Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa väittely: Onko pakko näyttää vilkkua, jos

Vierailija
13.02.2015 |

ryhmittyy risteyksessä sellaiselle kaistalle, josta ei voi muuta kuin kääntyä?

Voi näyttää ja on varmaan hyväkin näyttää, mutta entä onko pakko näyttää?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:23"]

Laittaisitko esim. tässä vilkun päälle?

[/quote]

en käyttäisi,  tässä ei kenellekään voi millään tavalla jäädä epäselväksi mistä tulen ja mihin suuntaan menen vaikka olisi kuinka vieras alue.

Vierailija
22/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:23"]Laittaisitko esim. tässä vilkun päälle? [/quote] eikö tossakin jo vilkuteta aikaisemmin jo? Jos ei nii turha tuossa kohtaa enää on vilkuttaa...

[/quote]

Rampilta tullessa ei, muuten kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:23"]Laittaisitko esim. tässä vilkun päälle?
[/quote]

Vähän eri tilanne mitä aloituksessa haettiin

Vierailija
24/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:23"]

Laittaisitko esim. tässä vilkun päälle?

[/quote]

Jos minä olen tuo kuljettaja tuossa enkä näytä vilkkua, ja jos joku ei silti tiedä mihin suuntaan olen kääntymässä niin kannattaa laittaa se ajokortti takanreunalle koristeeksi :-D.

Vierailija
25/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:24"]

PAKOSTA en tiedä, koska kääntyminen on ilmoitettu jo ryhmittymällä. 

[/quote]

Kääntymisaie ilmoitetaan vilkulla; ei ryhmittymällä. Ryhmittyminen toki kuuluu tehdä, mutta ei se ilmoita sinun aiettasi muille kuin omalle navallesi.

Vierailija
26/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen rutiini on näyttää aina vilkkua silloin kun kääntyy risteävän liikenteen kaistojen yli. Sitä varten se vilkku autoon on asennettu.

Vierailija
27/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vilkutettava. Lain mukaan vilkkua on käytettävä kääntyessä.

Vierailija
28/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan viikottain yhdestä risteyksestä missä mielestäni vasemmalle kääntyvien ei pitäisi käyttää vilkkua. Siinä on siis 4 kaistaa, joista 2 vasemmalle kääntyville. Reunimmaisesta käännytään heti risteyksen jälkeen taas vasemmalle ja toiselta jatketaan suoraan. Jos tällä kaistalla vilkuttaisi, takaa tulevat saattaisi luulla että olen pyrkimässä reunimmaiselle?

Vierailija
29/29 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 00:44"]

Ajan viikottain yhdestä risteyksestä missä mielestäni vasemmalle kääntyvien ei pitäisi käyttää vilkkua. Siinä on siis 4 kaistaa, joista 2 vasemmalle kääntyville. Reunimmaisesta käännytään heti risteyksen jälkeen taas vasemmalle ja toiselta jatketaan suoraan. Jos tällä kaistalla vilkuttaisi, takaa tulevat saattaisi luulla että olen pyrkimässä reunimmaiselle?

[/quote]

Meillä päin on samanlainen risteys, jossa neljästä kaistasta kaksi kaistaa on kääntyvää kaistaa, joista toiselta käännytään seuraavassa risteyksessä ja toinen yhdistyy muihin suoraan jatkaviin kaistoihin. En käytä vilkkua kääntyessäni jos olen suoraan jatkavalla kaistalla ettei kukaan luule minun haluavan sinne toiselle kaistalle! Lisäksi muutenkin vilkun näyttäminen on turhaa, neljä kaistaa vierekkäin ja olet siellä sumpun keskellä. Ei siitä kenenkään yllätykseksi mihinkään voi singoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme