Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kävi käsiksi - miten pärjäisin opiskelevana yh:na?

Vierailija
13.02.2015 |

Mies on viime aikoina käyttäytynyt ikävästi, mutta nyt kävi oikeasti käsiksi. Eiköhän tämä avioliitto ollut tässä.
.
Meillä on 1-vuotias lapsi jota olen hoitanut kotona opintojen ohella. Asuntoon voin lapsen kanssa jäädä (550 e/kk) mutta miten ihmeessä tulemme toimeen? Varmaan selviämme Jos olen kotihoidontuella, mutta jos palaan päätoimiseksi opiskelijaksi ja lapsi tarhaan, entäs sitten? Apua!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäät. Asumistuki, tarhamaksu nollat, yh-korotus, opintolaina, elarit.. sossusta saatte jos noilla ei kata menoja.

Vierailija
2/15 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Mies on työtön ja työllistyminen hyvin epävarmaa, työpaikka meni 2 v sitten nurin eikä ole päässyt ei oma alan töihin eikä muihinkaan, mutta opiskellut omaehtoisesti eli ei ole päiviä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos numero 2! Unohdin yh - korotuksen. Pelottaa vain, koska sekä minun että miehen kaikki sukulaiset asuvat toisella puolella Suomea ja tunnemme täältä vain muutaman kaverin. Nyt mies lähti riidan päätteeksi onneksi kaverinsa luo yöksi ja minä yritän kyhätä jonkin suunnitelman kun lapsikin nukahti. Ap

Vierailija
4/15 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paremmin pärjäisit kuin hampaat kurkussa olevana kotiäitinä.

Vierailija
5/15 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Siksi aionkin erota, mutta haluankin tietää, saako lapseni tarvitsemansa jos pidän hampaani ja opiskelen samalla, vai onko parempi ottaa taas turpaan kunnes valmistun. Ap

Vierailija
6/15 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen millaisia opintosi ovat, niin välillä voit hoitaa asioita päivällä kun lapsi on tarhassa. Niin mä jouduin tehdä myös samassa tilanteessa. En kokenut huonoa omaatuntoa, koska muuta tukea ei ollut ja päivät pysyi silti lapselle kohtuullisina.

Vierailija
7/15 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät oikeasti paremmin yksin. Usko vaan. Mä erosin kun lapsi oli 1v 2kk ja opiskelijana pärjäsi ihan hyvin lapsen kanssa. Paremmin kuin monet lapsettomat opiskelijat.

Vierailija
8/15 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen vaativaa alaa yliopistossa, jossa on paljon luettavaa mutta hyvin vähän luentoja, siksi olenkin voinut iltaisin opiskella pari kurssia kun lapsi nukkuu/on isän kanssa. Pääsääntöisesti voin siis itse päättää milloin opiskelen.

Vierailija
9/15 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin sanottua, ainakaan äiti ei saa turpaan silloin. Se on jo aika iso juttu.

Sitä paitsi miehistä on oikeasti varsin paljon vaivaa - niin kuin nyt tällainenkin omien ongelmien purku vaimoon nyrkein.

Ne isommat menoerät tulevat sitten kun lapsi on isompi, ja siihen mennessä olet valmistunut.

Vierailija
10/15 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli kotiin, paiskoo ovia, lapsi herää kohta mekkalaan, ja sinä istut koneella kirjoittamassa AV:lle?

Suomi on täynnä opiskelevia yh-äitejä, ja hekin pärjäävät. Mikset siis sinäkin? Muista sitten olla iloinen veronmaksaja, kun joskus valmistut ja pääset töihin.

Vierailija
11/15 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli kotiin, paiskoo keittiössä kaappien ovia ja herättää varmaan mekastuksella llapsen. Vahvistaa vain eropäätöstä. En olisi uskonut että meille käy näin. Ap

Vierailija
12/15 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä tuollainen suhde tekee lapsellesi? Jopa vauva-ikäisessä se voi aiheuttaa korjaamattomia vaurioita henkisesti. Lähde.

Vierailija
13/15 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on erottava heti, pilaat lapsesi elämän. Lapsesi psyyke kehittyy juuri nyt, sen kehitysvaiheen ongelmia ei terapia myöhemmin paranna.

Vierailija
14/15 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta tulee olemaan, kun et voi väkivaltaiselle miehelle antaa lasta hoitoon. Mutta kyllä te pärjäätte!

Vierailija
15/15 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te pärjäätte. Sun tuskin tarvitsee maksaa mitään päivähoidosta.