

Mutta voi olla sydänperäinen toimintahäiriökin .

Jos julistus usein, niin lääkäriin.

Vierailija
9/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksia :) Ja nykyäänhän kaikki johtuu koronapiikistä, ei oikein jaksaisi näitä juttuja... -ap

Vierailija
10/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli elämäni ekat, ilmeisesti rytmihäiriöt, 1,5 kk sitten. Kolme päivää ekan koronapiikin jälkeen, vaikket sitä halunnutkaan kuulla, sorry.

Kesti 3-5 sekuntia, ei kipeitä, mutta sydän jotenkin värisi/muljui epärytmissä ja tuntuvasti rinnassa, kun makasin illalla sängyssä, ja tulivat vasemmalle kyljelle kääntyessäni.

Ei oo tullut sen jälkeen uudestaan, ainakaan vielä. En ole vielä ottanut tokaa rokotetta, enkä tiedä uskallanko ottaakaan...?

Vierailija
11/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli elämäni ekat, ilmeisesti rytmihäiriöt, 1,5 kk sitten. Kolme päivää ekan koronapiikin jälkeen, vaikket sitä halunnutkaan kuulla, sorry.

Kesti 3-5 sekuntia, ei kipeitä, mutta sydän jotenkin värisi/muljui epärytmissä ja tuntuvasti rinnassa, kun makasin illalla sängyssä, ja tulivat vasemmalle kyljelle kääntyessäni.

Ei oo tullut sen jälkeen uudestaan, ainakaan vielä. En ole vielä ottanut tokaa rokotetta, enkä tiedä uskallanko ottaakaan...?

Mä olen kyllä ottanut huomioon tän mahdollisuuden. Mutta olen ottanut rokotteet jo monta kuukautta sitten, koska olen riskiryhmässä ja nämä oireet alkoi vasta viikko tai pari sitten. Toki kai on mahdollista, että ne oireet ei heti ala. -ap

Vierailija
12/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ihmisillä tulee näitä ns lisälyöntejä paljonkin, esim. stressi huonosti nukuttu yö voi aiheuttaa niitä. Ovat vaarattomia, mutta joskus ikävän tuntuisia, kun tuntuu, että sydän hetken nuljuaa tai lepattaa.

Jos niitä alkaa olla paljon huoleksi astu, niin hakeudu lääkäriin. Lääkäri voi tehdä lähetteen holterointiin, niin saadaan selvitettyä rytmihäiriöiden laatu ja esiintymistiheys.

Vierailija
13/13 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisälyönti (joka siis aiheuttaa ikään kuin sen että seuraava lyönti jää välistä) tuntuu minulla samalta kuin se Linnanmäen Sateenkaari-laite. :D Ihan kuin putoaisi nopeasti korkealta. Ei olisi ikinä voinut kuvitella että yksi pieni biittihäiriö voi tuntua niin kummalliselta ennen kuin sen itse koki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän