Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosituksia ruoka-aineiden allergiatesteistä?

Vierailija
22.11.2021 |

Onko kukaan käynyt tällaisessa? Oliko hyötyä, mitä maksoi jne.?

Kiitos :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsille tehty sekä iho että veritesteinä. Oli hyötyä. Koska tehtiin lapsille niin ei maksanut mitään.

Kuitenkin enemmän apua allergioiden kanssa on ollut ruokapäiväkirjan pitämisestä johon merkitään tarkasti kaikki syödyt asiat ja oireilu. Sitten on jätetty pois osa ruoka-aineista hetkeksi ja seurattu onko vaikutusta jne. Sitten on palautettu ruoka-aineita ja seurattu onko vaikutusta. Tällätavoin on selvitetty paljon ennemmän lasten allergioita mitä testeillä.

Testeissä voi tulla vääriä negatiivisia (yleensä testit ei mittaa kuin yhtä välittäjäainetta mutta on ainakin kaksi eri välittäjäainetta jotka vaikuttavat eli toisinaan negatiivinen vaikka oikeasti on allergiaa. Testeissä tulee myös vääriä positiivisia eli saattaa olla että testissä näkyy jokin allergia joka on ollut ja siksi näkyy vielä siellä mutta ei kuitenkaan enää aiheuta ongelmia eli turha positiivinen. Lisäksi yleensä testataan hyvin rajallinen määrä aineita eli ei kerro kaikkea.

Vierailija
2/6 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allergikko ja huomaan helposti itse, jos olen jollekin allerginen. Vaarallisin oli pähkinäallergian kehittyminen. Olin voinut syödä pähkinöitä aikaisemmin ongelmitta ja sitten kerran sainkin hasselpähkinöistä pahan allergisen reaktion.

Allergiaa voi aiheuttaa niin moni ruoka-aine, että varautuminen on lähes mahdotonta. Yks tuttu sai allergisen reaktion joulupöydän jälkiruuasta, jossa oli hunajamelonia. Ei ollut tietääkseen koskaan aikaisemmin syönyt kyseistä meonia. Onneksi oli Epipen-kynä ruokapaikassa olemassa talon puolesta.

Vierailija
4/6 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin testeissä ja paljastui, että olin monelle inhokkiruoalleni pahasti allerginen. Lääkäri esim. sanoi, etten koskaan saa syödä yhtään banaania. Olinkin kieltäytynyt syömästä niitä vauvasta asti. Olin onneksi osannut itse rajoittaa ruokavaliotani.

Vierailija
5/6 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin testeissä ja paljastui, että olin monelle inhokkiruoalleni pahasti allerginen. Lääkäri esim. sanoi, etten koskaan saa syödä yhtään banaania. Olinkin kieltäytynyt syömästä niitä vauvasta asti. Olin onneksi osannut itse rajoittaa ruokavaliotani.

Millä testillä tuo banaaniallergia selvisi?

Vierailija
6/6 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä testillä tuo banaaniallergia selvisi?

Laajimmalla ruoka-aine testillä mitä on olemassa. Kaikki lapputestit ja päälle verikokeet.

Paljastui, että täysin riskittä voin syödä vain reilua kymmentä ruoka-ainetta. Muille olen enemmän tai vähemmän allerginen.

Banaaniallergia on yhteydessä lateksiallergiaan, joten se on tiedettävä. Esimerkiksi leikkaukseen joutuessa voi muuten kuolla lateksiallergiaan lääkäreiden käsineiden vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi