hauskimmalla tavalla lausutut sanat?
Mitä hauskoja lausumistapoja olet kuullut? Tämä voi olla oikeinkin lausuttu, mutta muistan kun Nordean paikallispankin pomo lausui kerran "Meillä täällä nuurdeassa" :D
Kommentit (25)
No on se "nuurdeakin" höpsö, ainakin täällä Keski-Suomessa. Myös "es-kortti" ja "es-pankki" kuulostavat hienostelulta meikäläisen korvaan.
Itseäni aina hymyilyttää "hoppu halli", käytän sitä itsekin.
Etelä-Suomessa baarimikko räjähti nauramaan (hyväntahtoisesti) kun junantuoma pohjoisen tyttö tilasi sanoilla "yks kalija" olutta. Tuli muuten puskista ääntämys itsellenikin, olin jo muutaman vuoden asunut täällä päin, ja luulin murteeni jääneen pois. :D
Nyt jollain kanavalla mainostettiin leffaa Hall pass. Juontaja lausui Häl pääs. Noloa.
Tänään Tuurissa joku muija lausui Mariskoolin amerikkalaisittain Märisköl!
Äitini käyttää ruoanvalmistuksessa "mezenaa" eli Maizenaa, mutta lausuu sen jotenkin ranskalaisittain ja vielä hienolla soinnillisella ässällä :)
Kaverini sanoo Morticia Addams, että Mortiizzia Ädäms ja se z painotettuna silleen MortiiZZia. Joka kerta korjaan, että se ei ole italialainen.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:27"]Nyt jollain kanavalla mainostettiin leffaa Hall pass. Juontaja lausui Häl pääs. Noloa.
[/quote]
Mä myös kiinnitin tuohon huomiota. Siis eikö tuota voisi opetella etukäteen tai siis, jos pitää sanoa enkuksi, niin katsoisi/kuuntelisi jostain oikean sanonnan. Se oli Sub tv:n leffa.
Nuurdea, riissi ja ansuuvis. Majonneessi. Suuda.
Kaverini ottaa aina imurimen(imurin)esiin,kun pitää imuroida.Kaverini äidinkieli on ruotsi,joten taivutukset ei aina ihan osu kohdilleen.
Naapurin vanhempi rouva käy taas käy kity-marketissa ostoksilla.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 01:30"]
Pulled porkki
[/quote]
Olisiko "vedetty sika" sitten parempi tapa lausua sama asia?
Lidl suomenkielisissä mainoksissaan "Liiteli"
Minä ostan tuolle meidän Saduulle lahjan. Työkaveri vaimostaan jonka nimi Satu. :D Kuka sanoo vaimostaan meidän ja Saduulle?
Viitosen vastausta voisi vielä jatkaa: kolohvi kilipailut.
Piti kirjoittaa nuurdiassa! Ap :D