Ihmisten luokittelu
Kun olin hyvin nuori, en tajunnut, että ihmiset lokeroivat toisiaan voimakkaasti.
Kommentit (4)
Itse ymmärsin luokittelen vasta reilusti yli parikymppisenä. Olin ihan ihmeissäni kun tajusin että esim.joku rikas kerma perse katsoi nenän vartta pitkin järkyttävän kalliissa puvussaan ja elvisteli autollaan ym. pidin kyseistä miestä aivan pellenä, koska olen kasvanut piireissä, joissa ns.tyylikkäitä ja kalliita merkkivaatteita pidettiin aivan naismaisina juttuina ja autot ollessaan kalliita pelkkiä munan jatkeita. Pellehän se tyyppi olikin vaan olenpa itsekin kasvanut paljon niistä ajoista.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:44"]
Itse ymmärsin luokittelen vasta reilusti yli parikymppisenä. Olin ihan ihmeissäni kun tajusin että esim.joku rikas kerma perse katsoi nenän vartta pitkin järkyttävän kalliissa puvussaan ja elvisteli autollaan ym. pidin kyseistä miestä aivan pellenä, koska olen kasvanut piireissä, joissa ns.tyylikkäitä ja kalliita merkkivaatteita pidettiin aivan naismaisina juttuina ja autot ollessaan kalliita pelkkiä munan jatkeita. Pellehän se tyyppi olikin vaan olenpa itsekin kasvanut paljon niistä ajoista.
[/quote]
Ikävää, että olit ahdasmielisistä piireistä ja, että sinusta tuli ahdasmielinen.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:44"]
[/quote]
Huomaatko itse syyllistyväsi ja syyllistyneesi samaan, luokitteluun? Minäkin pidän luokittelua negatiivisena asiana ja silti syyllistyn siihen itsekin, se on meidän ihmisten luonnekäyttäytymistä omimmillaan.
Pitkin nenänvartta katsominen varmasti tuntuu jokaisesta pahalta, niin alempaan luokitteluun kuuluvilta kuin yläluokkaan kuulivien mielestä, näin uskon. Kyllä se yläluokkakin huomaa jos heitä katsotaan pitkin nenänvartta, ihmisiä hekin ovat, tosin alaluokka ottaa ehkä sen henkilökohtaisemmin?
Itsekin kuulun alempaan luokkaan jota katsotaan viistoon, mutta se nyt vaan kuuluu asiaan.
Mulla meni aika pitkälle aikuisuuteenkin, että tajusin millaisia turhakkeita jotkut luokitteluineen ovat. Onneksi olen tavannut kaltaisianikin ja paljonkin, eli ihminen tässä kohtaa ihmisen -ajatuksella liikkeellä olevia liberaaleja ja viisaita ihmisiä, eikä mitään pelkkiä muita luokittelevia korskeita turhia kuoria, jotka eivät etsi toisesta ihmisestä todellakaan ihmistä, vaan jotain, en edes viitsi sanoittaa mitä.