Hurahdin äänikirjoihin!
Olen aina suhtautunut skeptisesti niihin, enkä ole halunnut edes kokeilla. Nyt kokeilin ja kokemus on tosi miellyttävä. Suosittelen muillekin!
Kommentit (15)
Mä kokeilin mutta lopetin melkein heti alkuunsa, oli niin epämiellyttävää kuunnella kirjaa toisen lukemana :D
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilin mutta lopetin melkein heti alkuunsa, oli niin epämiellyttävää kuunnella kirjaa toisen lukemana :D
Riippuu paljon lukijasta , hyviä on harvassa ja kuuntelen vain heidän lukemiaan .
Olen kuunnellut äänikirjoja jo n. kymmenen vuotta , muori 74v. Ei tarvitse rampata kirjastoissa ja voi hipaista padilta pois, jos ei miellytä.aivan loistava asia kaikkien muiden digipalveluiden annissa.
Kuuntelen äänikirjoja välillä laittaessani ruokaa tai leipoessani. En osaa kunnolla keskittyä niihin, joten kuuntelen rakastamiani kirjoja, joiden sisältö on kutakuinkin muistissa. Suosikkejani ovat Agatha Christiet, joita on onneksi lukenut paljon Lars Svedberg. Olen ihan hulluna hänen lukemiseensa!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun, olet aloittanut luku harrastuksen, minullakin on tapana lukea kirjoja kun ajan autollatöihin. Ehtii lukea monta kirjaa myös kunto salilla tai, kun snäppää ig:ssä. Lukeminen onkin nykyään elämäni.
Äänikirjojen kuunteleminen ei ole lukemista, vaan kuuntelemista. Hyvä taito toki se kuuntelemisen taitokin on, muttei korvaa lukutaitoa.
Mä tykkään kanssa. Lenkillä yleensä ja jos en saa unta. Muuten luen itse mieluummin, mutta onneksi noissa palveluissa on molemmat vaihtoehdot. Olen myös oppinut lukemaan puhelimen näytöltä, ennen ajattelin sen olevan liian pieni tai silmien väsyvän, mutta hyvinhän se ajaa asiansa ja on aina mukana.
Itse kuuntelisin mielelläni runoja, mutta runokirjoja on hyvin vähän tehty kuunneltavaksi. Olenko oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Itse kuuntelisin mielelläni runoja, mutta runokirjoja on hyvin vähän tehty kuunneltavaksi. Olenko oikeassa?
www.helmet.fi sivuilla löytyy kyllä runojakin! Eikä maksa mitään! https://www.ellibslibrary.com/fi/collection/0?subject=K02
Onko niillä eri äänikirjapalveluilla jotain oleellista eroa keskenään? Mietin jos kokeilisin, niin onko joku parempi/huonompi kuin joku toinen tai onko hinnoissa eroa?
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä eri äänikirjapalveluilla jotain oleellista eroa keskenään? Mietin jos kokeilisin, niin onko joku parempi/huonompi kuin joku toinen tai onko hinnoissa eroa?
ei ole suuria eroja suosituimmilla. Kaikissa on ilmaisjakso, joten kokeilemalla löydät varmasti oman suosikin.
en oo koskaan kokeillut. vois testata jonkun ilmaisversiokokeilun, senttiäkään en moisesta nimittäin maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vaikkapa Bookbeatin ilmaista kokeilujaksoa.
Kuuntelin yhden kirjaston äänikirjan. Se oli mukavaa viihdettä maata sängyssä ja kuunnella äänikirjaa juuri ennen nukkumaan käymistä.
Harmi vaan, että kirjaston valikoima on vielä hyvin suppea.
Mulla reilut sata äänikirjaa , kivoja kuunnella puuhaillessa .